اگر در شهر تردد داشته باشید به خوبی متوجه تفاوت های میان ساختمان های جدید و قدیمی می شوید. معماری بنا، تکنولوژی به کار رفته شده در ساخت آن و همچنین جزئیاتی که در بناهای مدرن استفاده شده است با نمونه های قدیمی آن ها تفاوت های زیادی دارد. به عنوان مثال، معمولا پله ها در ساختمان های قدیمی دارای دو الی سه شیار عمیق در بخش جلویی خود هستند. این در حالی است که پله های خروجی در برج ها و ساختمان های مدرن معمولا با کمک موکت و یا پی وی سی پوشیده شده اند. نورپردازی راه پله ها در بسیاری از برج های مدرن و تالارها و مراکز خرید، علاوه بر زیبایی بنا توانسته است عبور و مرور از آن ها را هم به مراتب ساده تر کند. بخشی از این تفاوت به واسطه پیشرفت تکنولوژی و حضور محصولاتی است که به شکلی دقیق برای تامین نیاز های ما طراحی شده اند .

ترمز پله ها بخشی از محصولات ایمنی ساختمان هستند که شکل جدید و مدرن آن ها توانسته است محبوبیت زیادی را در بسیاری از کشورهای دنیا کسب کند .

ترمز پله چیست ؟

هر آنچه که در خصوص تاثیرات ترمز پله باید بدانید!

ترمز پله محصولی است که با قرار گرفتن در لبه جلویی پله، اصطکاک لازم برای جلوگیری از لیز خوردن عابرین را ایجاد می کند. علاوه بر این کاربرد اساسی، استفاده از ترمز پله های مدرن می تواند تاثیرات زیاد دیگری نیز داشته باشد. بررسی این تاثیرات و فواید استفاده از این محصول موضوع اصلی این مقاله است .

جنس ترمز پله ها

ترمز پله های مدرن معمولا از جنس موکت، آلومینیوم و PVC هستند. این مواد ضمن دوام و ماندگاری بالا، می توانند اصطکاک زیادی را با کفش عابرین ایجاد کنند. در نتیجه این امر، عابرین به هنگام عبور و مرور از پله ها لیز نمی خورند و نرخ حوادث به شکل قابل قبولی کاهش پیدا می کند .

 نقش ترمز پله ها در زیبایی و امنیت فضا

استفاده از ترمز پله ها می تواند امکان شکستن و آسیب دیدگی به پله ها را نیز به شکل قابل قبولی کاهش دهدترمز پله ها انواع مختلفی دارند و می توان آن ها را به شکل های متفاوتی در محل نصب کرد . این امر خود یک مزیت به شمار می رود چرا که محدودیت های موجود در نصب ترمز پله ها را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد و امکان استفاده از این محصول کاربردی را برای همه فراهم می کند .

انواع ترمز پله ها

ترمز پله های نسل جدید طراحی بسیار متنوعی دارند. با انتخاب ترمز پله های شاسی دار شما با گستره بزرگی از رنگ ها روبرو هستید که می توانید در ترکیب موکت و PVC برای بخش رویی ترمز پله از آن استفاده کنید . شما می توانید ترمز پله مورد نظر خود را متناسب با طراحی داخلی محیط و یا علاقه شخصیتان انتخاب کنید. از سویی دیگر، ترمز پله های LED دار می توانند به شما در نورپردازی راه پله ها و ارتقای زیبایی بنای ساختمان بسیار کمک کنند . ترمز پله ها دارای انواع مختلفی هستند که از جنس های متفاوتی ساخته می شوند تا بیشترین کابرد را در محیط مورد استفاده داشته باشد . در ادامه با انواع مدل های ترمز پله آشنا می شویم .

موارد نام برده انواع ترمز پله های موجود در شرکت تولیدی پاخور می باشد که با توجه محیط هایی که می خواهید استفاده کنید طراحی شده اند تا بهترین کارایی را در محیط داشته باشند . از این ترمز پله ها هم می توانید در محیط های داخلی و هم در محیط های بیرونی ساختمان ها استفاده نماید .

کاربرد های ترمز پله ها

هر آنچه که در خصوص تاثیرات ترمز پله باید بدانید!

ترمز پله ها را می توانید بدون محدودیت در محیط های مختلفی استفاده نماید و از امنیت و زیبایی پله های خود لذت ببرید . ترمز پله ها برای استفاده در بسیاری از مکان ها کاربرد دارد که در ادامه به چند مورد از کاربرد های استفاده از آن ها در مکان های مختلف می پردازیم .

  • جهت استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان ها
  • استفاده در مدرسه ها و مراکز آموزشی
  • جهت استفاده در ساختمان های اداری 
  • استفاده در مراکز فروشگاهی و سنتر های بزرگ
  • استفاده در راه پله ها و ورودی ساختمان های مسکونی ، تجاری ، اداری و ...

نصب ترمز پله ها

ترمز پله ها با توجه به محیطی که قرار است در آن جا استفاده شوند روش های مختلفی برای نصب دارند .

ترمز پله ها به دو صورت پشت چسب دار و غیر چسب دار هستند . ترمز پله های پشت چسب دار را می توانید به راحتی نصب نماید .

ترمز پله های غیر چسب دار نیز با توجه به مکان نصب به دو روش استفاده از چسب و یا استفاده از پیچ و رولپلاک نصب می شوند . رایج ترین روش نصب ترمز پله های غیر چسب دار استفاده از چسب است که برای نصب آن ابتدا باید محیط مورد نظر را تمیز نماید و سپس با استفاده از چسب آن و چسب پلی اورتان ترمز پله مورد نظر را در جای خود فیکس کنید .

در ایران شرکت تولیدی پاخور این افتخار را دارد تا با ارائه ترمز پله های بسیار با کیفیت و متنوع در خدمت نیاز هموطنان محترم خود باشد

هر آنچه که در خصوص تاثیرات ترمز پله باید بدانید!

درباره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .