پروفیل لاین نوری در صنعت و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار پر مصرف است و طرفداران زیادی دارد. این محصول صرفا از تجهیزات ساختمان سازی نیست بلکه در در و پنچره سازی و ماشین سازی نیز از ابزار پر کاربرد می‌باشد. استفاده از پروفیل لاین نوری در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال ساختمان سازان و معماران قرار گرفته است.

معماران به منظور تزئین نمای داخلی ساختمان از این محصول استفاده می‌کنند. با توجه به استفاده روز افزون از پروفیل لاین نوری در معماری مدرن بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها نیز اقدام به تولید آن کرده‌اند. پروفیل لاین نوری به دو شکل توکار و روکار در مدل‌های مختلف تولید می‌شود. اگر شما تمایل دارید در طراحی دکوراسیون ساختمان خود از پروفیل لاین نوری استفاده کنید و جلوه‌ای زیبا و متفاوت ایجاد کنید می‌توانید از مدل‌های مختلف این محصول استفاده کنید.

اگر قصد دارید در بخش‌های مختلف ساختمان از پروفیل نوری استفاده کنید باید بدانید که در هر مکانی از پروفیل خاص آن مکان باید استفاده کنید. به دلیل این که پروفیل نوری یکی از تجهیزات جدید است و استفاده از آن در حال گسترش است بسیاری از تولید کننده‌ها آن را در طرح‌های گوناگون تولید کرده‌اند.

انواع پروفیل لاین نوری بر اساس نحوه نصب

پروفیل لاین نوری چیست؟

این محصول بر حسب شیوه نصب در دو نوع توکار و روکار وجود دارد.

پروفیل لاین نوری توکار

 این نوع پروفیل بسیار پرکاربرد است ومورد استقبال خیلی از معماران و ساختمان سازان قرار گرفته است و شیوه نصب راحتی دارد.

پروفیل لاین نوری روکار

محل نصب این پروفیل روی دیوار و سقف است  و مشتری می‌تواند رنگ و طرح دلخواه خود را انتخاب کند  همچنین از نظر اندازه نیز قابلیت تنظیم دارد.

پروفیل لاین نوری یکی از عناصر مهم برای طراحی زیبای نمای داخلی ساختمان‌های مختلف است. بسیاری از طراحان و معماران در پروژه‌های خود از این محصول جدید و پرکاربرد استفاده می‌کنند. طراحی منحصر به فردی که در محیط‌های مختلف به خاطر وجود پروفیل لاین نوری به وجود می‌آید باعث شده است که خیلی از افراد در طراحی دکور استفاده از این محصول را در اولویت قرار دهند.

اجرای نورپردازی ساختمان با استفاده از پروفیل لاین نوری فواید و مزیت‌هایی فراوانی دارد. این محصول نه تنها یک عنصر زیبایی بخش است بلکه نوری که تولید می‌کند نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

ویژگی‌های پروفیل لاین نوری

  • متنوع در طرح و مدل
  • قیمت‌های متفاوت
  • تولید در اندازه‌های مختلف بر اساس سفارش مشتری
  • قابل استفاده در مکان‌های مختلف
  • سهولت در نصب و اجرا
  • قابل استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان

افرادی که علاقه مند هستند به شیوه‌ای مدرن و شیک فضای داخلی ساختمان را طراحی کنند یکی از بهترین روش‌ها استفاده از پروفیل لاین نوری است. این روش در فضاهای مختلف از جمله محیط کار، کارآیی بالایی دارد و فضایی دلنشین ایجاد می‌کند.

پروفیل آلومینیومی لاین نوری

نوعی پروفیل لاین نوری وجود دارد که از آلومینیوم ساخته می‌شود و به آن اکستروژن ال ای دی نیز می‌گویند. این پروفیل از کانل‌هایی تشکیل شده‌است که سبک وزن هستند و برای محافظت از چراغ‌های نواری که در داخل آن‌ها قرار می‌گیرند ساخته شده‌اند.

عوامل موثر بر قیمت پروفیل لاین نوری

پروفیل لاین نوری چیست؟

قیمت پروفیل لاین نوری تحت تاثیر نحوه نصب و کیفیت مواد اولیه تشکیل دهنده آن قرار دارد. این محصول که طرح‌های و مدل‌های متنوعی دارد در بازار به قیمت‌های متفاوت وجود دارد. پروفیل‌هایی که قیمت بیشتری دارند از مواد اولیه با کیفیت تر ساخته شده‌اند. البته عوامل دیگری نیز در قیمت پروفیل‌ها نقش دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نوع پروفیل
  • جنس پروفیل
  • کاربرد پروفیل
  • خصوصیات پروفیل
  • روش نصب پروفیل لاین نوری
  • ابعاد پروفیل نوری

پروفیل آلومینیومی مانند محفظه‌ای است که قابلیت نگهداری از انواع چراغ لاین را دارد. این پروفیل نیز همانند پروفیل‌های نوری دیگر توجه بسیاری از معماران و طراحان داخلی را به خود جلب کرده‌است. این محصول نیز قابل سفارشی سازی است و برحسب سلیقه مشتری در مدل‌ها و ابعاد مختلف ساخته‌ می‌شود.

یکی از نکات مهم در مورد پروفیل آلومینیومی این است که در کمد لباس و ویترین مغازه‌ها و فروشگاه‌ها قابل استفاده است. سبک نورپردازی در پروفیل لاین نوری سبب دید بهتر می‌شود و جلوه بصری خاصی ایجاد می‌کند.  جذابیت بصری که نورپردازی لاین نوری در ویترین فروشگاه‌ها ایجاد می‌کند سبب روشنایی بهتر می‌شود و تاثیر زیادی بر روی فروش خواهد داشت.

 یکی دیگر از فاکتورهایی که بر قیمت پروفیل لاین نوری تاثیر دارد جنس آن می‌باشد که در مورد پروفیل آلومینیومی باعث قیمت بیشتر این محصول می‌شود.  ابعاد پروفیل نیز در قیمت آن نقش پر رنگی دارد هرچه پروفیل آلومینیومی لاین نوری اندازه بیشتری داشته باشد چون آلومینیوم بیشتری در ساخت آن به کار رفته است قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

پروفیل لاین نوری در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

پروفیل لاین نوری در هر فضایی که نیاز به نورپردازی شیک و مدرن داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مکان‌هایی که پروفیل نوری استفاده می‌شود شامل موارد زیر می‌باشد:

  • رستوران‌های شیک و تالار پذیرایی
  • هتل و سالن‌های تشریفات
  • مراکز تجاری بزرگ

فواید استفاده از پروفیل لاین نوری

پروفیل لاین نوری چیست؟

ویژگی‌های منحصر به فرد پروفیل لاین نوری سبب شده است که در طراحی داخلی به یکی از تجهیزات پرفروش تبدیل شود.  بعضی از فواید این محصول پرکاربرد به شرح زیر می‌باشند:

  1. مقاومت و استحکام بالا در مقابل ضربه: بعضی از انواع پروفیل که به صورت روکار نصب  می‌شوند ممکن است ضربه‌ای به آن‌ها وارد شود؛ بنابراین نباید به راحتی شکسته شوند.
  2. ضد آب بودن این محصول در مواقعی که در نمای بیرون ساختمان به کار می‌روند اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در ماه‌هایی از سال امکان بارندگی وجود دارد و اگر این تجهیزات ضد آب نباشند خسارت‌های مالی به دنبال دارد.
  3. در انواع سقف‌های کاذب قابل نصب و اجرا هستند.
  4. صرفه جویی در مصرف انرژی
  5. تغییر ندادن رنگ نور؛ این محصول تغییری در رنگ نور ایجاد نمی‌کند و نور را با همان کیفیتی که منعکس می‌شود در محیط منتشر می‌کند.

سخن آخر

پروفیل لاین نوری صرفا برای ایجاد نور و روشنایی کاربرد ندارد بلکه جلوه‌های بصری فوق‌ العاده‌ای که در محیط‌های مختلف ایجاد می‌کند از اهمیت بیشتری در معماری نوین برخوردار است و همین موضوع آن را به یکی از ارکان طراحی داخلی تبدیل کرده است.

برای آشنایی بیشتر با این محصول می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید به علاوه با مراجعه به وب سایت شرکت می‌توانید با دیگر تجهیزات ساختمانی نیز آشنا شوید.