پارکینگ فضایی است که معمولا برای حفاظت و نگهداری از ماشین در برابر نور خورشید، باران، برف و یا سرقت از آن استفاده می شود. با این حال، پارکینگ های تنگ که عموما از دید و نور مناسبی نیز برخوردار نیستند ، این روزها بسیار رواج دارند. این امر به واسطه بالا بودن تعداد واحد ها و کمبود فضا برای تخصیص به پارکینگ در برج های مسکونی و تجاری است . در بسیاری از مکان ها با توجه به کمبود فضای مناسب برای جا به جایی ماشین ها و یا تردد امان برخورد با ستون و دیوار بسیار بالا است به همین جهت وجود متریال های با کیفیتی برای جلوگیری از بروز حوادث بیشتر بسیار واجب و ضروری است .

در چنین شرایطی بروز حوادث مختلف ، مانند برخورد با دیوار و ستون ها ، برخورد با سایر ماشین ها و یا ندیدن حدود فضا به واسطه تاریک بودن آن ، اجتناب ناپذیر است . به همین سبب است که در بسیاری از کشورهای جهان ، ارتقای امنیت پارکینگ با استفاده از محصولات ایمنی پارکینگ به یک المان مهم و کلیدی برای دریافت پایان کار تبدیل شده است .

در ایران، شرکت تولیدی پاخور در زمینه تولید محصولات ایمنی پارکینگ با بهره گیری از بهترین مواد اولیه فعالیت می کند. ما در این مقاله به بررسی محصولات این شرکت و نقش آن ها در کاهش نرخ حوادث در پارکینگ خواهیم پرداخت.

محصولات ایمنی پارکینگ چیست ؟

حوادث پارکینگ و جلوگیری از آن ها

محصولات ایمنی پارکینگ مجموعه متریال و ابزار هایی است که جهت امنیت و ایمنی بیشتر افراد و ماشین ها در پارکینگ ها و برخی محیط های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد . شرکت تولیدی پاخور عرضه کننده بسیاری از محصولات ایمنی پارکینگ می باشد که با برخی از محصولات موجود در ادامه آشنا خواهیم شد .

محصولات ایمنی شرکت پاخور به سه دسته تقسیم می شود که شامل

  • ضربه گیر ستون 
  • متوقف کننده خودرو
  • ضربه گیر دیوار

هریک از این ادوات ایمنی پارکینگ متناسب با شرایط کاربرد های فراوانی دارند .

برخورد با ستون و دیوار

یکی از شایع ترین حوادث در پارکینگ ها، برخورد با دیوار و ستون پارکینگ است. این برخورد می تواند هم برای خودرو و هم برای دیوار و ستون ساختمان خسارت های زیادی را به بار آورد. یکی از روش های جلوگیری از چنین خسارت های احتمالی، نصب ضربه گیر دیوار و ستون است .

جنس ضربه گیر های ستون و دیوار

حوادث پارکینگ و جلوگیری از آن ها

ضربه گیر ها که معمولا از جنس لاستیک طبیعی هستند یک لایه ارتجاعی محافظ را بر روی دیوار و ستون ایجاد می کنند و بدین ترتیب در صورت برخورد، میزان آسیب به دیوار و بدنه خودرو را به حداقل کاهش می دهند .

متوقف کننده های خودرو

یک ایده جالب دیگر در خصوص کاهش احتمال بروز  حوادث پارکینگ ، استفاده از متوقف کننده های خودرو است . متوقف کننده های خودرو در واقع موانعی هستند که در فاصله مشخصی از دیوار و ستون نصب می شوند و با متوقف کردن خودرو در آن فاصله، احتمال برخورد ماشین با دیوار و یا ستون را به حداقل کاهش می دهند . 

جنس متوقف کننده های خودرو

متوقف کننده های خودرو نیز از جنس لاستیک طبیعی هستند و در برابر تایر خودرو بسیار مقاوم می باشند .

نصب محصولات ایمنی پارکینگ

تمامی محصولات ایمنی پارکینگ با کمک پیچ و رول پلاک و یا با استفاده از چسب های مخصوص در محل نصب می شوند و امکان تعویض آن ها به راحتی وجود دارد .

فضای تاریک در پارکینگ و نرخ بالای حوادث

حوادث پارکینگ و جلوگیری از آن ها

یکی دیگر از دلایل رایج که در بروز حوادث در پارکینگ نقش به سزایی دارد، کمبود روشنایی در محیط است. این امر غالبا سبب می شود تا راننده، به ویژه در پارکینگ های عمومی و نا آشنا، به خوبی از حدود مطلع نباشد و برخورد با دیوار و یا ستون صورت بگیرد. به منظور کاهش این امر، شرکت تولیدی پاخور در اقدامی سنجیده از نوار های شب تاب در تولید محصولات ایمنی پارکینگ خود استفاده کرده است. این نوارهای که در ضربه گیر ستون و دیوار و حتی در متوقف کننده خودرو مورد استفاده قرار گرفته اند، با نشان دادن حدود در بخش های تاریک پارکینگ می توانند راننده را متوجه مانع و خطر کنند .

درباره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .