آلومینیوم یک فلز بسیار پر کاربرد در صنعت های مختلف است و به دلیل استفاده بسیار بالا از آلومینیوم در کار های مختلف باید اطمینان داشت که آلومینیوم ماندگاری و طول عمر بالا و همچنین دارای قابلیت های فراوانی باشد تا بتواند در شرایط مختلف بادوام باشد . آلومینیوم هم مانند برخی از فلزات خاصیت زنگ زدن یا همان اکسید شده در مجاورت هوا را دارا است این لایه ی زنگ زده یا اکسیدی به وجود آمده بر روی آلومینیوم موجب تشکیل یک لایه ی تقریبا  محافظ برای آلومینیوم می شود ولی تاحدود بسیار کمی از سایش و خوردگی آلومینیوم جلوگیری کند . امروزه با پیشرفت علم و صنعت وبا الهام از این موضوع مبحث آنادایز آلومینیوم جهت مقاوم سازی و استحکام بیشتر بسیار مورد توجه قرار گرفته است آنادایز یا آنودایزینگ آلومینیوم به معنای تشکیل همان لایه ی اکسیدی با مقاومت و ضخامت بالا تر بر روی آلومینیوم می باشد . ممکن است ضخامت این لایه ی اکسیدی به 10 تا 20 میکرون و یا حتی کمی بیشتر نیز می رسد . به طور کلی به مجموعه فرآیندی که باعث تشکیل یک لایه نازک اکسیدی بر روی قطعه های آلومینیومی می شود آنادایز می گویند  . آنادایزیگ آلومینیوم باعث بالا رفتن سختی آلومینیوم در برابر خوردگی و همچنین این فرآیند موجب ایجاد یک نمای تزئینی و تغییر رنگ آلومینیوم می شود  .

علل آنادیزینگ آلومینیوم

آنادایز کردن آلومینیوم به چه معناست

آنادایزینگ آلومینیوم می تواند به علل مختلفی در صنعت های متفاوت انجام شود اما به طور کلی آنادایز آلومینیوم موجب افزایش استحکام و مقاومت بالا در آلومینیوم می گردد به همین جهت دارای علل های مختلفی برای آنادایز کردن آلومینیوم وجود دارد که به برخی از این علت ها می پردازیم .

برخی از علت های آنادایز کردن آلومینیوم

  1. بالا رفتن مقاومت آلومینیوم در برابر خوردگی
  2. ایجاد یک لایه عایق بر روی سطح آلومینیوم
  3. جهت جلوگیری و مقاومت فرسایش به مرور زمان
  4. ایجاد ظاهری زیبا جهت دکوراسیون
  5. بالا رفتن قدرت چسبندگی رنگ برروی آلومینیوم

از فواید آنادایز آلومینیوم

آنادایز کردن آلومینیوم به کار رفته در محصولات موجب فوایدی بسیار فراوانی در محصولات می گردد و هرکدام از این فواید یک مزیت مهم به شمار می آید در این قسمت به بخشی از این فواید اشاره می کنیم تا با فواید و مزیت های به کار بردن آلومینیوم آنادایز شده در محصولات مختلف بیشتر آشنا شویم .

فواید آنادایزینگ آلومینیوم به کار رفته در محصولات

  1. افزایش استحکام و ماندگاری
  2. راحتی نصب ، تعمیر و نگهداری
  3. ثبات رنگ بر روی آلومینیوم در گذشت زمان
  4. رنگ پذیری بهتر آلومینیوم
  5. مقاومت بالا در برابر خوردگی ها و فرسایش ها
  6. ضریب حرارتی بالای آلومینیوم آنادایز شده نسبت به آلومینیوم های رنگ شده
  7. و . . .

از این آلومینیوم های آنادایز شده برای تولید محصولات مختلف شرکت تولیدی پاخور از جمله پادری ها ، ترمز پله ها و به طور کلی تمامی محصولاتی که با بیس آلومینیوم است ، استفاده می شود . به  دلیل فواید بسیار بالای آلومینیوم آنادایز شده مانند استحکام ، ماندگاری و مقاومت بالای آلومینیوم آنادایز شده ، شرکت تولیدی پاخور از این آلومینیوم ها برای تولید محصولات خود مانند ترمز پله ها ، پاری های آلومینیومی و... استفاده می کند . به همین سبب محصولات شرکت تولیدی پاخور محصولات بسیار باکیفیت و مقرون به صرفه می باشد . در ادامه به چند محصول از شرکت پاخور که از بیس آلومینیوم آنادایز شده تشکیل شده است می پردازیم .

محصولات شرکت تولیدی پاخور

جهت کسب اطلاعات بیشتر از هریک از این محصولات می توانید با ما تماس بگیرید.

شرکت تولیدی پاخور با بیش از 10 سال سابقه طلایی در تولید انواع پادری آلومینیومی ، محصولات ایمنی پارکینگ ، ترمز های پله ، پروفیل های دکوراتیو و نور خطی ها و محصولات ایمنی پارکینگ آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش محصولات مراجعه فرماید . همچنین مشاوران ما همه روزه آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان جهت مشاوره ی رایگان می باشند .