آسانسورها مکان های پرتردد در ساختمان ها محسوب می شوند که رسیدگی به قسمت های مختلف آنها امری بسیار مهم در جهت تامین بهداشت ساختمان محسوب می شود. یکی از تجهیزات مورد استفاده در آسانسور موکت داخل آسانسور آن است که امروزه انواع مختلفی از این موکت در بازار موجود است و افراد می توانند با توجه به کاربردی که مد نظر دارند نسبت به انتخاب موکت مناسب برای آسانسور اقدام نمایند.

انتخاب بهترین موکت برای اسانسور می تواند نقش مستقیمی در حفظ بهداشت محیط داشته باشد زیرا جلوگیری از پراکنده شدن گرد و غبار ناشی از کفش افراد مهمترین وظیفه موکت آسانسور است. شرکت های تولید کننده کفپوش آسانسور با استفاده از موکت بلژیکی اقدام به تولید کفپوش مناسب برای آسانسورها نموده اند از طریق به کارگیری این موکت ها توانسته اند دوام و طول عمر قابل قبولی را برای موکت آسانسور رقم بزنند.

موکت داخل آسانسور بلژیکی به راحتی تحت تاثیر فشار ناشی از وزن افراد و اشیا قرار نگرفته و تغییر شکل نمی دهد و به همین جهت در مکان های پررددی مثل آسانسور به عنوان کفپوش به کار گرفته می شود. آسانسورهایی که با استفاده از این موکت تجهیز شده اند می توانند از به وجود آمدن صدای پای افراد در هنگام ورود به داخل کابین جلوگیری نموده و بدین ترتیب آسایش افراد را رقم بزنند. 

 

 

مناسب ترین ضخامت برای موکت آسانسور

انتخاب جنس موکت داخل آسانسور

اینکه برای چه آسانسوری از چه موکتی و با چه ضخامتی استفاده کنیم نیازمند به کارگیری دقت کافی است زیرا امروزه کفپوش های مورد استفاده در آسانسورها عملکردهای گوناگونی دارند و در صورتی که کفپوش مناسبی را برای آسانسور خود انتخاب کنید می توانید از عملکرد بهینه موکت داخل آسانسور بهره ببرید. اگر آسانسور مربوط به یک ساختمان پنج طبقه یا بیشتر است لازم است از موکت های با ضخامت بالاتر استفاده نمایید تا تحمل میزان ترددهای زیاد را داشته باشد و در بازه های زمانی کوتاه مدت نیاز به تعویض آن به وجود نیاید.

اما محیط هایی که افراد زیادی در آنها تردد ندارند نیازی به خرید موکت های پر قطر برای آسانسور خود نداشته و می توانند کفپوش های نازک تر را انتخاب کنند. در حالت کلی می توان گفت برای انتخاب یک موکت آسانسور مناسب با کارشناسان و خبرگان در این زمینه مشورت کنید زیرا این افراد می توانند با توجه به شرایط موجود در آسانسور و ساختمان شما بهترین گزینه ها را برای خرید به شما پیشنهاد بدهندند.

 

پیشگیری از انتقال آلودگی با استفاده از موکت در آسانسور

استفاده از موکت داخل آسانسور می تواند به پیشگیری از انتقال آلودگی و بهبود بهداشت عمومی کمک کند. در ادامه، چند راهکار برای این منظور ذکر می شود:

  • ضد لغزش: انتخاب موکتی با سطح ضد لغزش می تواند از وقوع حوادث ناخواسته جلوگیری کند. باعث می شود مسافران در آسانسور به طور ایمن حرکت کنند و از سقوط و لغزش جلوگیری شود.
  • تمیز نگه داشتن: موکت هایی که به راحتی قابل شستشو و تمیز نگهداری هستند، می توانند به پیشگیری از انتقال آلودگی کمک کنند. با تمیز نگه داشتن موکت ها، از رشد باکتری ها و ویروس ها جلوگیری می شود.
  • تعویض منظم: تعویض منظم موکت ها در آسانسورها می تواند به پیشگیری از انتقال آلودگی کمک کند. با تعویض موکت داخل آسانسور در فاصله های زمانی مناسب، از رشد باکتری ها و ویروس ها جلوگیری می شود و بهداشت عمومی حفظ می شود.

با اجرای این راهکارها، می توانید از انتقال آلودگی در آسانسورها جلوگیری کنید و به بهبود بهداشت عمومی کمک کنید.

 

 

جلوگیری از سر شدن کف آسانسور با موکت

انتخاب جنس موکت داخل آسانسور

آسانسورهای موجود در ساختمان ها در فصل های مشخصی از سال و تحت شرایط مختلف در معرض تردد افراد با کفش های گلی و خیس قرار می گیرند و این وضعیت باعث به وجود آمدن یک سطح لغزنده در کابین آنها خواهد شد. برای جلوگیری از چنین حالتی از موکت های کف آسانسور استفاده می شود تا اصطکاک لازم بین کف کابین و کفش افراد برقرار گردد.

موکت داخل آسانسور از تجمع رطوبت جلوگیری نموده و باعث می شود کف کابین آسانسور لغزنده نگردد. همچنین این موکت ها دارای قطر مناسبی هستند و ضخامت پرزهای آنها به حدی است که بتوانند مقداری از مایعات جمع شده در کف کابین آسانسور را در قسمت زیرین خود مخفی نگاه دارند و باعث به وجود آمدن اختلال در تردد افراد و سر خوردن آنها نگردند.

 

آیا به کارگیری موکت در آسانسور باعث افزایش طول عمر کابین می شود؟

به کارگیری موکت داخل آسانسور می تواند به افزایش طول عمر کابین کمک کند. موکت ها با ایجاد یک لایه محافظ بر روی کف کابین، می توانند از خطرات و آسیب های مختلف مانند خش ها، ضربه ها و سایش ها محافظت کنند. این کاهش ضربه ها می تواند به حفظ ساختار و قابلیت عملکرد کابین کمک کند و در نتیجه، طول عمر آن را افزایش دهد.

همچنین، موکت ها به عنوان یک لایه نرم و فشارپذیر، می توانند ضربات و شوک های ناشی از استفاده روزمره در کابین را جذب کنند. این کاهش ضربه ها نیز می تواند به حفظ ساختار و عملکرد کابین کمک کند و در نتیجه، طول عمر آن را افزایش دهد. موکت ها معمولاً قابلیت جذب رطوبت و آب را دارند و می توانند از ورود رطوبت و آب به کف کابین جلوگیری کنند.

این کاهش رطوبت و آب می تواند از تشکیل رطوبت و خرابی کف کابین به دلیل آب گرفتگی جلوگیری کند و در نتیجه، طول عمر کابین را افزایش دهد. با استفاده از موکت در آسانسور، می توانید از حفظ و نگهداری کابین آسانسور و در نتیجه، افزایش طول عمر آن استفاده کنید.

 

شرکت تولیدی پاخور

انتخاب جنس موکت داخل آسانسور

شرکت تولیدی پاخور، با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و استفاده از مواد با کیفیت، به تولید موکت های بی نظیر و با کیفیت بالا می پردازد. موکت های ما با طراحی زیبا و متنوع، علاوه بر ایجاد زیبایی در فضاها، از محافظت و نگهداری کابین های آسانسور نیز مراقبت می کنند.

با بهره گیری از منصفانه ترین قیمت موکت کف آسانسور پاخور، شما می توانید طول عمر کابین آسانسور خود را بهبود بخشید و از خرابی ها و آسیب های ناشی از استفاده روزمره جلوگیری کنید. همچنین، موکت های ما قابلیت جذب ضربات، حفظ دمای مناسب و جذب رطوبت را دارا هستند که به حفظ ساختار و عملکرد کابین کمک می کنند.

با انتخاب کفپوش موکت داخل آسانسور پاخور، از تجربه ای بی نظیر و کیفیت بالا برخوردار خواهید شد. ما به عنوان شرکت تولیدی پاخور، به ارائه محصولاتی با کیفیت و خدماتی حرفه ای متعهدیم تا نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برآورده کنیم.