ترمز پله آلومینیومی یک فناوری منحصر به فرد در زمینه ایجاد امنیت برای راه پله ها محسوب می شود. این ترمز پله ها بسیار سبک هستند و مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارند.  عمر مفید آنها بسیار زیاد است و به همین دلیل برای ترددهای سنگین مناسبند. این ترمز پله ها نیازی به تعویض های پی در پی نداشته و در جهت کاهش هزینه ها تاثیر بسزایی دارند. 

امروزه با توجه به اینکه قوانین سختگیرانه ای در زمینه ایجاد امنیت در ساختمان های گوناگون حکمفرما شده است افراد زیادی به دنبال تامین امنیت در ساختمان خود هستند تا بدین وسیله از جان افراد در مقابل آسیب های مختلف محافظت کنند.

ترمز پله آلومینیومی یکی از بهترین گزینه ها برای پیشگیری از سر خوردن  اشخاص در هنگام تردد بر روی راه پله است. نصب ترمز پله بایستی با حداکثر دقت و ظرافت صورت بپذیرد تا بتواند وظیفه بازدارندگی را به نحو احسنت انجام دهد. اگر به دنبال خرید ترمز پله با کیفیت هستید لازم است اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشید تا بتوانید علاوه بر ایجاد امنیت از طول عمر محصول مطمئن شوید و برای یک مدت زمان طولانی از عدم سر خوردن اشخاص در راه پله  اطمینان به دست آورید. 

 

پیشگیری از لب پر شدن پله ها با ترمز پله

انواع ترمز پله آلومینیومی برای ترددهای بالا

برخی از معماران با استفاده از مصالح ساختمانی گران قیمت مانند سنگ های کمیاب اقدام به ساخت راه پله نموده اند و در این زمینه هزینه  زیادی مصرف کرده اند.  این افراد برای نگهداری صحیح از این پله ها  استفاده از ترمز پله آلومینیومی نبشی را پیشنهاد می کنند. نصب ترمز پله آلومینیومی باعث می شود لبه پله ها در برابر آسیب های وارد آمده از اشیا مختلف مصون باشد  و به راحتی دچار لب پر شدن یا شکستگی نگردد.

معمولا پله هایی که لبه های تیز دارند بیشتر در معرض خطر هستند و  استفاده از ترمز پله نبشی آلومینیومی برای این پله ها حائز اهمیت فراوانی است. علاوه بر این افرادی که بر روی پله های لبه تیز تردد می کنند از بابت برخورد ساق پای خود با لبه این پله ها نگران هستند. برطرف کردن این نگرانی تنها با استفاده از ترمز پله آلومینیومی نبشی  میسر می گردد و صاحبان ساختمان با توجه به قیمت ترمز پله، می توانند با صرف کمترین هزینه بیشترین ایمنی را برای این افراد فراهم آورند. 

 

جدیدترین نمونه های ترمز پله آلومینیومی

ترمز پله های آلومینیومی در ابعاد گوناگون و مدل های مختلف تولید می شوند که از آن جمله می توان به ترمز پله آلومینیومی با رویه پی وی سی و لاستیک اشاره کرد. هر کدام از این ترمز پله ها دارای مزایا و ویژگی های خاص خود هستند. اگر نسبت به انتخاب صحیح ترمز پله با توجه به شرایط ساختمان خود اقدام کنید می توانید بیشترین بازدهی را از این محصول داشته باشید و از خرید بدون نقص خود لذت ببرید. انواع ترمز پله های آلومینیومی عبارتند از:

  • ترمز پله با رویه پی وی سی: این ترمز پله ها در قسمت رویه خود از مواد پی وی سی بهره می برند و  شیارهای موجود در قسمت رویه آنها باعث می شود بازدارندگی مناسبی را برای افراد به ارمغان بیاورند و به این ترتیب  کسانی که مشغول تردد بر روی راه پله هستند بتوانند به راحتی و با سرعت بالا  به حرکت خود ادامه دهند. از آنجا که ماده پی وی تی در برابر رطوبت مقاوم است می توان از این ترمز پله در استخرها یا مکان های مرطوب استفاده نمود.
  • ترمز پله با رویه لاستیک: ترمز پله لاستیکی در محیط های خشک و با تردد متوسط کاربرد دارد می تواند تا حد زیادی خطر لغزش و سر خوردن را کاهش دهد.
  • ترمز پله نبشی: ترمز پله هایی که به صورت ۹۰ درجه تولید می شوند و قسمت کمی از ارتفاع پله و قسمت بیشتری از سطح آن را در بر می گیرند با عنوان  ترمز پله آلومینیومی نبشی شناخته می شوند. این ترمز پله ها برای پله های لبه تیز و همچنین پله هایی که در قسمت لبه خود دچار شکستگی شده اند بهترین گزینه محسوب می شود.

 

سرعت گیر پله در داخل ساختمان استفاده می شود یا خارج آن؟

انواع ترمز پله آلومینیومی برای ترددهای بالا

در واقع می توان گفت نبشی پله آلومینیومی وسیله ای است که استفاده از آن زمان و مکان نمی شناسد و افراد می توانند در هر جایی و در هر راهپله ای از آنها استفاده کنند. این سرعت گیرها وظیفه کنترل سرعت افراد را بر عهده داشته و امنیت آنها را تضمین می کنند. افرادی که در خارج از ساختمان قرار دارند و با کفش های خود  بر روی راه پله ها تردد می کنند نیاز به عوامل بازدارنده ای مانند ترمز پله پیدا خواهند کرد  تا بتواند سرعت آنها را کنترل نموده و باعث اطمینان حرکت  ایشان گردد.

همچنین استفاده از ترمز پله در داخل ساختمان نیز می توان  برای افرادی که با پای بدون کفش یا دمپایی تردد می کنند تاثیر مثبت فراوانی داشته باشد. بالا و پایین رفتن از پله ها در حالتی که کفش به پا ندارید می تواند خطرآفرین باشد و ترمز پله در جهت حذف این خطر نقش موثری دارد. 

 

 

نصب ترمز در پله های قدیمی

ساختمان های قدیمی معمولا از ناحیه راه پله دچار آسیب می گردند و قسمت لبه پله های آنها دچار پریدگی و شکستگی می شود. در این ساختمان ها استفاده از ترمز پله آلومینیومی و ترجیحاً ترمز پله نبشی اهمیت فراوانی دارد. استفاده از این روش موثر برای جلوگیری از وارد آمدن خسارات بیشتر به ساختمان قدیمی  می تواند کاهش هزینه ها را به دنبال داشته باشد.

همچنین افرادی که بر روی پله های  بناهای قدیمی تردد می کنند نگرانی از بابت لغزش و سر خوردن یا آسیب دیدن نخواهند داشت. هنگامی که از ترمز پله برای راه پله ها استفاده می کنید  می توانید با اعتماد به نفس و ثبات بیشتری قدم بردارید و نگرانی از بابت لغزش بر روی پله های قدیمی و سست نداشته باشید. 

 

نظافت و حذف آلودگی از ترمز پله

نظافت ترمز پله آلومینیومی مراحل گوناگونی دارد که اگر به درستی انجام شود می تواند نتایج  رضایت بخش به همراه داشته باشد. این ترمز پله ها در صورتی که منظم تمیز شوند و افراد استفاده کننده نسبت به نظافت و نگهداری آنها استمرار به خرج دهند می توانند برای مدت زمان طولانی از آسیب و فرسایش به دور مانده و طول عمر زیادی را برای صاحب ترمز پله رقم بزنند.

برای انجام نظافت ترمز پله آلومینیومی ابتدا با استفاده از یک جاروبرقی یا مکنده آشغال ها و اشیای ریز و درشت را از روی آن  بردارید. برای انجام این کار می توانید از برس های نرم نیز کمک بگیرید. بعد از آنکه گرد و غبار و آشغال ها را از روی ترمز پله زدوددید با ورود به مرحله بعد می توانید از مواد شوینده نه چندان قوی استفاده کنید.

در صورتی که مواد شوینده مورد استفاده دارای پی اچ بالایی باشد امکان آسیب رسیدن به ترمز پله وجود خواهد داشت و از طول عمر آن کم می شود بنابراین دقت کنید که مواد شوینده ای را استفاده کنید که دارای اسید قوی نباشد. بعد از این مرحله لازم است نسبت به خشک کردن ترمز پله اقدام کنید و با استفاده از پارچه های نمگیر آن را خشک کنید. 

 

شرکت تولیدی پاخور

انواع ترمز پله آلومینیومی برای ترددهای بالا

ترمز پله آلومینیومی تولید شده توسط شرکت تولیدی پاخور دوام و طول عمر بالایی داشته و می تواند انتظارات افراد را از داشتن یک محصول با کیفیت برآورده سازد. 

این مجموعه تولیدی متشکل از افراد با تجربه و متخصص است که تمام توان خود را در افزایش سطح کیفی محصولات به کار گرفته اند. محصولات شرکت تولیدی پاخور توسط وبسایت قدرتمند و پیشرفته ای در معرض نمایش قرار گرفته است و افراد علاقه مند می توانند نسبت به انتخاب و سفارش محصول مورد نظر خود در این وب سایت اقدام نمایند.