اهمیت به کارگیری سرعت گیر پله زمانی مشخص می شود که دارندگان ساختمان برای اخذ مجوز پایان کار ملزم به نصب ترمز پله برای راه پله های موجود در می شوند. امروزه با توجه به بالا رفتن سطح امنیت ساختمان و توجه سازمان های دولتی مربوطه به ضرورت اجرای راهکارهای ایمنی نصب ترمز پله در بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی پرتردد امری واجب است و عدم اجرای این قانون ممکن است محدودیت هایی را برای گرفتن مجوز پایان کار ایجاد کند.

یکی از مهمترین دلایل نصب انواع ترمز پله، ایجاد تجربه بهتر و راحتی برای کاربران پله ها است. با نصب سرعت گیر، افراد می توانند به سرعت و به طور آسان در طول پله حرکت کنند، بدون اینکه نگران سقوط یا صدماتی شوند.

بهتر است بدانید که ترمز پله ها در مدل های متفاوت و با استفاده از مواد اولیه گوناگون تولید می شوند که با توجه به شرایط و میزان تردد توسط دارندگان بنا انتخاب می گردند. سرعت گیر پله ای که برای نصب در راه پله های پرتردد انتخاب می شود ترمز پله آلومینیومی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. این ترمز پله ها برای مدت زمان زیادی قابل استفاده هستند و در اثر عوامل جوی و ضربه یا فشار دچار تغییر حالت نمی گردند.

 

چه ساختمان هایی برای دریافت پایان کار نیاز به نصب ترمز پله دارند؟

ضرورت نصب سرعت گیر پله برای دریافت پایان کار ساختمان

نصب سرعت گیر پله در ساختمان هایی که محل رفت و آمد عموم مردم هستند و در طول روز افراد زیادی به آنجا وارد می شوند و خارج می گردند ضروری است.. در این ساختمان ها، نصب ترمز پله می تواند بهبود چشمگیری در ایمنی و استفاده از پله ها به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال:

  • ساختمان های مسکونی: در واحدهای مسکونی مانند ویلاها، آپارتمان ها و خانه ها، نصب سرعت گیر پله بسیار مهم است. این ساختمان ها پله های سرامیکی یا سنگی دارند که ممکن است خطر لغزش بر روی آنها وجود داشته باشد. نصب ترمز پله در این ساختمان ها، ایمنی ساکنین و بازدیدکنندگان را تضمین می کند.
  • ساختمان های تجاری: در ساختمان هایی مانند فروشگاه ها، رستوران ها، هتل ها و دفاتر اداری، نصب ترمز پله بسیار ضروری است. این ساختمان ها که به طور معمول تردد عمومی بالایی دارند، نیاز به پله هایی با استاندارد ایمنی بالا خواهند داشت. نصب ترمز پله در این ساختمان ها، از خطرات لغزش و سقوط جلوگیری می کند و به ایمنی مشتریان و کارکنان اطمینان می بخشد.
  • ساختمان های عمومی: در ساختمان هایی مانند بیمارستان ها، دانشگاه ها، مدارس و همچنین ساختمان های دولتی، نصب سرعت گیر پله بسیار مهم است. این ساختمان ها که تردد عمومی زیادی دارند و برای افراد با سطوح مختلف تجربه از پله ها، نیاز به ایمنی بیشتری دارند. نصب ترمز پله در این ساختمان ها، ایمنی و راحتی استفاده از پله ها را بهبود می بخشد.

 

کامل ترین روش نصب ترمز پله آلومینیومی با استفاده از پیچ

نصب ترمز پله آلومینیومی با استفاده از پیچ، یک روش ساده و موثر برای افزایش ایمنی و استفاده بهینه از پله ها است. برای نصب ترمز پله آلومینیومی با استفاده از پیچ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا مکان مناسبی برای نصب ترمز پله در قسمت بالایی پله مشخص کنید. انتخاب مکان صحیح می تواند تاثیر زیادی در راحتی افراد در هنگام تردد برای راه پله ها داشته باشد. طبق بررسی های انجام شده بهترین جا برای نصب ترمز پله لبه پله ها است. زیرا افرادی که در حال حرکت بر روی راه پله عموماً پای خود را برای لبه پله قرار داده و به سمت پله بعدی حرکت می کنند.
  2. با استفاده از دریل و یک مته با قطر مناسب، چندین سوراخ را در نقاط مشخص شده در مرحله قبل بر روی پله برقرار کنید. این سوراخ باید به عمق کافی باشند تا پیچ ها به درستی در آنها جا بیافتند.
  3. سپس، پیچ ها را در سوراخ های تازه حفر شده در پله قرار دهید و آنها را با استفاده از یک گوشه گیر و یا یک دستگاه مته گیر و یا یک گوشه جا کنید. اطمینان حاصل کنید که پیچ ها به درستی در سوراخ ها جا می افتند و پله را به درستی نگه می دارند.
  4. با استفاده از یک مته و یک قفل پیچ، پیچ ها را به درستی بسته کنید تا پله به درستی ثابت شود و ترمز پله به درستی عمل کند.
  5. در نهایت، تمام پیچ ها را محکم کنید و اطمینان حاصل کنید که ترمز پله به درستی نصب شده است و پله استوار و ایمن است.

 

 

اجرای صحیح ترمز پله های سیلیسی و سمباده ای

ضرورت نصب سرعت گیر پله برای دریافت پایان کار ساختمان

ترمز پله های سیلیسی و سمباده ای معمولا به دو روش تولید می شوند: با استفاده از چسبدار پشت، یا با استفاده از چسب آهن و پلی اورتان.

  1. نصب سرعت گیر پله با استفاده از پشت چسبدار: شرکت تولیدی پاخور ترمز پله های سیلیسی و سنباده ای خود را به صورت پشت چسب دار تولید می کند که باعث می شود افراد به راحتی هرچه تمام تر نسبت به نصب آنها در مکان دلخواه اقدام نمایند و نیازی به استفاده چسب اضافه نداشته باشند. لایه چسب دار قرار داده شده در پشت این ترمز پله ها خاصیت چسبندگی زیادی دارد و می تواند در سریع ترین زمان ممکن به سطح مورد نظر بچسبد.
  2. نصب ترمز پله از طریق چسب آهن و پلی اورتان: در این روش، ابتدا باید سطح پله را به طور کامل تمیز کرده و از هرگونه آلودگی و چربی پاک کنید. سپس چسب آهن را به سطح پله بمالید و آن را به خوبی پخش کنید. سپس ترمز پله را با دقت و همزمان با چسب آهن روی سطح پله قرار داده و به مدت مشخصی فشار دهید تا به محکمی به سطح پله متصل شود. بعد از نصب، ترمز پله را به خوبی چسبیدن آن را تضمین کنید تا اتصال ترمز پله به سطح پله بهبود یابد.

در هر دو روش، اطمینان حاصل کنید که سرعت گیر پله به درستی و به طور یکنواخت به سطح پله چسبیده است و هیچ نقطه ضعیفی وجود ندارد که ممکن است باعث جدا شدن ترمز پله شود. همچنین، در تمام مراحل نصب، توصیه می شود دستکش و ماسک را استفاده کنید تا از تماس مستقیم با مواد چسبنده و شیمیایی جلوگیری کنید.

 

چه مواقعی از نوار شبتاب در ترمز پله استفاده می شود

گاهی اوقات راه پله ها در مکان هایی قرار دارند که نور کافی وجود ندارد و امنیت لازم برای تردد افراد برقرار نیست. به کارگیری نوار فسفری شب تاب در چنین مکان هایی موجب افزایش بهره وری از راه پله خواهد شد.

برخی از ترمز پله های آلومینیومی دو کانال با رویه پی وی سی یا لاستیک دارای نوار فسفری در قسمت حد فاصله بین دو کانال هستند که این نوار توجه افراد تردد کننده را به خود جلب نموده و دید لازم را برای تردد بهتر آنها فراهم می نماید. این نوارهای فسفری در طول روز انرژی مورد نیاز خود را جذب نموده و در شب هنگام با پراکنده کردن یک نور آرام روشنایی لازم را برای ترمز پله تامین می کنند.

نوار شبتاب یا نوار نورانی در ترمز پله ها استفاده می شود تا به عنوان یک عنصر ایمنی اضافی، روشنایی در شرایط کم نور فراهم کند و به کاربران کمک کند تا به درستی پله ها را تشخیص دهند و از احتمال سقوط و آسیب دیدن کاهش یابد. این نوارها عموماً در محیط هایی که نور کافی وجود ندارد، مانند محیط های خارجی در شب، پارکینگ ها، سرویس های بهداشتی عمومی، پله های ضربدری، ورودی های ساختمان ها و فضاهای عمومی یا در محیط های داخلی مانند طبقات زیرزمینی، راهروها و پله های درون ساختمان ها استفاده می شود.

 

شرکت تولیدی پاخور

ضرورت نصب سرعت گیر پله برای دریافت پایان کار ساختمان

با توجه به تلاش و تخصص شرکت تولیدی پاخور، این شرکت با افتخار انواع سرعت گیر پله های با کیفیت را ساخته و عرضه کرده است. ما به دقت و با استفاده از بهترین مواد و فناوری های روز دنیا، ترمز پله هایی با عمر طولانی، مقاومت بالا و طراحی منحصر به فرد تولید می کنیم.

هدف ما ارائه محصولاتی است که بهترین عملکرد، ایمنی و زیبایی را به کاربران خود ارائه دهند. با تکیه بر تجربه و تخصص تیم ما، ما به ارائه خدمات و محصولاتی با کیفیت بالا و رضایتمندی مشتریان خود متعهد هستیم. با انتخاب ترمز پله های ما، شما به یک تجربه استثنایی از زیبایی و عملکرد برتر دست خواهید یافت.