چراغ های مگنتی بخش اعظمی از صنعت مدرن نورپردازی را به خود اختصاص داده اند و به عنوان شیک ترین مدل های تجهیزات نورپردازی به کار گرفته می شوند. روند رو به رشد افزایش محبوبیت این محصول در میان مردم به حدی است که این چراغ ها به عنوان ترندترین تجهیزات ور خطی شناخته می شوند. 

لامپ مگنتی نوعی ابزار نورپردازی است که به صورت خطی یا تکی مورد استفاده قرار می گیرد. به وجود آوردن  فضاهای احساسی و رمانتیک از جمله مهم ترین ویژگی های این محصولات برشمرده می شود و باعث شده است دکوراسیون کاران بتوانند پروژه های نورپردازی خود را در مکان هایی مانند رستوران ها و کافی شاپ ها و همچنین تالارهای پذیرایی در بهترین نحو پیاده سازی نمایند. 

چراغ های مگنتی ریلی به صورت روکار یا توکار نصب می شوند و محدودیتی برای انتخاب مکان مناسب جهت اجرای نورپردازی توسط این تجهیزات وجود نخواهد داشت. زیباسازی سقف و دیوار اتاق ها و پذیرایی منازل با استفاده از این محصول انجام می گردد و نور یکنواخت و پرقدرت به وجود می آید. 

مشتریان عزیز می توانند با انتخاب ابعاد محصول و معین کردن طول پروفیل نور خطی مگنتی به همان مقدار که احتیاج داشته باشند خرید خود را انجام دهد و بدین ترتیب برنامه ریزی و صرفه جویی دقیقی بر هزینه ها را تجربه کنند. 

چراغ های مگنتی استوانه ای نیز یک مدل متفاوت از نسل جدید تجهیزات مگنتی به شمار می روند که با ایجاد نوری متمرکز می توانند دکوراسیون های پیچیده را خلق نمایند. استفاده از پروفیل های نور خطی مگنتی در کنار لامپ مگنتی موجب می شود حداکثر بازدهی را از نوردهی دریافت کنید و در بیشتر نمود پیدا کردن اجزا پیش بروید. 

نحوه عملکرد انواع چراغ مگنتی

چراغ مگنتی

اساس کار چراغ های مگنتی نیروی مغناطیس و چراغ ال ای دی است. در واقع پروفیل های مگنتی با استفاده از نیروی مغناطیسی امکان نگه داشتن لامپ های مگنتی یا ال ای دی ها را دارند و تنها همین نیروی مغناطیسی است که از سقوط لامپ ها جلوگیری می کند. 

به کارگیری این طراحی و ساختار برای لامپ مگنتی مزایای فراوانی در بر دارد و متخصصین تمام نیازهای مشتریان را برای رسیدن به چنین نتیجه ای در نظر گرفته اند. از جمله مزایای وجود نیروی مغناطیس میان ریل و چراغ می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

عدم نیاز به سیم کشی: با استفاده از چراغ های مگنتی نیاز به انجام سیم کشی های گسترده نخواهید داشت و از آنجا که ریل مگنتی دارای نیروی الکتریکی و ولتاژ متناسب با ال ای دی ها است می توان به راحتی در هر نقطه از ریل به انرژی دسترسی داشت و با اتصال لامپ نور را دریافت نمود. 

  • امکان جابجایی لامپ ها: امکان جابجایی چراغ های مگنتی با استفاده از دست فراهم است و شما می توانید تنها با برداشتن و گذاشتن لامپ مگنتی آن را در جایگاه مورد نظر قرار دهید و نیاز به هیچ گونه عملیات دیگری نخواهید داشت. 
  • راندمان بالاتر: از طریق قرار دادن لامپ ها در مکان های مورد نظر و در تایم های دلخواه می توانید نور را دقیقاً به نقطه مورد نظر متمرکز کنید و نیاز به استفاده از لامپ های متعدد نداشته باشید. بدین ترتیب خواهی توانست بیشترین بازدهی و راندمان را از پروژه نورپردازی دریافت نمایید و کاهش هزینه ها را نیز تجربه کنید. 
  • شلوغی کمتر: با استفاده از پروفیل های نور خطی مگنتی ظرافت و تمیزی پروژه نورپردازی افزایش پیدا کرده و شلوغی های مربوط به نورپردازی های معمولی را نخواهید داشت. 
  • مدرنیته شدن: تجهیزات پروفیل مگنتی به عنوان مدرن ترین ابزار نورپردازی در بازار شناخته شده اند و از آنجا که ظاهری بسیار زیبا دارند می توانند محیط را به فضای مدرنیته و جدید تبدیل کنند.

نصب چراغ مگنتی تکی

چراغ مگنتی استوانه ای

نصب لامپ مگنتی راحت تر از آنچه که فکر می کنید است زیرا برای اجرای نورپردازی با استفاده از این محصول تنها نیاز به پیچ و رولپلاک دارید. شما می توانید با استفاده از یک دریل سوراخ هایی را در سطح مورد نظر ایجاد کنید. 

توجه داشته باشید که سوراخ ها را در قسمت های ایجاد کنید که اطمینان لازم از محکم نگه داشتن پروفیل داشته باشید زیرا معمولا دیوارهای توخالی نمی توانند استقامت لازم را برای فیکس شدن پیچ و رولپلاک ارائه دهند و ممکن است پیچ ها در کوتاه مدت از داخل دیوار بیرون بیایند. 

پس از ایجاد سوراخ در سقف یا دیوار می توانید با قرار دادن لامپ در محل مورد نظر و پیچاندن پیچ ها عملیات را به پایان برسانید. 

اتصال منبع تغذیه مناسب به چراغ مگنتی در این مرحله انجام می پذیرد. دقت کنید که منبع تغذیه ای را برگزینید که بیشترین هماهنگی را با تجهیزات خریداری شده داشته باشد. برای اینکه بتوانید انتخاب درستی انجام دهید بهتر است با کارشناسان حرفه ای و با تجربه مشورت کنید و سپس جهت خرید منبع تغذیه اقدام نمایید. 

در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید نزدیک کردن چراغ به پایه است. هنگامی که چراغ را در جایگاه خود قرار دادید مشاهده خواهید کرد که روشنایی برقرار گشته و چراغ مگنتی کار خود را آغاز می کند. 

ریل مگنتی چگونه برق دار می شود؟

ریل مگنتی

همانطور که گفته شد ریل های مگنتی از طریق اتصال به منبع تغذیه برق دار می شوند. انرژی الکتریکی که از طریق برق شهری وارد منبع تغذیه می شود به ولتاژ های پایین تبدیل می گردد. معمولا ولتاژ ۲۴ یا ۴۸ ولت برای این استفاده مناسب است و باعث می شود چراغ ها بتوانند بدون بروز مشکل به کار خود ادامه دهند. 

پس از اتصال منبع تغذیه به برق مشاهده خواهید کرد که ریل های مگنتی دارای برق می شوند و در صورتی که لامپ مگنتی را به ریل متصل کنید این انرژی الکتریکی به داخل لامپ هدایت خواهد شد. برق موجود در ریل ها چندان زیاد نیست که بتواند فرد را دچار برق گرفتگی کند و حس آزاردهنده ای را به وجود بیاورد. همچنین یک رابط مستقیم در قسمت ابتدایی ریل مگنتی وجود دارد که ارتباط میان منبع تغذیه و ریل را برقرار می سازد. 

بنابراین امکان برق گرفتگی با استفاده از لامپ های مگنتی وجود ندارد و این انرژی الکتریکی تنها به اندازه ای است که بتواند لامپ های مگنتی را روشن کند. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور یکی از برجسته ترین تولیدکنندگان چراغ های نور خطی و مگنتی در سطح کشور است که اعتبار خود را از طریق اعتماد مشتریان به دست آورده است. این اعتماد نیز تنها با ارائه محصولات با کیفیت به دست آمده است و این مجموعه تولیدی برای اینکه بتواند ارتباط پایداری با خریداران داشته باشد همواره درصدد ارتقاء سطح کیفی محصولات خود است. 

برای دریافت راهنمایی ها و مشاوره های مفید از کارشناسان ما می توانید از طریق شماره تلفن های قرارداد شده در سایت با ما تماس بگیرید.