پروفیل لاین نوری که نام دیگر آن چراغ خطی اکسترود شده است صرفا در ساختمان‌ها کاربرد ندارد بلکه در خودرو سازی و ساخت درو پنجره نیز استفاده می‌شود. اما لاین نوری صرفا در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از تجهیزات پرکاربرد به شمار می‌آید. پروفیل لاین نوری از آلومینیوم یا اکستروژن آلومینیوم ساخته می‌شود که این عناصر بهترین مواد برای تولید این محصول هستند؛ زیرا محصول نامبرده وزن کمی دارد و جابجا کردن و حمل آن بسیار آسان است.  در مقابل ضربه مقاوم است و دوام و عمر طولانی دارد. یک ویژگی منحصر به فرد پروفیل لاین نوری دفع حرارت آن است.

 شما یک لامپ را در نظر بگیرید زمانی که لامپ روشن است نور و حرارت تولید می‌کند و همین حرارت عمر لامپ را کاهش می‌دهد و پس از مدتی می‌سوزد؛ اما پروفیل آلومینیومی حرارت را از خود دفع می‌کند و دمای آن کاهش پیدا می‌کند به همین علت مدت طولانی می‌تواند به عنوان منبع روشنایی استفاده شود.

فواید پروفیل لاین نوری چیست؟

پروفیل لاین نوری  و کاربرد های آن در صنعت نور و روشنایی

  • این پروفیل را به راحتی می‌توانید تمیز کنید. با استفاده از یک پارچه مرطوب گرد و غبار و آلودگی که روی پروفیل وجود دارد به راحتی و بدون دردسر تمیز و پاک می‌شود. بنابراین به آسانی و در زمان کوتاه می‌توانید این محصول را تمیز کنید.
  • در زمان‌هایی که باید نوار ال ای دی تعویض شود می‌توانید آن را به راحتی بیرون آورید این کار بسیار ساده است و شما باید نوار جدید را جایگزین ال ای دی قدیمی کنید. بنابراین در پروفیل لاین نوری تعویض نور خطی بدون مشکل و به راحتی امکان پذیر است.
  • اندازه پروفیل را مطابق با اندازه دلخواه می‌توانید تغییر دهید به طور مثال اگر سایز بلندی دارد کوتاه کردن آن به آسانی امکان پذیر است. همچنین اگر در طراحی نصب نیاز به پروفیل بیشتری است این امکان وجود دارد که چند پروفیل را کنار هم قرار دهید تا به سبک دلخواه خود آن را نصب کنید؛ بنابراین این محصول در نصب انعطاف پذیر است و قابلیت تنظیم دارد.

انواع پروفیل لاین نوری

پروفیل لاین نوری با توجه به این که در چه قسمتی از ساختمان به کار رود طرحها و مدل‌های مختلفی دارد.

پروفیل لاین نوری توکار 

این محصول بسیار پر مصرف است و نصب راحتی دارد. این پروفیل در سنگ، چوب و مصالح دیگر قابل اجرا است. همچنین در بخش‌هایی مانند دیوارهای بیرونی و داخلی و کف ساختمان قابل استفاده است. این محصول به گونه‌ای نصب می‌شود که فریم لامپ مشاهده نمی‌شود.

پروفیل لاین نوری روکار

 در مکان‌هایی که فاصله کف تا سقف ساختمان کم است و سقف کاذبی نیز وجود ندارد از این پروفیل استفاده می‌شود. این محصول همان طور که از اسم آن مشخص است روش نصب آن روکار است و اجزای تشکیل دهنده آن مشاهده می‌شوند. این ابزار ساختمانی با سنسورهای هوشمند نیز هماهنگ است.

پروفیل لاین نوری آویز

 این محصول به وسیله اجزائی مانند پایه وسیم به طور معلق نصب می‌شود این پروفیل با چراغ خطی آویز همخوانی دارد.

کاربردهای پروفیل لاین نوری

پروفیل لاین نوری  و کاربرد های آن در صنعت نور و روشنایی

 پروفیل لاین نوری یک روش مناسب و مدرن نورپردازی برای برجسته کردن اتاق و سالن پذیرایی است. برای برجسته سازی مدل‌های مختلف این پروفیل ازجمله توکار، روکار و یا آویز با توجه به شرایط محیط مورد نظر قابل اجرا است. یکی دیگر از کاربردهای این محصول استفاده در مکان‌های شلوغ مانند مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ می‌باشد. در راهروها و راه‌ پله‌ها نیز می‌توانید از این محصول با منبع تغذیه ال ای دی استفاده کنید. نورپردازی کمد لباس برای بعضی از خانم‌ها و آقایان از اهمیت زیادی برخوردار است. این نورپردازی هم از نظر تامین نور داخل کمد اهمیت دارد و هم از لحاظ بصری جذابیت خاصی در محیط داخل کمد ایجاد می‌کند پروفیل لاین نوری در کمد لباس نه تنها وضوح لازم را ایجاد می‌کند بلکه فضای مدرن و شیکی نیز به وجود می‌آورد.

آیا استفاده از پروفیل لاین نوری ضرر دارد؟

 در مواقعی که نور طبیعی وجود ندارد، استفاده از نور مصنوعی، ضروری می‌باشد‌ البته نور مصنوعی نباید برای سلامتی ضرر داشته باشد بلکه باید مفید باشد. نوری که از این محصول پخش می‌شود نه تنها مضر نیست بلکه مانع خستگی و خواب آلودگی می‌شود و انرژی و روحیه افراد را بالا می‌برد.

مراحل نصب پروفیل لاین نوری

هر پروفیل مراحل نصب مخصوص به خود دارد. انواع مختلف پروفیل مانند سقفی، سطحی و فرو رفته از نظر فرآیند چین خوردن و برش خوردن تفاوت‌های زیادی با هم دارند و در نهایت شیوه نصب متفاوتی نیز دارند. به طور کلی پروفیل به سه روش نصب می‌شود: چسباندن که با یک چسب دو طرفه انجام می‌شود. در روش دوم به طور مستقیم به مکان نصب پیچ می‌شود. در روش سوم پروفیل روی براکت یا پایه نصب می‌شود. همچنین در فرآیند نصب ابتدا و انتهای پروفیل، درپوش یا کپ قرار می‌دهند تا مانع از انتقال گرد و غبار و رطوبت به نوار ال ای دی شود.

نکات مهم در خرید پروفیل لاین نوری

پروفیل لاین نوری زمانی برای نور خطی توکار مورد استفاده قرار می‌گیرد که تمایل دارید فریم متنوعی داشته باشید و در سقف کاذب نورپردازی جدید و زیبا ایجاد کنید.  پروفیل روکار و آویز نیز در ساختمان‌هایی که سقف ارتفاع زیادی داشته باشد و محل مورد نظر فاقد سقف کاذب باشد انتخاب مناسبی است‌. نکته دیگر که باید در زمان خرید به آن توجه کنید این است که سطح مقطع پروفیل‌ها به صورت استوانه یا مستطیل است. عرض کانال پروفیل باید با عرض نوار ال ای دی هماهنگ باشد. بنابراین دقت کنید که نور خطی ال ای دی با پروفیلی سازگار است که عمق و عرض کافی داشته باشد؛ در نتیجه اگر نوار ال ای دی عریض باشد به یک پروفیل با عرض زیاد نیاز دارد.

قیمت پروفیل لاین نوری

پروفیل لاین نوری  و کاربرد های آن در صنعت نور و روشنایی

پروفیل لاین نوری هم از نظر شکل ظاهری متنوع است و هم از نظر اندازه دارای سایزهای مختلف است. و در سه نوع چراغ خطی آویز، روکار و توکار امکان استفاده از طرح‌های متنوع آن وجود دارد. قیمت پروفیل لاین نوری تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله شکل ظاهری، کیفیت رنگ آن، کیفیت متریال اولیه و طول و عرض پروفیل است.

سخن آخر

پروفیل لاین نوری در محیط داخل و بیرون ساختمان قابل استفاده است. برای نورپردازی در راهرو، پله، سایبان، پنجره و همچنین در بخش‌های سقف و دیوار ساختمان به کار می‌رود و علاوه بر تولید نور، در زیبا سازی محیط نقش پر رنگی دارد.

برای مطلع شدن از قیمت روز پروفیل های لاین نوری و بهره مندی از مشاوره رایگان کارشناسان با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. همچنین برای آشنایی با دیگر محصولات تولید شرکت نیز می‌توانید به بخش خرید از فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید .

درباره ما 

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ،انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  .