یکی از شیوه‌هایی که برای پوشش سقف و زیبا کردن آن استفاده می‌شود کناف کاری است. این پوشش برای نورپردازی و سایر تزئینات انعطاف زیادی دارد. در حال حاضر کناف لاین نوری و نور پردازی خطی به طور گسترده در معماری مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از صنایع نیز به دلیل محبوبیت فراوان نورپردازی خطی و کاربرد روبه رشد آن در طراحی داخلی ، اقدام به تولید لاین نوری کناف می‌کنند. ویژگی‌ها و امتیازات نورپردازی خطی مانند قابلیت تنظیم و انعطاف پذیری، جذابیت بصری باعث محبوبیت روز افزون آن شده است.

اهمیت استفاده از کناف لاین نوری

 پوشش زیبا و نور پردازی نوین در کناف با کناف لاین نوری

کناف لاین نوری می‌تواند دکوراسیون داخلی شما را به طور حرفه‌ای زیبا و جذاب کند. مخصوصا این سیستم در محیط‌هایی که برای برگزاری مهمانی‌ها و جشن‌ها در نظر گرفته شده است زیبایی فوق العاده‌ای ایجاد می‌کند. به طور مثال در سالن‌های تئاتر، رستوران‌ها و سالن‌های اجتماعات و کنفرانس، کناف لاین نوری جذابیت بصری ویژه‌ای به وجود می‌آورد.

همچنین کناف لاین نوری در مکان‌هایی که نور طبیعی محدود است و یا دسترسی به پنجره وجود ندارد می‌تواند یک منبع روشنایی باشد. در این حالت نور کافی در محیط تولید می‌کند و به دلیل اتصال کنترلرها به آن، قابلیت تنظیم نور نیز وجود دارد.

هزینه اجرای کناف لاین نوری

هزینه اجرای کناف لاین نوری تحت تاثیر عوامل مختلفی است. اندازه و شکل محیط، نوع ال ای دی و کنترلر، مهارت و دانش کارگران و مکان نصب و نوع لاین نوری مورد استفاده ازجمله فاکتورهایی است که در تعیین هزینه نقش زیادی دارند. اجرای کناف لاین نوری از جمله نورپردازی‌هایی است که هزینه بالایی دارد؛ زیرا هر متر مربع از این سیستم نورپردازی نیاز به پرداخت هزینه برای کنترلر، ال ای دی، نصب و دستمزد کارگران دارد.

همچنین ناگفته نماند که هزینه‌های اجرا با توجه به نوع لاین نوری متفاوت است. لاین نوری که ساده است و کیفیت کمی دارد هزینه اجرای کمتری نیز دارد اما لاین نوری پیچیده‌تر با قابلیت‌های بیشتر هزینه اجرای بیشتری دارد. در ضمن اگر لوازم جانبی مورد نیاز برای اجرای کناف لاین نوری مانند کنترلر و ال ای دی کیفیت بالایی داشته باشند قیمت اجرا نیز افزایش می‌یابد.

مزایای استفاده از کناف لاین نوری

 پوشش زیبا و نور پردازی نوین در کناف با کناف لاین نوری

زیبایی و جذابیت

یکی از خصوصیات مهم کناف لاین نوری زیبایی بصری است که در فضای داخلی ساختمان به وجود می‌آورد. در این سیستم نورپردازی، انعکاس نور وسایه هایی که به وجود می‌آیند منظره‌ای جالب در ساختمان ایجاد می‌کنند.

مصرف کم انرژی

نورپردازی در کناف به دلیل استفاده از منبع تغذیه ال ای دی میزان مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و به‌ طور کلی سبب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.

قابلیت کنترل نور

این سیستم به کنترلرهای خاصی متصل است که از طریق آن می‌توانید نور را تنظیم کنید و با تنظیم نور سفید و رنگی به نور دلخواه خود برسید.

نصب ساده و آسان

اجرای کناف نوری در مقایسه با دیگر شیوه‌های نورپردازی مراحل نصب راحت تری دارد و نیازی به تغییرات فراوان در سقف نیست.

وزن کم

ویژگی نور ال ای دی داشتن وزن کم و سایز کوچک است. برای اجرای کناف نوری روی سقف، این فاکتور اهمیت زیادی دارد.

انعطاف پذیری در طراحی دکوراسیون

سیستم نورپردازی کناف این قابلیت را دارد که با دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ می‌شود و انعطاف بالایی در محیط‌های مختلف دارد.

سازگار با طراحی مینیمال

طراحی مینیمال طرفداران زیادی دارد و جنبه دکوراتیو نور خطی می‌تواند اجرای این طرح را آسان کند.

نحوه اجرای کناف لاین نوری

  • اولین مرحله در نصب کناف لاین نوری انتخاب چراغ خطی است. در انتخاب چراغ باید به سایز، رنگ نور، شکل و میزان نور آن توجه کنید. در انتخاب رنگ نور باید از رنگ سفید نور به همراه نورهای طبیعی استفاده کرد تا نور بهتر در فضا منعکس شود.
  •  در مرحله طراحی کناف، باید برش با دقت انجام شود و برای این منظور دستگاه‌هایی وجود دارند که کناف را به طور دقیق برش می‌دهند. در مرحله بعد باید قطعات بریده به هم وصل شوند. پس از آن لاین نوری در داخل کناف قرار می‌گیرد. برای ثابت کردن چراغ‌ها از چسب مخصوص استفاده می‌شود.
  • در مرحله سوم باید برق به چراغ‌های خطی انتقال پیدا کند که باید از طریق یک سیم کشی مناسب انجام شود. این مرحله بهتر است به وسیله یک برقکار ماهر انجام شود تا نصب به درستی صورت بپذیرد و از آسیب‌های احتمالی ناشی از سیم کشی اشتباه جلوگیری شود.

نکات نصب کناف لاین نوری

 پوشش زیبا و نور پردازی نوین در کناف با کناف لاین نوری

برای اجرای کناف لاین نوری باید نکاتی مورد توجه قرار بگیرند که عبارتند از:

  • لاین نوری باید به شکلی قرار بگیرد که بهترین انعکاس نور را داشته باشد و روشنایی محیط را تامین کند.
  • ارتفاع لاین نوری از کف باید مناسب باشد تا بتواند به خوبی نور را در محیط پخش کند. زمانی که لاین نوری روی دیوار قرار می‌گیرد برای داشتن یک نورپردازی شکیل‌تر و زیباتر بهتر است کابل‌های مخفی مورد استفاده قرار بگیرند.
  • دمای رنگ نور نیز از اهمیت ویژه‌ای در نورپردازی برخوردار است. در اتاق مطالعه و اتاق خواب دمای رنگ نور باید کمتر باشد. چراغی که دمای رنگ نور آن کمتر از ۳۰۰۰ کلوین است برای اتاق خواب و مطالعه گزینه مناسبی است‌.
  • این سیستم نورپردازی قابلیت هماهنگ شدن با دکوراسیون داخلی ساختمان را دارد به عنوان مثال برای جذابیت بیشتر و هماهنگ شدن با طراحی داخلی می‌توانید از سبک‌های مختلف نور خطی در داخل کناف استفاده کنید.
  • در انتخاب کابل برای کناف باید دقت کنید که کیفیت لازم را داشته باشد همچنین برای جلوگیری از آتش سوزی توصیه می‌شود چراغ‌های با توان کمتر را انتخاب کنید.

نکات خرید کناف لاین نوری

برای خرید کناف لاین نوری، به میزان نور لامپ و نوع چراغ توجه کنید همچنین برای انتخاب لاین نوری نیز باید با توجه به شرایط سقف، دیوار و کف اقدام به خرید کنید.

سخن آخر

برای اجرای کناف لاین نوری بهتر است از راهنمایی و مشورت افراد متخصص کمک بگیرید تا بهترین تصمیم را اتخاد کنید. در ضمن چراغ‌های توکار یک گزینه مناسب برای پیاده سازی یک سیستم نورپردازی مانند کناف لاین نوری می‌باشد.

برای اطلاع از آخرین قیمت لاین نوری کناف و آشنایی بیشتر با این محصول و دیگر محصولات شرکت می‌توانید به بخش خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه کنید. همچنین کارشناسان شرکت به طور رایگان به شما مشاوره می‌دهند تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید .

درباره ما 

چراغ خطی رااز کجا سفارش دهیم

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ،انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  .