یکی از جذاب ترین و زیبا ترین مباحث امروزه، عبارت های عامیانه میان صنعتگران است که پس از مدتی نیز آن کالا به همان عنوان نام گذاری می‌شود، یکی از این قبیل کالا ها چراغ سیلندری است.

شاید برای شما نیز استفاده از عبارت سیلندر در یک چراغ بسیار جالب باشد، در این همراهی شما با بخش مقالات پاخور قصد داریم تا شما را با این لامپ مدرن آشنا کنیم، تا انتهای این نوشتار با وب سایت پاخور همراه باشید.

معرفی اجمالی چراغ سیلندری

یکی از معدود کالا های بسیار زیبا و موجود برای استفاده در نورپردازی های مختلف، چراغ های سیلندری یا چراغغ استوانه ای است که دارای تقاضای بسیاری نیز در بازار هستند.

دلیل ذکر این نام نیز برای این نوع از چراغ های بسیار زیبا، شکل استوانه‌ای مانند است که بسیارشبیه سیلندر و پوسته سیلندر های موتور خودرو است، جدای از تمام این مسائل این چراغ امروزه برای دکوراسیون های داخلی منازل و مناطق اداری به خصوص نورپردازی های شخصی، بسیار مشتری دارد.

چراغ های سیلندری البته دارای یکی از مدرن ترین طرحی های موجود هستند و همراه با این طراحی، به نسبت سایر چراغ های بازار، این لامپ سیلندری مورد بحث تکنولوژی نوردپردازی بسیار نوین و پیشرفته‌ای را با خود یدک می‌کشد.

دسته‌بندی چراغ سیلندری

چراغ سیلندری نیز به مانند همتایان خود، برای وجود تجربه کاربری بسیار بهتر دارای انواع مختلفی به شرح زیر هستند:

  • لامپ سیلندری روکار:

یکی از موارد دسته‌بندی لامپ های سیلندری ما؛ چراغ سیلندری روکار نام دارد که بسته به کاربرد و نوع استفاده، در انواع مختلفی قابل تهیه است، این لامپ دارای پوشش خارجی است و در درون محفظه‌ای قرار دارد که می‌توان آن را به صورت مستقیم نصب کرد، به این دلیل است که به آن روکار گفته می‌شود.

  • لامپ سیلندری توکار :

این نوع نیز یکی دیگر از لامپ های مورد بحث ما در این نوشتار است که به نوبه خود، فاقد پوشش خارجی است و باید آنرا در انتهای لامپ، بر روی پایه یا پروفیلی که از قبل تدارک دیده شده نصب گردد، یکی از زیباترین موارد استفاده نیز نصب در درون پروفیل های مخصوص کنافی است که برای نورپردازی در سقف تعبیه می‌گردد و به این دلیل چراغ سیلندری توکار نام دارد

با ذکر این موارد بسیار مهم در معرفی لامپ سیلندری ال‌ای‌دی، می‌توانید بر حسب سلیقه و نیاز خود از میان انواع رایج لامپ های سیلندری خرید کرده و برای مصادیق نورپردازی از آنها استفاده کنید.

کاربرد های چراغ سیلندری

چراغ سیلندری به میزان دارای محبوبیت است و رابط کاربری مناسبی دارد که امکان نوشتن دقیق کاربرد های آن در یک پست از وبلاگ های مختلف امکات پذیر نیست، اما می‌توان بر اساس تجربه های مفید در این حوزه، کاربرد های این لامپ نوری را به شرح زیر تقسیم بندی کرد:

  • نورپردازی منازل: بیشترین میزان مصرف و استفاده از لامپ های سیلندری در حوزه منازل مسکونی و آپارتمان هایی است که نوساز هستند و صاحبان آنها مبادرت به بازسازی منزل خود می‌کنند، جلوه های بی‌نظیری که این لامپ برای پردازش نور خلق می‌کند، در نوع خود بی نظیر است و نسخه هایی که با لنز مخصوص تهیه می‌شوند، در تحقق این امر بسیار موفق هستند.
  • نورپردازی ساختمان های اداری: در ساختمان های اداری مختلف که ممکن است هر واحد اداری دارای وظیفه متفاوتی از دیگری باشد، یکی از نکات مهم در حفظ روحیه افراد کارمند ساکن و همچنین مراجعین آنها، وجود نورپردازی مناسب است، یک نورپردازی مناسب حتی می‌تواند به ایفای وظایف اشخاص نیز کمک کند، اگر می‌پرسید چگونه و چرا؟، پاسخ شما در مقابل رجوع به یک کلینیک دنداپزشکی بدون نورپردازی مناسب طبیعتا منفی است.
  • نورپردازی اماکن تجاری: یکی از دلایلی که می‌تواند مشتری های دوچندانی را برای مغازه و محل کسب و بیشه شما ایجاد کند، نورپردازی به شیوه های اصولی است که به جرعت می‌توان گفت به راحتی از عهده لامپ سیلندری ال‌ای‌دی برخواهد آمد و میزان محبوبیت آن گواهی صحت کارکرد آن است، به عنوان مثال شما نمی‌توانید جذب یک دفتر دکوراسیون داخلی و سپردن کاری به آنها شوید در حالی که آن دفتر از نقطه نظر نورپردازی ضعیف عمل کرده است.

در ضمن باید عرض کرد که در صورتی که قصد استفاده و اجرا از این طیف نورپردازی را دارید، می‌توانید به صوت کاملا رایگان با کارشناسان وب سایت پاخور تماس گرفته و بهترین مشورت ممکن را در زمانی کوتاه، به دلیل تجربه شایان ذکر این مجموعه دریافت کنید.

نکاتی که باید در تهیه لامپ سیلندری باید به آن توجه کنید

مواردی که تا الان خدمت انور شما همراهان وبسایت عرض کردیم پاره‌ای از کاربرد و ویژگی های این لامپ مدرن بود، اما اکنون نیز بهتر است برای جلوگیری از ایراد هزینه های اضافی و احتمالی، به نکات زیر توجه کنید:

  • از تهیه لامپ هایی که پوشش روکار آنها دارای ترک و آسیب است خودداری کنید.
  • لامپ هایی را که پوشش سیم آنها لخت است و رویه پلاستیکی ندارد تهیه نکنید.
  • برای جلوگیری از مصرف زیاد برق، بهتر است لامپ سیلندری ال‌ای‌دی را انتخاب کنید.
  • در انتخاب رنگ های چراغ سیلندری به میزان بسیار دقت کنید و سعی کنید رنگ انتخابی با نظر متخصص دکوراسیون شما بیشترین تطبیق را داشته باشد.
  • به نشان استاندارد و نوار های رنگی مخصوص مصرف انرژی دقت کنید و لامپ هایی را که فاقد نشان استاندارد هستند انتخاب نکنید.
  • بهتری است بسته به کاربری خود، از میان انواع روکار و توکار لامپ ها، موردی را انتخاب کنید که همخوانی بیشتری با سقف مورد نظر دارد.

نتیجه نهایی

در این نوشتار و همراهی شما با وب سایت پاخور، به معرفی کامل چراغ سیلندری و جزئیات مهم آن اقدام کردیم و بسیار خرسندیم که شما همراه گرامی را تا انتهای این پست در کنار خود داریم.

اگر به مطالب مختلف پیرامون نورپردازی و دکوراسیون علاقه دارید، از شما دعوت می‌کنیم تا از سایر قسمت های مختلف سایت ما مانند خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین بازدید کنید و با درج نظرات خود، مارا در ارائه خدمات هرچه بهتر به خود یاری کنید.

مجموعه پاخور، مفتخر به ارائه خدمات مختلف نورپردازی و فروش پروفیل های دیواری مخصوص است.