لاین خطی روکار جدیدترین ایده برای نورپردازی ساختمان به شمار می رود که استفاده از آن بسیار محبوب شده است و بسیاری از دکوراسیون کار و نورپردازان با استفاده از این محصول به راحتی می توانند پروژه های حرفه ای نورپردازی را به انجام برسانند.

قرارگیری ماژول های نورانی ال ای دی در داخل پروفیل های لاین نوری توکار روشنایی آرامبخش و یکدستی را به وجود می آورد که خط نوری طولانی را به ارمغان می آورند. این فناوری جدید در تجهیزات نوری قابل مقایسه با روش های نورپردازی قدیمی نبوده و انقلاب بزرگ سبب کاهش چشمگیر استفاده از تجهیزات قدیمی شده است.

به کارگیری لاین خطی روکار و توکار باعث کاهش مصرف انرژی می شود و بدین ترتیب بسیاری از هزینه ها حذف گشته و این موضوع برای دارندگان کارخانه یا ساختمان های بزرگ امری مهم و قابل تامل تلقی خواهد شد. جنس بدنه این پروفیل ها بسیار مقاوم است زیرا از ماده آلومینیوم آنادایز شده در ساختار آن بهره گیری شده است. این آلومینیوم علاوه بر داشتن مقاومت بالا رنگ زیبایی دارد و هنگامی که از آن به عنوان پروفیل روکار استفاده می گردد زیبایی خاصی به فضا القا می نماید.

نصب این محصول کاملا بی دردسر است و نیاز به داشتن تجهیزات اضافی مانند بست های پیچیده و گران قیمت نخواهید داشت و افرادی که تخصص ندارند نیز می توانند این نورهای لاینی را در هر جایی که خواسته باشند نصب کنند. چنانچه قصد دارید اطلاعات کامل تری در رابطه با روش نصب انواع پروفیل های نور خطی به دست بیاورید تا انتهای این مطلب با ما باشید. 

حرفه ای ها چه می گویند؟

نور خطی رو کار

افرادی که سابقه چندین ساله در زمینه نصب لاین خطی روکار و تو کار و همچنین پروفیل های نور خطی آویز دارند تجربه های مفیدی در این رابطه ارائه داده اند که دانستن آنها خالی از لطف نیست. برخی از این پیشنهادات و نکات که می تواند انجام پروژه های نورپردازی را با ظرافت بیشتری فراهم گرداند عبارتند از: 

  • علامت گذاری دقیق: علامت گذاری اولیه مهمترین فاکتور و اولین نکته ای است که باید در نظر داشته باشید. زمانی که شما بتوانید بهترین مکان را برای نصب نور خطی انتخاب کنید و آن را با استفاده از مداد یا وسیله مناسب دیگر علامت بزنید در واقع بیشتر کار را انجام داده اید.  تصمیم گیری در رابطه با محل نصب نور خطی و انتخاب جایی که بتواند بهترین نورردهی را داشته باشد و تمام فضا را به صورت یکسان روشن کند بسیار مهم است. 
  • تطبیق پروفیل: مطابقت دادن پروفیل نور خطی با مکان علامت گذاری شده و قرارگیری مناسب بر روی آن قسمت دومین نکته است که بایستی به خوبی رعایت شود تا از ایجاد زوایای نامناسب جلوگیری گردد. 
  • اتصال مناسب به برق: انجام سیم کشی ها و اتصالات ال ای دی باید در نهایت دقت انجام شود تا از ایجاد شلوغی و به هم ریختگی جلوگیری شود. 
  • تجهیزات با کیفیت الکتریکی: تجهیزات الکتریکی مانند منبع تغذیه بایستی از نمونه های با کیفیت و با دوام انتخاب شود تا از رسیدن آسیب به تجهیزات داخلی و ال ای دی ها جلوگیری شود. 
  • ال ای دی مناسب: انتخاب ال ای دی مناسب و پرنور و همچنین رنگ نور هماهنگ با دیگر اجزای موجود در محیط تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت نورپردازی دارد. 
  • به کارگیری صحیح دریل: استفاده از ریل نیازمند تخصص پیچیده ای نبوده اما مهم است که بتوانید سوراخ های مورد نظر را در نهایت دقت و ظرافت ایجاد کنید تا بتوانید پروفیل های نور خطی را به صورت محکم در سر جای خود ثابت کنید. 

فاصله استاندارد پیچ ها را رعایت کنید

در نظر گرفتن فواصل دقیق و منظم برای نصب پیچ های لاین خطی روکار از اهمیت زیادی برخوردار است و چنانچه بتوانید این فواصل را با دقت فراوان رعایت کنید می توانید اطمینان داشته باشید که پروفیل نور خطی برای مدت زمان زیادی در سر جای خود ثابت خواهد ماند.

لازم به ذکر است که شرکت تولیدی پاخور پروفیل های نور خطی خود را با در نظر گرفتن جوانب مختلف تولید می کند و در قسمت داخلی این پروفیل ها سوراخ هایی را ایجاد کرده است که بهترین حالت را برای نصب در اختیار کاربر قرار می دهند. شما می توانید با انتخاب هر کدام از این سوراخ ها و ایجاد شرایط لازم در دیوار یا سقف به راحتی عملیات نصب را به پایان برسانید. 

تاثیر نوع پروژه در انتخاب چراغ خطی

لاین خطی روکار تنها یکی از نمونه های پروفیل نور خطی از میان تنوع گسترده ای از نورهای لاینی محسوب می شود که هر کدام از آنها کارایی خاصی داشته و برای کاربردهای مختلف انتخاب می شوند. اما انجام انتخاب از میان تعداد زیادی از نور خطی ها ممکن است کار پیچیده ای به نظر بیاید اما باید بگوییم انجام این انتخاب بر اساس شرایط کاربر و عوامل گوناگون صورت می پذیرد. به عنوان مثال ساختمانی را در نظر بگیرید که دارای ارتفاع زیادی نیست و فرد دارنده بنا قصد دارد از پروفیل نور خطی آویز در قسمت پذیرایی استفاده کند.

در واقع می توان گفت این انتخاب به هیچ عنوان مناسب نبوده و به کارگیری این پروفیل تنها موجب می شود ارتفاع ساختمان کمتر به نظر بیاید. همچنین نصب نورهای لاینی با ابعاد بزرگ برای قسمت زیر کابینت ایده جذابی به نظر نمی آید و باعث می شود دکوراسیون ایجاد شده ظرافت لازم را نداشته باشد.

در واقع انتخاب لاین نوری روکار و توکار و همچنین پروفیل های آویز بایستی به گونه ای صورت بپذیرد که بیشترین هماهنگی را با ابعاد و سایز سایر اجزای موجود داشته باشد. چنانچه از پروفیل های نور خطی مخفی استفاده می کنید نیز لازم است زیرساخت و بستر لازم را فراهم آورید. 

به عنوان مثال نصب نور خطی لبه دار بایستی در کناف هایی صورت پذیرد که مکان مناسب برای قرارگیری آنها را داشته باشند تا از دیده شدن پروفیل توسط حاضرین جلوگیری گردد. بنابراین نوع پروژه ای که قرار است انجام شود تعیین کننده اصلی نوع پروفیل نور خطی محسوب می گردد. 

منبع تغذیه فراموش نشود!

نور خطی رو کار

همانطور که می دانید انواع پروفیل نور خطی و لاین خطی روکار با استفاده از ال ای دی روشن می شوند. چراغ های ال ای دی قابلیت کار کردن با برق ۲۲۰ ولت شهری را ندارند و برای اینکه بتوانند نورردهی لازم را داشته باشند بایستی با منبع تغذیه مجهز شوند. وظیفه اصلی منابع تغذیه این است که ولتاژ مورد نیاز ال ای دی ها را فراهم نموده و در واقع ۲۲۰ ولت شهری را تقسیم کند و در اختیار ال ای دی قرار دهد.

بنابراین اهمیت استفاده از منبع تغذیه در اینجا مشخص می شود و بدون وجود آن انجام پروژه های نورپردازی تقریبا غیر ممکن خواهد بود. پیشنهاد می شود از منبع تغذیه با کیفیت استفاده کنید تا مجبور به تعمیر یا تعویض تجهیزات موجود در دکوراسیون نورپردازی نباشید. 

 شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور سابقه طولانی مدت در تامین لاین خطی روکار، نور خطی سقف روکار و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل دکوراسیون انواع رستوران ها و فروشگاه های بزرگ را در کارنامه خود ثبت نموده است. این مجموعه حرفه ای موفق به تولید نوعی پروفیل نور خطی شده است که قابل استفاده در ساختمان های گوناگون و بخش های مختلف آنها است. 

قیمت محصولات شرکت پاخور در پایین ترین حد ممکن قرار داشته و مدیران این کارخانه معتبر همواره به دنبال یافتن راه هایی هستند تا بتوانند هزینه های تولید را کاهش داده و بدین ترتیب تسهیلات مطلوبی را برای مشتریان به ارمغان بیاورند.

گاهی اوقات ممکن است خریداران در هنگام انتخاب محصول با چالش های مواجه گردند که نیاز به دریافت راهنمایی پیدا کنند. کارشناسان شرکت تولیدی پاخور همواره آماده هستم تا بتوانند به تمام سوالات شما پاسخ دهند و راه های دقیق را برای رسیدن به بهترین انتخاب برای شما مشخص کنند. راه ارتباطی میان متقاضیان و کارشناسان برقراری تماس از طریق شماره تلفن های قرار داده شده است و مشتریان عزیز می توانند از این طریق راهنمایی های لازم را دریافت نموده و از قیمت های جدید نیز آگاه شوند.