لاین نوری در واقع نورپردازی‌های خطی هستند که یا از چراغ‌های باریک فلورسنت یا چراغ‌های نواری یا لامپ‌های ال ای دی بلند تشکیل شده‌اند. در لاین نوری نور به صورت یکدست پخش می‌شود. لامپ‌های تشکیل دهنده لاین نوری را می‌توان به یکدیگر متصل کرد و چراغ خطی را گسترش داد. در نتیجه قابل استفاده در مکان‌های بزرگ هستند.

استفاده از لاین نوری در نورپردازی به ویژه در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. زیرا در این سیستم نور  بیشتری در محیط منعکس می‌شود در صورتی که انرژی کمی مصرف می‌شود. در ضمن زیبایی محیط را افزایش می‌دهد. همچنین امکان تغییر رنگ این سیستم روشنایی در محیط‌های مختلف وجود دارد.

تاریخچه لاین نوری

انواع لاین نوری کدامند و در چه مکان‌هایی قابل استفاده هستند؟

در ابتدای دهه ۱۹۵۰ از لامپ‌های فلورسنت برای نورپردازی خطی استفاده می‌شدند و بیشتر در کارگاه‌های صنعتی نصب می‌شدند. زمانی که کارآیی لاین نوری آشکار شد استفاده از آن نیز گسترش پیدا کرد به طوری ‌که در نمایشگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها و همچنین آسانسورها و دیگر مکان‌ها نیز مورد استفاده قرار گرفت.

چالش بزرگ در استفاده از لامپ‌های فلورسنت قطعی نور آن‌ها بود. در جایی که دو فیکسچر به هم وصل بودند نقاط تاریک دیده می‌شدند و دلیل این مشکل اندازه بزرگ لامپ‌های فلورسنت بود. در آغاز دهه ۲۰۰۰ تکنولوژی ال ای دی به وجود آمد که مزایای بیشتری نسبت به لامپ‌های فلورسنت داشت و مشکلات روشنایی فلورسنت را نداشتند. منبع تغذیه ال ای دی برخلاف چراغ‌های فلورسنت قطعی نور نداشتند زیرا ابعاد کوچکی داشتند.

فواید استفاده از سیستم نورپردازی لاین نوری

در لاین نوری که از روشنایی ال ای دی استفاده می‌شود امتیازات بیشتری نسبت به لامپ‌های هالوژن یا رشته‌ای دارد. که از جمله این فواید می‌توان به بازدهی بالا، مصرف برق کمتر، طیف رنگ نور گسترده تر، عمر طولانی تر اشاره کرد. این مزیت‌ها سبب می‌شود که استفاده از لاین نوری روز به روز گسترش پیدا کند.

در لاین نوری میزان انعکاس نور بیشتر است علیرغم این که برق مصرفی آن کم است همچنین از نظر معماری نوین این نورپردازی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا فضایی لوکس وشیک در محیط به وجود می‌آورد. تنوع رنگ نور در چراغ لاین سبب می‌شود که به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ شود.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای پذیرایی از مهمان فضایی گرم و دلپذیر ایجاد کنید از رنگ نور گرم استفاده کنید. در مکان‌هایی که به نور کم نیاز دارند از چراغ‌های ال ای دی با توان کمتر استفاده می‌کنند تا مصرف انرژی نیز کاهش پیدا کند.

 

از نظر نحوه نصب لاین نوری به چند نوع تقسیم می‌شود؟

لاین‌ نوری بر اساس شیوه نصب به روکار، توکار و آویزان تقسیم می‌شود. هر کدام از این لاین‌ها ویژگی‌های خاصی دارند.

نصب لاین خطی روکار

یک روش نورپردازی کلاسیک است که در گذشته انجام می‌شد. این شیوه نورپردازی روی سقف و دیوار اجرا می‌شود. هرچند این شیوه نصب قدیمی است اما هنوز نیز محبوبیت زیادی دارد؛ زیرا با گذشت زمان از نظر طراحی و عملکرد به روز می‌شود. لاین نوری روکار در محیطی که فاصله سقف تا کف کم است انتخاب مناسبی است.‌ همچنین برای روشن کردن راهروها و پله‌ها و فضاهایی که دسترسی محدودی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لاین روکار در محیط‌های اداری نیز استفاده می‌شود همچنین در کافی شاپ بین تخته‌های چوبی قرار می‌گیرد و محیطی دلپذیر و خوشایند برای ملاقات غیر رسمی ایجاد می‌کند.

نصب لاین نوری توکار

برای ایجاد فضایی شیک تر و طراحی مینیمالیسم لاین خطی توکار ایده‌ای فوق‌العاده است. این سیستم نورپردازی نه تنها در سقف بلکه در دیوار و کف نیز قابل اجرا است. نورپردازی توکار تغییری شگرفی در محیط ایجاد می‌کند و در معماری نوین یک عنصر دکوراتیو محسوب می‌شود. در فضای اداری در بخش‌های مختلف می‌توانید از لاین نوری توکار استفاده کنید و فضایی جذاب‌تر و زیبا‌تر خلق کنید.

در لبه‌های میز اداری و همچنین در قفسه‌هایی که در ساختمان‌های اداری استفاده می‌شوند می‌توانید از نورپردازی لاین نوری استفاده کنید. استفاده از این محصول در زیر کابینت‌های آشپزخانه می‌تواند به ایجاد فضایی شیک و مدرن کمک کند.

نصب لاین نوری آویز

انواع لاین نوری کدامند و در چه مکان‌هایی قابل استفاده هستند؟

لاین نوری آویز که به صورت معلق از سقف قرار می‌گیرد به وسیله سیم یا زنجیر به صورت آویز قرار می‌گیرد. چراغ لاین آویز نوری یکدست و پیوسته در محیط پخش می‌کند. در سقف‌های بلند استفاده از لاین نوری آویز انتخاب شایسته‌ای است و منظره‌ای خاص و شیک به وجود می‌آورد.

لاین نوری بر اساس سفارش مشتری در طول‌های مختلف تولید می‌شود و انعطاف پذیری بالایی دارد؛ زیرا قابل  هماهنگ شدن با طراحی‌های داخلی متفاوت است. لاین نوری با توجه به شرایط محیط و طراحی معماران در ترکیب‌ها، اندازه‌ها و سبک‌های مختلف قابل اجرا است.

برای برجسته سازی دیوار، کف و سقف ساختمان کارآیی بالایی دارد. معمولا پروفیل‌هایی که برای اجرای چراغ توکار مورد استفاده قرار می‌گیرند به صورت مستقیم هستند البته با توجه به سفارش مشتری به صورت منحنی نیز تولید می‌شوند. پروفیل‌های صاف و ظریف زیبایی خاصی دارند به ویژه زمانی که به شکل‌های هندسی اجرا می‌شوند.

پروفیل‌های هندسی القا کننده حس حرکت در فضای مورد استفاده هستند.  پروفیل دایره‌ای در تقسیم بندی فضا به بخش‌های  مختلف به کار می‌رود. چراغ خطی دایره‌ای برای افزایش حس تمرکز در مکان‌های مختلف به کار می‌رود و زمانی که در نمایشگاه‌ها و موزه‌ها نصب می‌شود در برجسته سازی این اماکن تاثیر زیادی دارد.

نصب لاین نوری ادارات

نصب لاین نوری در ادارات به دلیل تامین روشنایی کافی در محیط و ایجاد فضایی دلپذیر انتخابی مفید و موثر است و راندمان کاری کارمندان را افزایش می‌دهد. شیوه نورپردازی معلق در ادارات شیوه‌ای سودمند برای بالا بردن تمرکز کارمندان است.

نصب لاین نوری در ایستگاه‌های ارائه خدمات

در پمپ بنزین‌ها از هر سه مدل لاین نوری قابل استفاده است. در سقف پمپ بنزین چراغ خطی فلکسی کاربرد زیادی دارد و به دلیل انعطاف پذیری که دارد در طول‌های مختلف قابل استفاده است.

سخن آخر

لاین نوری سیستم نورپردازی است که روشنایی محیط را به خوبی تامین می‌کند و هزینه برق مصرفی را نیز کاهش می‌دهد. همچنین یک عنصر دکوراتیو در معماری نوین است.

با مراجعه به قسمت خریداز فروشگاه آنلاین شرکت پاخور می‌توانید اطلاعات کامل در مورد این محصولا نور خطی را به دست آورید و با محصولات دیگر صنعت روشنایی نیز آشنا شوید. در ضمن می‌توانید از راهنمایی‌های رایگان همکاران ما در بخش فروش برای داشتن خریدی مناسب استفاده کنید.

در باره ما 

انواع لاین نوری کدامند و در چه مکان‌هایی قابل استفاده هستند؟

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ،انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید .