همان طور که از اسم آن مشخص است لاین نوری ، نورهای خطی هستند که مکان‌های اداری، تجاری و مسکونی به کار می‌روند. محصول نامبرده از جمله نورپردازی‌های مدرن است که در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی نقش پر رنگی دارد و نوری دلنشین را منعکس می‌کند. در سال‌های گدشته از نور متمرکز برای نورپردازی در محیط استفاده می‌شد و همین نور متمرکز، روشنایی محیط را تامین می‌کرد.

اما در حال حاضر در معماری با رشد تکنولوژی و تولید اقسام مختلف لاین نوری و شیوه‌های متنوع نورپردازی تامین نور به سبک‌های مختلفی انجام می‌شود. این محصول تولید و تامین نور در محیط را به شیوه‌ای مبتکرانه و خلاق برای طراح ممکن می‌سازد و از نور به عنوان ابزار تزئینی استفاده می‌شود.

معرفی انواع لاین نوری

لاین نوری چیست؟

مدل‌های مختلف لاین نوری به سه نوع تقسیم می‌شوند:

  • لاین نوری توکار
  • لاین نوری روکار
  • لاین نوری آویز
  • پخش نور در انواع مختلف این محصول یکسان می‌باشد. تفاوت اقسام مختلف این نورپردازی در شکل ظاهری و تاثیر آن‌ها در فضایی است که به کار می‌روند.

لاین نوری توکار

لاین نوری توکار با قرار گرفتن در دیوار یا سقف فضایی زیبا و دلپذیر ایجاد می‌کند. این نورپردازی در داخل سقف و دیوار به کار می‌رود؛ بنابراین باید قبل از مرحله نازک کاری شیارهایی در سقف و دیوار ایجاد کرد تا این محصول در داخل آن‌ها قرار بگیرد. شیارهایی که در سقف و دیوار ایجاد می‌شوند باید متناسب با اندازه این ابزار روشنایی باشند.

این محصول می‌تواند به شیوه‌های مختلف صاف و مستقیم، منحنی و قوس دار و به طور کلی متناسب با دکوراسیون داخلی در داخل دیوار و سقف قرار بگیرد. همچنین فضایی شیک و مدرن و بسیار زیبا برای شما به ارمغان می‌آورد. استفاده از این لاین، در کناف زیبایی آن را دوچندان می‌کند و نوری یکدست را در فضا منعکس می‌کند. لاین توکار به صورت یک نور خطی قابل مشاهده است که قاب آن در معرض دید قرار ندارد.

لاین نوری توکار بدون لبه

این نوع لاین نوری برای فضاهایی مناسب است که فقط نور محصول باید قابل رویت باشد و هیچ کدام از اجزای تشکیل دهنده نباید دیده شوند. این عنصر که نوری یکنواخت در فضا پخش می‌کند نمایی بسیار شکیل و مدرن به وجود می‌آورد. این محصول همراه با کناف نصب می‌شود.

لاین نوری توکار لبه دار

برای نصب لاین نوری توکار عرض لبه‌های چراغ در اطراف دیفیوز نباید از یک سانتیمتر تجاوز کند. یکی از فواید استفاده از این محصول پنهان کردن خطای برش سقف و دیوار است. با لاین لبه‌دار این آسیب‌ها قابل مشاهده نخواهند بود.

لاین نوری روکار

این لاین نوری در روی کار نصب می‌شود. لاین روکار در مکان‌هایی نصب می‌شود که ارتفاع سقف کم است و یا ایجاد برش در سقف غیر ممکن باشد. ویژگی مهم این محصول دیده شدن چراغ‌های آن است. تنوع رنگ بالای این نورپردازی سبب می‌شود که هماهنگ شدن آن با دکوراسیون‌های مختلف امکان پذیر باشد.

لاین نوری آویز

این لاین نوری با سایر محصولات تفاوت ساختاری ندارد فقط شیوه نصب آن با دیگر محصولات متفاوت است و به شکل آویز قرار می‌گیرد. یکی از مزیت‌های این محصول صرفه جویی در مصرف انرژی است؛ زیرا فاصله محصول با کف کم است و روشنایی بیشتری در فضا ایجاد می‌کند. لاین آویز باید به نحوی در محیط قرار بگیرد که هم زیبایی محیط را افزایش دهد و علاوه بر آن استفاده از انرژی را کاهش دهد.

امکان تغییر محل نصب یکی دیگر از فواید این ابزار روشنایی مدرن است که باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود؛ یعنی در لاین آویز این امکان وجود دارد که بدون پرداخت هزینه مجدد برای خرید چراغ و نصب آن، می‌توانید مکان نصب آن را تغییر دهید.

کاربری انواع لاین نوری

لاین نوری چیست؟

لاین نوری نه تنها روشنایی محیطی که در آن قرار می‌گیرد را تامین می‌کند بلکه یکی از اهداف اصلی استفاده از این ابزار، تزئین و زینت محیط پیرامون آن است. در بعضی از موارد نور به عنوان یک عنصر جدا کننده فضاهای مختلف در این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی مکان‌های اداری و تجاری نیز برای مشخص کردن مسیر حرکت از انواع مختلف این محصول استفاده می‌‌کنند.

تاریخچه استفاده از لاین نوری

لاین نوری یکی از ابزارهای مدرن در صنایع نور و روشنایی است. در گذشته مردم برای روشن کردن محیط اطراف خود از وسایل ساده‌ای استفاده می ‌کردند. یکی از این وسایل ساده شمع بود؛ اما با گذشت زمان و رشد تکنولوژی سبک‌ها و شیوه‌های جدیدی در صنعت روشنایی پدید آمدند و روانه بازار شدند.

 اولین بار در سال ۱۹۵۰ لاین نوری که از چراغ‌های فلورسنت تشکیل شده بود در یک مکان صنعتی مورد استفاده قرار گرفت. با پیشرفت تکنولوژی نورپردازی خطی در خرده ‌فروشی‌ها و مکان‌های تجاری مرسوم شد. در سال ۲۰۰۰ برای اولین بار در نورپردازی خطی از نور ال ای دی استفاده شد.

انواع لاین نوری چگونه نصب می‌شوند؟

قاب تشکیل دهنده لاین نوری شیوه نصب آن را تعیین می‌کند.

نصب لاین نوری توکار

در این نوع محصول، باید از قبل جاگذاری در محل نصب صورت بگیرد‌. قبل از پایان یافتن نازک کاری باید فضای لازم برای قرار دادن این ابزار در دیوار، کف یا سقف مشخص شود.

نصب لاین نوری روکار

این محصول به جای قرار گرفتن در داخل دیوار یا سقف روی سقف یا دیوار نصب می‌شود و نیازی به جاگذاری داخلی ندارد و نصب آن مانند هر ابزار روکار دیگر انجام می‌شود.

نصب لاین نوری آویز

 نصب این محصول مانند قرار گرفتن لوستر روی سقف است. تفاوتی که با لوستر دارد این است که لاین نوری از دو پایه تشکیل شده است که وزن محصول را تحمل می‌کند و باعث تعادل آن می‌شود.

سخن آخر

لاین نوری چیست؟

لاین نوری از تجهیزات پیشرفته در صنایع روشنایی است که نسبت به ابزار نورپردازی قدیمی راندمان بیشتر و مصرف انرژی کمتری دارد در صنعت معماری و دکوراسیون داخلی، نورپردازی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ بنابراین در محیط‌هایی مانند رستوران‌ها ، هتل‌ها ، استودیو‌های هنری ، کافی شاپ‌ها رواج زیادی پیدا کرده است .

برای به دست آوردن اطلاعات جامع و کامل در مورد لاین های نوری و دیگر محصولاتی که توسط شرکت تولیدی پاخور تولید می شود می توانید به بخش فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه نماید و برای تجربه یک خرید مناسب از مشاوره رایگان کارشناسان ما در بخش فروش بهره مند شوید .  شما می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های موجود در سایت با متخصصان ما در ارتباط باشید و از مشاوره و راهنمایی رایگان آن‌ها استفاده کنید .

درباره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ،انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  .