پیشرفته‌ ترین و جدیدترین نوع قرنیز که در بازار وجود دارد قرنیز نوری یا قرنیز LED است . محل نصب قرنیز نوری مانند قرنیزهای دیگر است و بین کف و دیوار قرار می‌گیرد . این محصول صرفا برای آراستن فضای داخلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه این قرنیز مانع از رخنه در گوشه دیوارها می‌شود . این محصول مانع از رسیدن آب و رطوبت به دیوارها مخصوصا در هنگام شستشو می‌شود .

این محصول که نسل پیشرفته قرنیز های قدیمی است زیبایی دو چندان دارد و در شب نیز روشنی بخش محیط می‌باشد .

انواع قرنیز نوری

قرنیز نوری نوین ترین قرنیز برای دکوراسیون و روشنایی در محیط

قبل از آشنایی با ویژگی‌ها و خصوصیات قرنیز نوری باید از اقسام مختلف آن آگاه شوید. قرنیزهای نوری از لحاظ کیفیت مواد تشکیل دهنده آن، جنس و رنگ نور به انواع مختلف دسته بندی می‌شوند. جنس قرنیز مهمترین عاملی است که در دسته بندی قرنیزها ملاک قرار می‌گیرد.

قرنیز MDF

 این قرنیز هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و مقرون به صرفه است و افرادی که محدودیت مالی دارند می‌توانند این قرنیز را تهیه کنند. این محصول را می‌توان با سبک‌های مختلف طراحی داخلی هماهنگ کرد زیرا در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود.

قرنیز چوبی نوری

این محصول از استحکام بیشتری نسبت به نوع MDF برخوردار است و با دکوراسیون داخلی خانه‌های لوکس تناسب بیشتری دارد. در منازلی که در قسمت کف از لمینت، پارکت و یا چوب استفاده شده است در اغلب موارد قرنیز چوبی به کار می‌رود.  ال ای دی‌ها و نور به کار رفته در این محصول منظره زیبایی ایجاد می‌کند. جنس چوب به کارفته در این ابزار اغلب از درختان افرا و بلوط می‌باشد.

قرنیز پی وی سی نوری 

این قرنیز دارای لایه‌ای از سنگ مصنوعی است و به آن قرنیز وینیل نیز می‌گویند. در مقابل رطوبت، آب و حشرات نفوذ ناپذیر است به طوری که حتی در مکان‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود نور در قرنیز پی وی سی زیبایی آن را افزایش می‌دهد و جنس آن در میزان پخش نور موثر است.

قرنیز نوری سرامیکی

قرنیز سرامیکی که از کاشی و سرامیک درست شده است قدمت زیادی دارد؛ ولی استفاده از نور LED  در داخل آن فضایی مدرن و جدید به وجود می‌آورد .

قرنیز نوری سنگی : اگر قصد دارید شیک‌ترین مدل قرنیز را تهیه کنید قرنیز نوری سنگی بهترین گزینه است . برای داشتن دکوراسیون داخلی شیک و مدرن این قرنیز توصیه می‌شود . هرچند در مقایسه با انواع دیگر هزینه خرید آن بسیار بیشتر است ؛ اما بسیاری از مالکان برای ایجاد یک فضای لاکچری این قرنیز را استفاده می‌کنند .

خصوصیات و فواید قرنیز نوری

قرنیز نوری نوین ترین قرنیز برای دکوراسیون و روشنایی در محیط

ظاهر قرنیز نوری حاکی از این است که یک رشته لامپ ال ای دی به آن اضافه کرده‌اند ؛ اما واقعیت چیز دیگری است قرنیز نوری تمام ویژگی‌های یک قرنیز شیک و مقاوم را دارد . این محصول مانع از آسیب ناشی از رفت و آمد ها و برخورد اجسام مختلف به پایین دیوار می‌شود و در زمان شستشوی کف از نفوذ رطوبت و آب به داخل دیوار جلوگیری می‌کند .

از باز شدن درز بین کاشی‌ها ممانعت می‌کند به دلیل نبود فاصله بین دیوار و کف از تولید گرد و غبار جلوگیری می‌کند . مشکل گرد و غبار به خصوص در مکان‌هایی با کفپوش لمینت بسیار مشاهده می‌شود که استفاده از این محصول این مشکل را برطرف می‌کند . قرنیز مخفی و توکار که در یک پله به کار می‌رود منظره بسیار زیبایی به وجود می‌آورد . این عنصر تزئینی از محفظه‌ای تشکیل شده است که محل قرار گیری سیم و کابل است و به آن‌ها نظم خاصی می‌دهد همچنین در کف منزل نمایی زیباتر ایجاد می‌کند .

یکی دیگر از فواید قرنیز نوری تامین نور و روشنایی پارکینگ ، انباری و زیرزمین است به طوری که نیازی به روشن کردن لامپ نخواهید داشت . همچنین در زمانی که خانوادگی فیلمی را مشاهده می‌کنید و یا در دورهمی‌های خانوادگی می‌توانید از نور ملایم این قرنیز لذت ببرید . با این کار روشنایی ملایمی در فضا ایجاد می‌شود و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود .

از دیگر مزایای این محصول می‌توان به نصب و اجرای آسان آن اشاره کرد با توجه به این‌ که قرنیز روکار یا توکار باشد برای نصب آن از پیچ ، فنر و یا چسب آهن استفاده می‌شود.

رنگ‌های مناسب قرنیز نوری برای دکوراسیون داخلی

قرنیز نوری دارای تنوع رنگ بالایی است . رنگ قرنیز نوری در اتاق‌ خواب‌ها به خصوص اتاق خواب نوجوانان و همچنین کودکان باید با سلیقه آن‌ها و چیدمان داخلی منزل همخوانی داشته باشد . اما در سالن پذیرایی باید با چیدمان داخلی منزل متناسب باشد. در طراحی داخلی به سبک مدرن بهتر است از قرنیز نوری سفید استفاده کنید .

اگر سبک چیدمان منزل لوکس و لاکچری است قرنیز نوری زرد و طلایی مناسب است. در مکان‌هایی که دارای چیدمان کلاسیک هستند قرنیز نوری قهوه‌ای، طلایی و رنگ‌های مشابه گزینه‌های مناسبی هستند .

کاربردهای قرنیز نوری در دکوراسیون

قرنیز نوری نوین ترین قرنیز برای دکوراسیون و روشنایی در محیط

در هر مکانی که نور ملایم و دائم کفایت می‌کند می‌توانید از قرنیز نوری استفاده کنید . وجود قرنیز نوری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیار مفید و لازم می‌باشد . وجود نور در کف سالن‌های بزرگ می‌تواند محیط را به ‌خوبی روشن کند .

 استفاده از این محصول در انباری‌ها، کارآیی آن را افزایش می‌دهد. وجود نور متمرکز در انباری‌ها اهمیت چندانی ندارد ؛ در صورتی‌ که‌ کف و قسمت‌های پایین دیوار باید قابل رویت باشند ؛ بنابراین قرنیز نوری یک عنصر مفید و لازم برای انباری است . وجود این محصول در فضای پارکینگ نیزلازم و ضروری است. روشن بودن قسمت کف پارکینگ در حقیقت همان  قسمت‌ اصلی و مهم است که باید قابل مشاهده باشد .

قرنیز نوری در هر فضایی منظره زیبایی را ایجاد می‌کند که همین موضوع سبب می‌شود که در محیط‌های گوناگون قابل استفاده باشد . به طور مثال این محصول فضایی شیک و مدرن در سالن پذیرایی شما ایجاد می‌کند .

سخن آخر

 قرنیز نوری در قسمت‌های مختلف ساختمان مانند پارکینگ، انباری، اتاق خواب، سالن پذیرایی، راه پله و راهرو قابل استفاده است. این محصول همانند قرنیز‌های قدیمی دیوار و کف را در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند همچنین از نظر زیبایی، هماهنگی و همخوانی بیشتری با محیط ایجاد می‌کند در ضمن مزیت دیگری نیز دارد که فضای مورد نظر را روشن می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قرنیز نوری و آشنایی بیشتر با دیگر محصولات نور خطی می‌توانید به سایت شرکت تولیدی پاخور مراجعه کنید و یا از طریق تماس با شماره‌های موجود در سایت نیز می‌توانید از قیمت به روز محصول و مشاوره رایگان پشتیبانان شرکت برای داشتن خریدی مناسب استفاده کنید .

درباره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ،انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  .