استفاده ازریل چراغ خطی یکی از راهکارهای نورپردازی است که هر روز طرفداران بیشتری پیدا می کند. انتخاب ریل چراغ خطی مناسب و توجه به ویژگی هایی که یک ریل چراغ خطی خوب را از سایر چراغ ها متمایز می کند بسیار مهم است. در انواع ریل چراغ خطی، منابع نور روی یک ریل نصب می شوند و در نتیجه همه آنها در یک مسیر قرار می گیرند. یکی از مواردی که در استفاده از ریل چراغ خطی باید به خاطر بسپارید، انتخاب ریل مناسب برای چراغ ریلی است. نورپردازی مسیر اغلب به عنوان یک سیستم نورپردازی تاکیدی برای روشن کردن یک مکان یا شیء خاص استفاده می شود و ویژگی اصلی آن انعطاف پذیری بالای آن است.

برای انتخاب مناسب ترین مسیر نورپردازی برای ریل چراغ خطی، باید نوع مکان، منطقه مورد استفاده، نوع نور، رنگ نور و همچنین هزینه های لازم را در نظر بگیرید. یکی از نکاتی که در استفاده از نورپردازی مسیر باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب نوع ریل چراغ خطی است.

انواع ریل چراغ خطی

ریل چراغ خطی چیست؟

به طور کلی انواع ریل چراغ خطی یا چراغ لاینر خطی، عبارتند از: دو نوع ریل چراغ خطی توکار و ریل چراغ خطی روکار. ریل های چراغ خطی توکار به دو صورت آویز با فریم (لبه دار) و سقف بدون حاشیه و لبه (بدون قاب و فریم) تولید می شوند. انواع ریل چراغ خطی در دو نسخه آویز و سقفی در بازار عرضه می‌شوند.

ریل های چراغ خطی روکار

انواع ریل چراغ خطی اصولاً برای مکان هایی استفاده می شود که طراحی داخلی تغییر کرده و باز طراحی شده اند و به دلیل نداشتن سقف کاذب امکان نصب چراغ های توکار وجود ندارد و یا در جاهایی که طراح یا کارفرما خواستار طراحی مدرن و اکسپوز است. البته انواع ریل چراغ خطی آویز که در این دسته قرار می گیرند برای ایجاد نورهای تاکیدی و تزئینی در طراحی داخلی بسیار کارا و محبوب هستند.

چراغ های خطی توکار

از این نوع از ریل چراغ خطی یا ریل مگنتی بیشتر در خانه ها و آپارتمان های تازه ساز یا ساختمان های در حال بازسازی استفاده می شود که راه حل معماری داخلی و محل قرارگیری لامپ ها بر روی سقف کاذب در نقشه ها توسط معمار و طراح داخلی پیش بینی شده است. انتخاب انواع ریل چراغ خطی و ابعاد آنها نیاز به مشاوره با مشاوران فنی و طراحان شرکت سازنده برای ایجاد روشنایی قبل و یا در حین برش سقف کاذب دارد و تیم های اجرا و طراحان نیاز به ارتباط نزدیک با یکدیگر دارند.

انواع ریل چراغ خطی مناسب فضا های داخلی

1. ریل چراغ خطی بدون حاشیه توکار (یا بدون قاب و فریم)

تصور ذهنی بیشتر خریداران، طراحان و تولیدکنندگان این است که انواع ریل چراغ خطی تنها برای تامین نورهای عمومی و تزئینی در محیط های اداری، تجاری و عمومی مناسب هستند؛ یا چون هیچ اطلاعات و آگاهی از قیمت ریل چراغ خطی ندارند، با تکیه بر تصویر ذهنی خود مبنی بر اینکه خطوط یا طرح های ریل های چراغ خطی که بیش از حد فانتزی و تشریفاتی هستند، از قیمت بالای ریل های چراغ به کار رفته در آنها می ترسند و با این تصور غلط، به سراغ خرید آنها نمی روند. برای تهیه این نوع از ریل چراغ خطی ما به طراحان و مشتریان خود مشاوره رایگان در مورد انتخاب راه حل مناسب ارائه می دهیم. کافیست بر روی لینک زیر برای ثبت سفارش این محصول کلیک نمایید.

2. ریل چراغ خطی با لبه توکار (یا قاب دار و با فریم)

بسته به پروژه معمار یا طراح داخلی یا الزامات سقف یا دیواری که از ریل چراغ خطی در آن استفاده می شود، در برخی موارد باید از ریل چراغ خطی توکار استفاده شود؛ که این نوع محصولات از این دسته از ریل های چراغ خطی پاسخگوی نیاز آنها است. برای تهیه این نوع از ریل چراغ خطی ما به طراحان و مشتریان خود مشاوره رایگان در مورد انتخاب راه حل مناسب ارائه می دهیم. کافیست بر روی لینک زیر برای ثبت سفارش این محصول کلیک نمایید.

3. ریل چراغ خطی معلق یا آویز روکار

انواع ریل چراغ خطی آویز یکی از معروف ترین و کاراترین ریل های چراغ خطی هستند که در طراحی داخلی با آن ها مواجه خواهید شد. می توان از آن ها بالای میزها و اتاق کنفرانس در دفاتر یا حتی در فضای آشپزخانه های اوپن استفاده کرد. برای تهیه این نوع از ریل چراغ خطی ما به طراحان و مشتریان خود مشاوره رایگان در مورد انتخاب راه حل مناسب ارائه می دهیم. کافیست بر روی لینک زیر برای ثبت سفارش این محصول کلیک نمایید.

4.ریل چراغ خطی کرولاین (Curve Line)

ریل چراغ خطی چیست؟

انواع ریل چراغ خطی روکار کرولاین ابتکاری مدرن از ریل های چراغ هستند که کمتر در طراحی های داخلی می بینید. در بالای میزها و کنفرانس ها در محیط های کاری یا ساختمان های تجاری می‌باشد می توانید از این ریل خطی منحنی یا کرولاین استفاده کنید که ظاهری خاص و مدرن به محیط می بخشد. برای تهیه این نوع از ریل چراغ خطی ما به طراحان و مشتریان خود مشاوره رایگان در مورد انتخاب راه حل مناسب ارائه می دهیم. کافیست بر روی لینک زیر برای ثبت سفارش این محصول کلیک نمایید.

5. روشنایی خطی سطح

در این نوع از ریل چراغ خطی معماری و طراحی داخلی به نمایش گذاشته شده است. استفاده از نورهای سطحی خطی در فضاهای داخلی با طراحی و نوردهی مدرن زیبا و فوق العاده ای را ایجاد می کند. در ترکیب با سایر عناصر طراحی داخلی، طیف گسترده ای از نورپردازی می تواند به معماران و سازندگان محترم کمک کند تا ترکیبی زیبا از نور و معماری ایجاد کنند. برای تهیه این نوع از ریل چراغ خطی ما به طراحان و مشتریان خود مشاوره رایگان در مورد انتخاب راه حل مناسب ارائه می دهیم. کافیست بر روی لینک زیر برای ثبت سفارش این محصول کلیک نمایید.

چراغ های خطی مناسب فضاهای خارجی

ریل چراغ خطی توکار و دیواری (با و بدون لبه) (قاب دار و بدون قاب و فریم)

انواع ریل چراغ خطی توکار و دیوارهای تعبیه شده به صورت لبا دار و بدون لبه از دیگر چراغ های لبه دار هستند که می توان از آنها برای ایجاد جلوه های نورپردازی زیبا در طراحی بیرونی و معماری بیرونی استفاده کرد. ایجاد چراغ های مسیرساز، چراغ های بالکن و غیره با استفاده از این نوع از ریل چراغ خطی از کاربردهای این ریل خطی می‌باشد.

آخرین فناوری مدل سازی نور ریلی مغناطیسی (آهن ربایی)

آخرین فناوری در نوآوری ریل چراغ خطی، لامپ آهنی مغناطیسی یا آهن ربایی است که یک ویژگی منحصر به فرد و کاربردی با جریان مستقیم 48 ولت ایمن و توانایی حرکت نور در طول ریل را به مصرف کنندگان ارائه می دهد، بنابراین این چراغ در واقع تفاوت ها را ایجاد می کند و آن را از دیگر انواع ریل چراغ خطی، در دکوراسیون اماکن متنایز می‌کند.

ریل چراغ خطی در محیط های بیرونی مثل محیط های تجاری و عمومی و اداری چه کاربردی دارد؟

درصورتیکه طراح یا معمار هستید، حتماً این تمایل به استفاده از ریل های چراغ خطی در فضاهای عمومی و منازل را درک می‌کنید، اما اگر تنها به پروژه ها و اجراهای مدرن در ایران بسنده کنید، از پروژه های مدرن جهانی غافل شده اید.

ویژگی های ریل چراغ خطی چیست؟

ریل چراغ خطی چیست؟

• طرح مینیمال ریل چراغ خطی برای فضاهای معماری مدرن بسیار مناسب است و برای معماری داخلی بسیار کارایی دارد.

• از انواع ریل چراغ خطی هم می توان به عنوان چراغ تزئینی و هم به عنوان چراغ روشنایی استفاده کرد. بسته به کاربری مورد نظر می توان از ماژول های به کار رفته در این چراغ ها با شدت نور متفاوت استفاده کرد.

• انواع ریل چراغ خطی، می توانند روی سقف، دیوار، کف و ... مورد استفاده قرار بگیرند، بنابراین برای طراحی نور بسیار کارا و‌ انعطاف پذیر هستند.

• انواع ریل چراغ خطی، قابلیت انتخاب شدت نورهای مختلف در یک اندازه را دارند. این ویژگی طراحان و معماران را برای انتخاب نور مناسب با توجه به نیاز پروژه آزاد می گذارد.

شرکت تولیدی پاخور تولید کننده انواع پروفیل های نور خطی ، پادری های آلومینیومی ، ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو با سابقه ی درخشان در تولید باکیفیت این محصولات نمی باشد که هموراه در جهت رضایتمندی شما عزیزان در تلاش است . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پروفیل های نور خطی و ریل چراغ خطی می توانید به بخش خرید آنلاین سایت پاخور مراجعه نماید و یا از طریق راه های ارتباطی موجود با مشاوران ما جهت مشاوره ی تخصصی رایگان تماس حاصل فرمایید .