چراغ مگنتی یکی از سیستم‌های روشنایی جدید است که انعطاف پذیری بالایی دارد. چراغ‌های مگنتی دارای ریل مگنتی توکارو ریل های مگنتی روکار می‌باشند که همین ریل مگنتی به این سیستم روشنایی انعطاف زیادی بخشیده است. زیرا امکان عوض کردن لامپ‌ها در هر زمانی به وسیله اتصال این سیستم روشنایی به ریل‌های مگنتی توکار و روکار فراهم می‌شود.

فناوری چراغ مگنتی چیست؟

نور پردازی آسان و راحت با ریل های مگنتی توکار و روکار

تکنولوژی چراغ مگنتی، آهنربایی است که در چراغ‌ها قرار دارد در ضمن برق مصرفی در ریل مگنتی توکارو روکار ۴۸ ولتDC است. چراغ مگنتی به صورت مکانیکی و الکتریکی به ریل مگنتی توکارو روکار متصل می‌شود و این اتصال از طریق یک کلیک ساده انجام می‌شود. در همه مسیر ریل مگنتی توکارو روکار برق ۴۸ ولت وجود دارد. شما می‌توانید چراغ‌ها را در مسیر ریل مگنتی توکار و روکار به صورت دستی حرکت دهید و از روشنایی این سیستم استفاده کنید. این محصول ایمنی بالایی دارد و زمانی که چراغ‌ها را با دست خود حرکت می‌دهید خطر برق گرفتگی شما را تهدید نمی‌کند. تا زمانی که دست شما ریل مگنتی توکار و روکار را لمس می‌کند این چراغ روشن می‌ماند. به علاوه شما بدون دخالت دست و با یک کلیک ساده نیز می‌توانید از روشنایی چراغ مگنتی استفاده کنید.

نورپردازی نوین با چراغ مگنتی

چراغ مگنتی قابل نصب روی دیوار و سقف می‌باشد و نصب آن به شکل عمودی و افقی امکان پذیر است. چراغ مگنتی یا چراغ مغناطیسی به شیوه آهنربایی داخل ریل مگنتی توکار و روکار نصب می‌شود. هادی مس که در داخل ریل مگنتی توکار و روکار قرار دارد انتقال جریان الکتریکی را به داخل ریل بر عهده دارد. در ریل مگنتی نیز ماده‌ای آهنی قرار دارد که همانند آهنربا عمل می‌کند و سبب ربایش چراغ مگنتی می‌شود. با نزدیک شدن چراغ مگنتی به ماده آهنی که در ریل وجود دارد، به ریل می‌چسبد و اتصال الکتریکی بین هادی مس و چراغ مگنتی ایجاد می‌شود. به علاوه روشنایی ریل مگنتی توسط یک تبدیل کننده برق ۲۲۰ ولت به ۴۸ ولت تامین می‌شود.

اتصال چراغ مگنتی به ریل مگنتی توکار و روکار از طریق آهنربا امکان پذیر می‌باشد. در این سیستم روشنایی این امکان وجود دارد که بر اساس تغییر کاربری یا تغییر در دکوراسیون، چراغ‌ها را جا به جا کرد و یا منابع نوری بیشتر به آن اضافه کرد.

چگونه ریل مگنتی توکار و روکار مناسب انتخاب کنیم؟

ریل مگنتی باید استانداردهای زیر را داشته باشد:

  • فرآیند نصب آن آسان باشد.
  • چراغ‌های مگنتی موجود در بازار متنوع هستند و ریل مگنتی استاندارد باید این قابلیت را داشته باشد که انواع چراغ مگنتی روی آن قابل اجرا باشد.
  • ریل مگنتی توکار و روکار باید در کناره‌ها هادی مس داشته باشد و درکف آن نیز باید صفحه‌ای فلزی قرار بگیرد.

راهنمای خرید ریل مگنتی توکار و روکار

در ابتدا باید طرح دلخواه خود در نورپردازی را انتخاب کنید. به طور کلی برای استفاده از این سیستم روشنایی ۴ طرح به شکل‌های I، L، U و مربع شکل وجو دارد.

  • نورپردازی مربع شکل: از این طرح بیشتر در مکان‌های ادرای و اتاق نشیمن استفاده می‌شود.
  • طرح U : این سبک نورپردازی اغلب در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • طرح L: برای نورپردازی در راهروها، مراکز خرید و اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • طرح I: این مدل نورپردازی برای سالن غذاخوری، آشپزخانه و اتاق نشیمن مناسب است.

انواع ریل مگنتی توکار و روکار

نور پردازی آسان و راحت با ریل های مگنتی توکار و روکار

جنس ریل مگنتی از آلومینیوم اکسترودی است و عملکرد ریل مگنتی توکار و روکار تحت تاثیر برق ۴۸ ولت است. ولتاژ پایین برق مصرفی این ریل سبب ایمنی آن می‌شود و برای مصرف کننده خطری ندارد. ریل مگنتی توکار و روکار در رنگ‌های سفید، نقره‌ای و مشکی تولید می‌شود همچنین رنگ این محصول قابلیت سفارشی سازی دارد و اگر مشتری رنگ خاصی را در نظر داشته باشد در روند تولید رنگ مورد نظر لحاظ می‌شود.

برای نصب چراغ مگنتی انواع مختلف ریل مگنتی توکار و روکار وجود دارد. به علاوه ریل مگنتی توکار نیز در انواع لبه دار و بدون لبه طراحی و تولید می‌شود. این محصول در ابعاد مختلف تولید می‌شود و در طول محدودیتی ندارد.

ریل مگنتی توکار بدون لبه

این محصول در داخل کناف نصب می‌شود. در فرآیند نصب ریل مگنتی توکار، ابتدا کناف نصب می‌شود و سپس نصب ریل انجام می‌شد لبه‌های ریل نیز در این روش به وسیله بتونه و نوار درزگیر پوشانده می‌شوند. ریل مگنتی توکار در دو نوع بدون لبه ساخته می‌شود. که روش نصب هر کدام متفاوت است. در نصب ریل مگنتی توکار لبه‌های ریل دیده نمی‌شوند و به وسیله کناف، بتونه یا نوار درزگیر پوشانده می‌شوند.

ریل مگنتی توکار لبه دار با ارتفاع زیاد

 برای نصب این محصول ابتدا سازه کناف نصب می‌شود. پس از آن به وسیله بست‌هایی که به شکل u هستند ریل مگنتی نصب می‌شود. در این روش کناف به اندازه ۵ سانتی متر برش داده می‌شود. بلندی و ارتفاع ریل نیز ۸ سانتی متر است.

ریل مگنتی توکار لبه دار با ارتفاع کم

این ریل نیز به صورت توکار نصب می‌شود و لبه‌های آن دیده می‌شوند. برای نصب این محصول ابتدا باید کناف نصب شود و سپس ریل‌ها نصب می‌شوند. ریل مگنتی به وسیله بست‌هایu شکل در محل نصب محکم می‌شوند و به طور ثابت قرار می‌گیرند. در این روش اندازه عرض کناف با فاصله ریل تا لبه کناف یکسان و ۳ سانتی متر است. در این نوع محصول به دلیل فاصله کم ریل تا کناف، چراغ‌های خطی در زمان اتصال خارج از ریل قرار می‌گیرند.

ریل مگنتی روکار

برای نصب روکار از پیچ استفاده می‌شود و این محصول به وسیله پیچ روی سقف نصب می‌شود. در این روش نیز به دلیل ارتفاع کم، زمانی که اتصال انجام می‌شود چراغ‌های خطی خارج از ریل قرار می‌گیرند. معمولا ریل مگنتی توکار و روکار دارای عرض ۲۰ میلیمتر می‌باشد و چراغ مگنتی توسط نیروی مغناطیسی به این ریل‌ها متصل می‌شود. از طریق شیارهایی که در روکار وجود دارد کاربر می‌تواند تجهیزات بکسل را نصب کند؛ بنابراین این ریل‌ برای نصب چراغ مگنتی آویز نیز قابل استفاده است.

نور پردازی آسان و راحت با ریل های مگنتی توکار و روکار

سخن آخر

ریل مگنتی توکار و روکار در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شود همچنین از نظر رنگ نیز محدودیتی در تولید ندارد و مشتری می‌تواند رنگ دلخواه خود را سفارش دهد. همچنین ولتاژ مصرفی ریل مگنتی توکار و روکار ۴۸ ولت است که ایمنی آن را تضمین می‌کند و هیچ گونه خطری برای مصرف کننده ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ریل مگنتی توکار و روکار می‌توانید به بخش خرید از فروشگاه آنلاین سایت شرکت تولیدی پاخور مراجعه کنید. در ضمن درسایر قسمت های سایت شرکت پاخورمی توانید با دیگر محصولاتی که توسط مجموعه پاخور تولید می‌شوند نیز آشنا شوید . همکاران ما در بخش فروش خدمات مشاوره‌ای رایگان برای تجربه خریدی رضایت بخش به شما ارائه می‌دهند.