یکی از پرکاربردترین نمونه های پروفیل نور خطی قرنیز نوری است که استفاده از آن در صنعت دکوراسیون داخلی و نورپردازی بسیار رایج شده است. به کار بردن چراغ های ال ای دی در قرنیز چراغ دار باعث می شود این محصول پرکاربرد زیبایی مضاعفی پیدا کرده و محیط زندگی یا محل کار شما را جذاب تر و دلپذیرتر کند.

قرنیزهای نوری تنها برای امتداد دیوار و کف زمین به کار گرفته نمی شوند بلکه می توان از آنها جهت پر کردن گوشه های دیوار یا حد فاصل دیوار و سقف نیز بهره برد. البته بسیاری از دیزاینرها با به کارگیری خلاقیت خود از این محصول مدرن و پیشرفته در سایر قسمت های ساختمان یا اجزای موجود در بخش های مختلف بنا حداکثر استفاده را می برند.

همانطور که می دانید قرنیز نوری سقف وسیله ای است که برای جلوگیری از رسیدن صدمه به گوشه های دیوار نصب می شود. اما تصور کنید که این شیء زیبا با استفاده از نورهای ال ای دی آراسته گردد. در چنین حالتی نوری طبیعی و یکنواخت در فضا منتشر شده و افراد می توانند در هنگام راه رفتن یا نشستن از این نور لذت ببرند.

این تکنولوژی در نورپردازی جدید و به روز است و معمولاً ساختمان های لاکچری و مدرن با استفاده از قرنیز چراغ داردکوراسیون خود را تکمیل می کنند تا به این ترتیب اصالت محیط کار یا محل زندگی خود را حفظ نمایند.

 

 

اجرای مرتب نورپردازی با قرنیز فلزی

کاربرد چراغ در قرنیز نوری

انجام یک نورپردازی مرتب و به دور از شلوغی نیاز به دقت زیادی دارد اما استفاده از وسایل استاندارد و مجهز نیز درصد زیادی از تسهیل روند انجام کار را به خود اختصاص می دهد. قرنیز چراغ داردارای یک محفظه فلزی آلومینیومی است که فضای لازم برای جمع آوری کابل ها و سایر تجهیزات پروفیل نور خطی را دارد و بدین ترتیب فرد نصاب می تواند به راحتی این تجهیزات را درون فضای موجود قرار دهد.

مخفی کردن کابل ها در پروفیل نور خطی باعث می شود این شلوغی ها از چشم افراد بیننده به دور مانده و ظاهری تمیز و مرتب را نتیجه دهند. با استفاده از این محصول نیازی به زحمت زیاد در جهت مرتب کردن کابل ها نخواهید داشت و می توانید با چند حرکت ساده آنها را در داخل محفظه آلومینیومی قرار دهید.

همچنین استفاده از آلومینیوم آنادایز شده در تولید این محفظه باعث می شود این محصول در برابر خط و خش یا فشار و ضربه مقاوم باشد و از تجهیزات داخلی و کابل ها محافظت کامل به عمل بیاید. این محفظه فلزی رنگ زیبایی دارد و در صورتی که بخشی از آن نیز در معرض دید عموم قرار داشته باشد خدشه ای در دکوراسیون ایجاد نکرده و زیبایی محیط را کاهش نخواهد داد.

 

تاثیر نور ملایم قرنیز در کافی شاپ

کافی شاپ هایی که با استفاده از قرنیز نوری و پروفیل های نور خطی اقدام به ایجاد یک دکوراسیون جذاب و مشتری پسند نموده اند قطعاً فروش بیشتری داشته و رضایتمندی مراجعین را به همراه خواهند داشت. مسئولین چنین کافی شاپ هایی ارزش وجود یک مکان لاکچری و شیک را برای مشتریان  درک کرده اند و با استفاده از تجهیزات نوری خطی و نورهای لاینی این دکوراسیون را روز به روز جدیدتر و مدرن تر می کنند.

استفاده از قرنیز چراغ داردر این فضا نوری بسیار مطلوب و آرامش بخش را فراهم نموده و بدین ترتیب مشتریان هنگام حضور در کافی شاپ استرس روزانه را از خود خواهند زدود. از جمله مزایای به کارگیری نور ملایم در قرنیز استفاده شده در کافی شاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • القای احساس آرامش: نور ملایم همیشه احساس آرامشی درونی را در افراد به وجود می آورد که باعث می شود ناراحتی ها و استرس های روزانه را فراموش کنیم. به کارگیری چنین فضایی در کافی شاپ تاثیر فوق العاده ای در مشتریان خواهد گذاشت و احتمال مراجعه آنها به دفعات زیاد بالا خواهد رفت. 
  • ورود به فضای نسبتاً تاریک و ناشناخته: به کارگیری نورهای ملایم و نه چندان قوی در قرنیز چراغ داریک فضای رویایی و ناشناخته را به وجود می آورد که حس کنجکاوی جذابی را برای افراد به وجود خواهد آورد. 
  • افزایش حس اعتماد به نفس: انسان ها همیشه در فضای تاریک حس اعتماد به نفس بیشتری را دارند و با توجه به اینکه از استرس به دور هستند می توانند مغز خود را بهتر متمرکز کنند. 
  • تجربه جدید: محصول پروفیل نور خطی قرنیز یکی از جدیدترین تجهیزات نورپردازی است و فضایی را به وجود می آورد که با استفاده از تجهیزات نورپردازی و لامپ های قدیمی قابلیت ایجاد شدن آن وجود نداشته است بنابراین می تواند یک تجربه تکرار نشدنی را برای افراد به ارمغان بیاورد. 

 

 

محل دقیق نصب قرنیز چراغ دار

کاربرد چراغ در قرنیز نوری

انتخاب یک مکان مناسب برای نصب قرنیز چراغ داراز اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا در صورتی که بتوانید این محصول را در مکان مناسب که زاویه مطلوبی برای نورردهی داشته باشد نصب کنید در واقع از حداکثر راندمان آن استفاده کرده اید و بدین ترتیب بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

مکان نصب قرنیز نوری در مکان های مختلف بستگی به عوامل متعددی دارد که از آن جمله می توان به تعداد دیوارها یا مدل ساخت بنا اشاره کرد. البته وجود تجهیزات نوری دیگر و همچنین رنگ آمیزی دکوراسیون موجود نیز می تواند در انتخاب این مکان تاثیرگذار باشد. به طور معمول قرنیز چراغ داردر فاصله بین دیوار و زمین یا سقف نصب می گردد و وظیفه اصلی آن جلوگیری از صدمه دیدن این نواحی و ایجاد نور مناسب است.

اگر ساختمان شما وسیع است پیشنهاد می شود از قرنیزهای نوری در قسمت پایین دیوار یا حد فاصل دیوار و زمین بهره گیری کنید. برای ساختمان های کوچک نیز نصب قرنیز چراغ داردر دور تا دور سقف پیشنهاد می شود تا فضای بزرگتری را به نمایش بگذارد. اما بهتر است برای انتخاب بهترین مکان جهت نصب قرنیز با یک متخصص با تجربه مشورت داشته باشید زیرا کارشناسان نورپردازی پیشنهادهایی را به شما ارائه می دهند که ممکن است تا به حال با آنها روبرو نشده باشید.

 

 

معایب نصب ناقص قرنیز نور خطی

نصب قرنیز نوری توسط افراد غیرت متخصص نیز انجام پذیر است و کسانی که تا به حال نسبت به نصب این پروفیل های نور خطی اقدام نکرده اند می توانند به راحتی و با استفاده از پیچ و رولپلاک این محصولات را در هر جایی که خواسته باشند نصب کند. اما در صورتی که دقت لازم در اجرای این پروفیل های نور خطی به کار گرفته نشود ممکن است عواقب ناخوشایندی را برای ساکنین به وجود بیاورد. از جمله معایب ناشی از نصب اشتباه پروفیل نور خطی قرنیز می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • جمع شدن گرد و خاک و ذرات در پشت قرنیز: اگر قرنیز چراغ داربا زاویه صحیح نصب نگردد ممکن است سبب به وجود آمدن حفره گردیده وذرات گرد و غبار یا آلودگی از طریق این حفره ها به قسمت پشت محفظه قرنیز نفوذ کنند و بدین ترتیب یک محیط آلوده و ناخوشایند به وجود بیاید.  
  • مرطوب شدن دیوار پشت قرنیز: اگر قرنیز نوری را در قسمت پایین دیوار کارواش یا پارکینگ نصب می کنید باید در نظر داشته باشید که این قسمت ها در معرض رطوبت قرار داشته و لازم است اطراف قرنیز را با چسب مخصوص به خوبی آب بندی کنید تا از نفوذ آب به قسمت پشت قرنیز و در نتیجه صدمه دیدن دیوار جلوگیری نمایید. 
  • صدمه دیدن دیوار یا سقف: نصب قرنیز در زوایای نامناسب باعث می شود این پروفیل نور خطی موج دار شده و بر اثر ضربات یا فشارهای مختلف باعث صدمه رساندن به دیوار گردد. 
  • کاهش دوام و طول عمر پروفیل نورخطی: وجود نقص در اجرای پروفیل نور خطی طول عمر محصول را کاهش داده و آن را در معرض فشار نامتعارف قرار خواهد داد. 

 

 

شرکت تولیدی پاخور

کاربرد چراغ در قرنیز نوری

شرکت تولیدی پاخور سالیان زیادی است که در زمینه تولید قرنیز چراغ دارو سایر پروفیل های نور خطی فعالیت می کند و محصولات تولید شده توسط این شرکت به سرتاسر کشور ارسال می گردند. اگر برای انتخاب محصول مناسب جهت انجام نورپردازی ساختمان خود نیاز به دریافت مشاوره دارید می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما کامل ترین راهنمایی ها را دریافت کرده و با خرید مناسب ترین محصول بهره گیری مطلوبی از پروفیل نور خطی خریداری شده داشته باشید.

این شرکت تنوع زیادی در محصولات تولیدی خود ارائه نموده است و بدین ترتیب افراد می توانند آنچه را که برای اجرای پروژه های نورپردازی خود نیاز دارند از داخل سایت سفارش دهند.