لاین خطی کناف جدیدترین تجهیزات مورد استفاده در پروژه های نورپردازی به شمار می رود که در دهه های اخیر رواج چشمگیری در میان دکوراسیون کاران و نورپردازان داشته است. این پروفیل ها با قرارگیری در قسمت های مختلف ساختمان از جمله کناف سقف و دیوار یا قسمت های خالی بین کابینت ها و همچنین در نقاط گوناگون اتاق خواب یا اتاق کودک باعث به وجود آمدن دکوراسیون های لاکچری و در عین حال ارزان قیمت می شوند.

در واقع می توان گفت پروفیل های نور خطی انقلاب گسترده ای در صنعت نورپردازی به وجود آورده اند و علاوه بر اینکه نسبت به بسیاری از تجهیزات نورپردازی قدیمی یا جدید قیمت کمتری دارند راندمان آنها در سطح قابل قبولی قرار داشته و به همین دلیل توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است.

سرعت انجام پروژه های نورپردازی با استفاده از کناف خطی سقف تا حد فوق العاده ای افزایش پیدا کرده و شما می توانید در عرض چند ساعت دکوراسیون دلخواه خود را در پذیرایی یا اتاق خواب و همچنین محل کار خلق نمایید. یکی از جذابیت های پروفیل نور خطی این است که تنوع بسیاری دارد و بدین ترتیب افراد می توانند با انتخاب محصول مناسب و تلفیق آن با دیگر پروفیل ها به طرح مورد نظر خود دست پیدا کنند.

انواع پروفیل های نور خطی که امروزه در بازار موجود هستند شامل پروفیل های نور خطی روکار و توکار و مخفی است که هر کدام از آنها نیز در نوع خود شامل مدل های گوناگونی می شوند. شرکت تولیدی پاخور که از مجموعه های پیشرو در تولید لاین خطی کناف است با ارائه انواع نورهای لاینی دارای کیفیت های بالا توانسته است شهرت بسیاری در میان مردم کسب نماید و بدین وسیله اجناس مرغوب خود را در معرض فروش بگذارد. 

 

 

انتخاب دیزاینرهای نورپردازی چه نوع پروفیل نور خطی است؟

چند نمونه طراحی لاین خطی کناف

یک دیزاینر با سلیقه و کاربلد که مدت زمان زیادی است به انجام پروژه های نورپردازی مشغول بوده معمولا تمام جوانب را برای انتخاب لاین خطی کناف مناسب در نظر می گیرد و با توجه به شرایط محل مورد نظر و نوع کارایی محصول نسبت به انتخاب آن اقدام می کند. در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه گفته می شود باعث می گردد بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و در جهت دریافت نتیجه مطلوب گام بردارید:

  • یک پروفیل نور خطی استاندارد معمولاً با استفاده از آلومینیوم آنادایز شده ساخته می شود. برای انتخاب یک محصول مناسب بایستی به قسمت فلزی پروفیل دقت کنید و از صاف بودن آن و عدم وجود ناهمواری یا تخلخل در سطح محفظه فلزی آلومینیوم مطمئن شوید. 
  • پخش یکنواخت نور متساعد شده از ال ای دی های قرار گرفته در داخل پروفیل نور خطی توسط وسیله ای به نام دیفیوزر انجام می شود که در هنگام خرید لازم است این نکته را در نظر داشته باشید و از وجود یک دیفیوزر با کیفیت در قسمت بیرونی پروفیل نور خطی اطمینان حاصل کنید. 
  • توجه کردن به فضای مورد نظر جهت نورپردازی و اندازه گیری دقیق ابعاد آن و همچنین ارتفاع زمین از سقف می تواند شما را در انتخاب لاین خطی کناف یاری کند. به عنوان مثال اگر پروفیل نورخطی را برای به کارگیری در مکانی انتخاب می کنید که دارای ارتفاع کمی است باید نوع پروفیل نور خطی کناف را انتخاب کنید تا بتوانید با نورانی کردن سقف به بزرگتر دیده شدن محیط کمک نمایید. 

 

 

نصب نور خطی هفتی هشتی در کناف سقف

امروزه افرادی که از پروفیل نورخطی برای انجام پروژه های نورپردازی استفاده می کنند می توانند هرگونه خلاقیتی که در ذهن دارند برای انجام کار خود پیاده سازند. یکی از پرطرفدارترین و متداول ترین مدل های به کارگیری پروفیل نور خطی طرح هفتی هشتی است. در واقع نصب نور خطی ها به حالت زیگزاکی باعث به وجود آمدن چنین حالتی می گردد.

به کارگیری این طرح لاین نوری کناف در قسمت سقف یا حتی دیوارها می تواند بسیار خیره کننده و جذاب به نظر برسد. علاوه بر این چنین نورپردازی باعث می شود تا نور به طور کامل به تمام نقاط موجود منتقل شده و به کارگیری این روش در مکان هایی که اشیای زیادی در آنجا وجود دارد و ممکن است بعضی از آنها در انجام نوررسانی به دیگر قسمت ها خلل ایجاد کنند نمود بیشتری پیدا می کند.

برای نصب لاین خطی کناف به صورت هفتی هشتی لازم است از پروفیل های متری استفاده کنید و در ابتدا آنها را به اندازه هم و هماهنگ با یک طول ثابت برش بزنید. سپس نسبت به نصب نور خطی ها با استفاده از پیچ و رولپلاک در قسمت های مورد نظر سقف اقدام کنید. در مرحله بعد لازم است با قرار دادن نورهای ال ای دی در داخل پروفیل ها روشنایی لازم را به وجود بیاورید.

شما می توانید از دو رنگ برای نوردهی استفاده کنید و بدین ترتیب جلوه های جذاب تری را ایجاد کنید. در مرحله آخر نیز انجام برق رسانی و اتصال ال ای دی ها به یکدیگر تمام کننده خواهد بود که پس از آن لازم است پروژه نورپردازی را تست کنید و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. 

 

 

ایجاد فرم هندسی چند ضلعی نورانی

چند نمونه طراحی لاین خطی کناف

انجام پروژه نورپردازی از طریق به کارگیری طرح های هندسی در مدل های مختلف از جمله چند ضلعی نیز امکان پذیر است و امروزه بسیار متداول شده است. تطبیق طرح مورد نظر با فضایی که قرار است نورپردازی شود اهمیت بالایی دارد و لازم است متناسب با آن انجام شود.

برای نصب لاین خطی کناف به حالت چند ضلعی هندسی لازم است آن را به قطعات یکسان برش زده و شکل مورد نظر را در نقاط گوناگون سقف یا دیوار ایجاد کنید و همان گونه که گفته شد نصب پروفیل ها را با پیچ و رولپلاک انجام دهید. باید دقت داشته باشید که انتخاب فرم چند ضلعی برای نور خطی ممکن است فضا را کوچکتر نشان دهد و در نظر گرفتن این موضوع می تواند شما را در انتخاب طرح مناسب یاری کند. 

 

 

نورپردازی مخفی با نورهای لاینی

نورپردازی مخفی باعث به وجود آمدن نوری جذاب و نیمه مرئی می شود که حس رمز آلودی را به افراد القا خواهد کرد. امروزه تقریباً تمام نورپردازی هایی که در سقف انجام می شود دارای بخشی از نورپردازی مخفی هستند در واقع می توان گفت استفاده از لاین خطی کناف به صورت مخفی یک جزء جدا نشدنی از پروژه های نورپردازی به شمار می رود.

عدم دیده شدن محفظه فلزی پروفیل و انجام نوردهی از نقاط مخفی باعث می شود حاضرین تنها نور متساعد شده از ال ای دی ها را مشاهده نموده و بدین ترتیب خستگی چشم ها را تجربه نکنند. این نوع نورپردازی عموماً در مکان های انجام می شود که نیاز به نور خیلی قوی وجود نداشته و تنها جنبه دکوراسیون مد نظر است. به عنوان مثال در رستوران ها و کافی شاپ های لاکچری و رمانتیک به کارگیری این نوع نورپردازی می تواند تاثیر فوق العاده ای در جذب مشتری داشته باشد. 

 

 

ترکیب لاین خطی کناف با نور خطی آویز

چند نمونه طراحی لاین خطی کناف

مکان های وسیع با ارتفاع زیاد معمولا برای نورپردازی از چند نوع پروفیل نور خطی استفاده می کنند. اجرای پروژه های نورپردازی در این مکان ها از طریق تلفیق چند نوع پروفیل نور خطی باعث می شود یک نورپردازی اساسی و گسترده و در عین حال زیبا و منظم انجام بپذیرد. در سالن های بزرگ استفاده از لاین خطی کناف تنها در قسمت سقف باعث می شود حس سردی به افراد منتقل شود.

برای اینکه از وجود چنین مشکلاتی جلوگیری گردد پیشنهاد می شود از مرخصی های آویز به همراه مرخصی های کناف به صورت تلفیقی بهره گیری شود زیرا قرار دادن مرخصی آویز در فواصل مشخص و منظم می تواند ذهن بیننده را سامان داده و نوردهی یکنواختی را در سرتاسر سالن به وجود آورد. شما می توانید از رنگ های مختلف ال ای دی برای مرخصی های قرار گرفته در سقف و لوستر استفاده کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور و کارشناسان مجرب و متخصص فعال در این مجموعه همیشه آماده هستند تا به سوالات شما در مورد انتخاب بهترین لاین خطی کناف جهت انجام پروژه های نورپردازی دکوراسیون داخلی یا خارجی ساختمان پاسخ دهند.

انجام سفارش محصولات تولید شده توسط شرکت تولیدی پاخور به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید با چند کلیک ساده به بخش های مختلف محصولات موجود در وب سایت مجموعه مراجعه نموده و تنوع گسترده ای از پروفیل های نور خطی را مشاهده کنید. یافتن آنچه برای نورپردازی خطی خود لازم دارید از میان محصولات موجود در سایت پاخور کار مشکلی نیست و شما می توانید به راحتی تجهیزات مورد نیاز را یافته و در جهت انجام سفارش خود اقدام نمایید.