موکت کف آسانسور نوع کفپوش است که در قسمت ورودی آسانسورها نصب می شود و از یک شاسی فلزی به همراه رویه موکتی یا پی وی سی تشکیل شده است. این توضیح کلی در مورد کفپوش آسانسور است که به عنوان یکی از ضروری ترین احتیاجات هر ساختمانی که از آسانسور استفاده می کند به شمار می آید. 

اما علت بهره گیری از این کالا چیست و چرا وجود آن در هر ساختمانی ضروری است؟ شاید تعجب کنید اما همین وسیله تاثیر فراوانی در حفظ سلامت افراد دارد. همانطور که می دانید بسیاری از بیماری های ریوی و عفونت های مجاری تنفسی بر اثر هوای آلوده و پر از گرد و غبار به وجود می آیند. 

همچنین ورود بسیاری از آلودگی ها و باکتری ها نیز از طریق کثیف بودن راهروها یا دیگر سطوح ساختمان به وقوع می پیوندد. استفاده از موکت آسانسور یا همون پادری مخصوص قسمت ورودی آسانسورها سبب می شود این موارد تا حد زیادی مهار شوند و شرایط بهداشتی در قسمت های عمومی ساختمان برقرار گردد. 

ساختار این کفپوش ها به گونه ای رقم خورده است که می توانند به خوبی گرد و غبار و گل و لای چسبیده به کف کفش تردد کنندگان را به خود جذب کنند و آنها را به قسمت های زیرین خود منتقل نمایند. 

چنین ابتکاری سبب می شود بتوانید با پرداخت کمترین هزینه نتیجه ای را دریافت کنید که ممکن است نیاز به صرف هزینه های بسیار زیادی داشته باشد. اما خریداران این محصول همیشه رضایتی از آن دارند که باعث شده است تا به آشنایان خود نیز پیشنهاد بدهد. 

معایب نصب کفپوش بدون چسب

پادری آلومینیومی مناسب تردد بالا نمونه نصب شده در آسانسور

اجرا و نصب پادری آسانسور روش های خاصی دارد و یکی از بهترین آنها استفاده از چسب آهن و پلی اورتان است. با استفاده از این چسب ها می توانید پادری را به صورت محکم در قسمت مورد نظر فیکس کنید و از تکان خوردن آن یا جابجا شدن جلوگیری کنید. 

اما در صورتی که از چسب استفاده نکنید یا چسب نامرغوب را انتخاب کرده باشید به نتایج دلخواه دست پیدا نخواهید کرد زیرا عدم وجود چسب باعث تکان خوردن پادری می شود و ممکن است پیامدهای ناخوشایندی به همراه داشته باشد. 

از جمله معایب نصب کفپوش آسانسور بدون استفاده از چسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جابجا شدندائمی: استفاده نکردن از چسب احتمال تکان خوردن و جابجا شدن پادری به صورت دائمی را به همراه خواهد داشت و این مسئله بسیار آزاردهنده است. 
  • کاهش طول عمر: پادری هایی که در سر جای خود فیکس نشده اند و دائماً تکان می خورند بر اثر این تکان ها دچار آسیب گشته و طول عمر آنها به شدت کم می شود و کارفرما مجبور است در فواصل زمانی کوتاه مدت نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام کند. 
  • گیر کردن به پا: هنگامی که محصول پادری در محل خود ثابت نشده باشد احتمال گیر کردن به پای افراد وجود داشته و این ناهمواری به وجود آمده باعث لغزش یا افتادن اشخاص خواهد شد و ممکن است عواقب خطرناکی به همراه داشته باشد. 
  • انتقال آلودگی: هنگامی که پادری جابجا می شود آلودگی های چسبیده به کف آن نیز در منطقه مورد نظر پخش شده و بیشتر باعث ایجاد محیطی کثیف و نامرتب خواهد شد. 
  • چهره نازیبا: لغزش پادری بر اثر تردد و عدم استفاده از چسب می تواند باعث به وجود آمدن چهره ناخوشایند و نازیبا در ساختمان گردد و استایل محل مورد نظر را دچار برهم خوردگی کند. 

چه مواقعی کفپوش را پیچ کنیم؟

کفپوش آسانسور

همانطور که گفته شد نصب پادری با استفاده از چسب های مخصوص مانند چسب آهن یا چسب پلی اورتال میسر می گردد و این روش به عنوان متداول ترین و ایده آل ترین روش های موجود شناخته شده است. 

اما گاهی اوقات و در بعضی موارد لازم است روش دیگری را برای نصب پادری در محل مورد نظر انتخاب نمود. سطوح فرسوده یا ناهموار و همچنین مکان هایی که دچار آسیب شده اند و سطح زمین به اندازه کافی هموار نیست در واقع شرایط لازم برای نصب کفپوش آسانسور را ندارند و بایستی روش دیگری را برای فیکس کردن پادری انتخاب نمود. 

وجود ناهمواری ها سبب می شود نصب کفپوش با مشکل مواجه شده و کارایی لازم را ارائه ندهد. در چنین مواقعی فرد نصاب می تواند از طریق به کارگیری پیچ و رولپلاک عملیات نصب را به پایان برساند. 

دقت داشته باشید که قبل از انجام پروژه نصب بایستی محل مورد نظر را از وجود هرگونه برآمدگی پاک کنید و بدین ترتیب ناهمواری ها را به حداقل ممکن برسانیدید. همچنین پر کردن فرورفتگی ها با استفاده از مواد و مصالح مخصوص سبب می شود محل تجمع باکتری را از بین ببرید و از به وجود آمدن آلودگی های عمیق در قسمت زیرین پادری جلوگیری کنید. 

برای نصب پادری با استفاده از پیچ لازم است سوراخ هایی را در قسمت های مورد نظر بر روی سطح انجام دهید که این کار توسط دستگاهی به نام دریل صورت می پذیرد. دقت داشته باشید که سوراخ ها را متناسب با گوشه های پادری و کفپوش به وجود بیاورید تا ظرافت کار تا حد ممکن افزایش پیدا کند. 

شرکت تولید پاخور

شرکت تولیدی پاخور انواع کفپوش آسانسور را در ابعاد سفارشی و دلخواه برای مشتریان خود آماده می کند و تمام استانداردهای لازم را در روند تولید این محصولات رعایت کرده است. این مجموعه تولیدی محصولاتی را روانه بازار می کند که از هر جهت مورد تایید هستند و با استفاده از آنها می توان کاربردهای خلاقانه ای را تجربه نمود و از این محصولات برای یک عمر استفاده کرد. 

تعهد این مجموعه تولیدی در قبال مشتریان این است که بتواند بهترین و با کیفیت ترین محصولات را به دست آنها برساند. همچنین ارسال به موقع کالا و عدم ایجاد آسیب برای آنها در طول مسیر از اولویت های اصلی شرکت تولیدی پاخور است که سبب شده است اعتمادسازی گسترده میان خریداران شکل بگیرد. 

این مجموعه تولیدی راه های ارتباطی متعددی را در وب سایت خود قرار داده است تا مشتریان عزیز بتوانند از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان حرفه ای و متخصص راهنمایی های مفید و لازم را دریافت نموده و بر اساس آنها خرید خود را انجام دهند.