حوادث و آسیب های زیادی ممکن است در خلال رانندگی متوجه راننده و ماشین باشد . برخی از این حوادث ممکن است حتی در پارکینگ خانه رخ دهند در واقع ، پارکینگ هر ساختمانی ، چه مسکونی و چه اداری ، یکی از محدود بخش های بنا است که به سرعت دچار آسیب های فیزیکی و استهلاک می شود . برخورد ماشین با ستون و یا دیوارهای پارکینگ و یا باز شدن ناگهانی درب ها و آسیب رسیدن به دیوارها از جمله اتفاقات معمولی است  که در پارکینگ ها رخ می دهد .

لزوم وجود ضربه گیر ستون در پارکینگ ها

در تمامی این اتفاقات، آسیب هایی نیز ممکن است متوجه بدنه ماشین شود و در نتیجه خسارت های مالی زیادی را برای شما به عنوان مالک ساختمان و ماشین به وجود آورد. در صورتی که این اتفاق در یک پارکینگ عمومی ، مانند پارکینگ یک مجتمع اداری و یا تفریحی رخ دهد ، ممکن است خسارت مالی مجموعه را نیز بر دوش شما بگذارد . خسارت هایی که در پارکینگ ها ممکن است به ماشین ها وارد شود اغلب به دلیل حواس پرتی و یا وجود یک مانع مانند دیوار و ستون در پارکینگ است . به همین جهت وجود یک متریال که هم از دیوار و ستون محافظت کند و هم مانع از بر خورد ماشی شود بسیار حائز اهمیت است .

به منظور کاهش چنین حوادث و در نتیجه خسارت های مالی، بسیاری از پارکینگ ها امروزه به محصولات ایمنی پارکینگ مجهز هستند . محصولات ایمنی پارکینگ دارای انواع مختلفی است که در ادامه این مطلب با انواع آن و کاربرد های این محصولات در پارکینگ ها خواهیم پرداخت .

محصولات ایمنی پارکینگ

محصولات اغلب از جنس لاستیک می باشد تا بتواند به خوبی مانع از آسیب دیدن ماشین ها در پارکینگ شود و دارای انواع و دسته بندی های مختلفی می باشد که شامل 

  • ضربه گیر های دیوار
  • ضربه گیر های ستون
  • متوقف کننده خودرو

در میان محصولات مختلف، ضربه گیر ستون و دیوار یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین نمونه ها است. این محصول با استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیت و زیر نظر کارشناسان شرکت پاخور در ایران تولید می شود. در ادامه به بررسی ویژگی های این محصول و لزوم استفاده از آن اطلاعاتی را ارائه خواهیم داد.

ضربه گیر ستون چه ویژگی هایی دارد؟

لزوم وجود ضربه گیر ستون در پارکینگ ها

ضربه گیر ستون از لاستیک طبیعی درجه یک (لاستیک SBR) تولید می شود. ضربه گیر ستون معمولا از دو لایه تشکیل شده است که در میان آن ها نیز کپسول های هوا قرار می گیرند تا خاصیت ارتجاعی و ضد ضربه بودن این محصول را به شکل قابل توجهی افزایش دهند . ضربه گیر ستون را می توان به طور کلی در هر فضایی که احتمال برخورد شی سنگین با ستون وجود دارد، مانند پارکینگ ها ، راهروی بیمارستان ها ، مراکز خرید و کارخانه ها مورد استفاده قرار داد . این محصول ضمن حفظ زیبایی محیط از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند .

ضربه گیر های دیوار

ضربه گیر های دیوار نیز یکی دیگر از محصولات محبوب در زمینه ادوات ایمنی پارکینگ می باشد که همانند ضربه گیر های ستون از جنس لاستیک طبیعی می باشد . نحوه ی ساخت این محصولات به صورت دولایه است که فضای خالی از هوا بین دو لایه وجود دارد و موجب ضربه گیری بهتر و مانع از آسیب رساندن به ماشین ها می شود .

نحوه ی نصب ضربه گیر های ستون

لزوم وجود ضربه گیر ستون در پارکینگ ها

طراحی ضربه گیر ستون به گونه ای است که می توان آن را با کمک پیچ و رول پلاک و یا چسب در محل نصب کرد . انتخاب شیوه نصب محصول به محل اجرای آن و همچنین ملاحظات مشتری بستگی دارد. این امکان وجود دارد که در لایه روییضربه گیر های ستون  از یک یا دو ردیف نوار شب تاب استفاده شود تا در صورت تاریکی ، حدود ستون به خوبی مشخص شود و از برخورد های احتمالی با آن جلوگیری به عمل آید .

یکی از شرکت های پیشرو در امر تولید ضربه گیر ستون شرکت تولیدی پاخور است که این محصول را در شاخه های یک متری و آماده نصب ارائه می دهد. به طور کلی این محصول می تواند هشت سانتی متر از لبه های ستون را به شکل نبشی پوشش دهد . بدین ترتیب ، نصب آن در ارتفاع سی الی چهل سانتی متر از سطح زمین می تواند پوشش خوبی را برای محافظت از ستون ایجاد کند . 

در باره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید  .