ترمز پله نام محصولی است که از آن برای بالاتر بردن اصطحکاک پله های ورودی و عدم لیز خودرن در هنگام رفت و آمد استفاده می شود. در گذشته و حال با شیار دادن و تیشه ای کردن قسمت جلویی پله ها سعی بر این دارند تا از سر خوردن و لغزندگی روی پله ها جلوگیری کنند ، که متاسفانه این کار دوام کوتاهی دارد و از لحاظ امنیتی از سطح پایینی برخوردار می باشد. زیرا همین منافذ ایجاد شده در قسمت جلویی پله ، در هنگام بارندگی پر از آب شده و در روزهای سرد زمستانی و یخ زدگی ، خود باعث لیز خودرن و بروز حادثه می گردد. همچنین این امر از زیبایی پله نیز می کاهد.

امروزه برای جلوگیری از بروز حوادث و جلوگیری از لیز خوردن در هنگام تردد از پله ها، از نوار ضد لغزش استفاده می گردد که به آن ها "ترمز پله" نیز می‌گویند. ترمز پله با نام های مختلفی از جمله ، ترمزپله ، لب پله ، استپ پله ، نبشی پله ، ترمز پله آلومینیومی و... شناسایی می شود. به طور خلاصه باید گفت برای جلوگیری از بروز حوادث و خطر سرخوردن ، لغزندگی و خطرات ناشی از سُر بودن پله در هنگام تردد ، استفاده از ترمز پله یک عمر اجتناب ناپذیر می باشد.  با این کار باعث کاهش خطر سقوط از پله ها می شوید.

 

استفاده از ترمز پله

راهنمای خرید ترمز پله و نوار ضد لغزش

با استفاده از ترمز پله و یا لب پله ، نیازی به تراش دادن و اصطلاحا تیشه ای کردن قسمت جلویی و پاخور پله را ندارید و از ساییدگی سطح پله هم جلوگیری می کنید. انواع استپر پله ها بر روی تمامی پله ها قابل نصب بوده و در گرما و سرما مقاوم بالایی دارند. با نصب نوار ضد لغزش خسارات جبران ناپذیر خطرات ناشی از سر خوردن از پله ها را به حداقل خود می رسانید. ترمز پله در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند که بسته به محیط اجرایی داخلی و خارجی ساختمان و همچنین نیاز مشتریان عزیزمان گروه های مختلفی پیشنهاد می گردد.

اگر تصمیم تهیه ی و اجرای ترمز پله را دارید ، توصیه می شود با دقت توضیحات تمامی محصولات ترمزپله و نوار ضد لغزش را در وب سایت پاخور در بخش مربوط به ترمز پله مطالعه نمایید و پروژه های اجرایی آنها را نیز مشاهده نمایید، در صورتی که در استان تهران ساکن هستید ، می توانید با تماس با گروه تولیدی پاخور ، درخواست بازدید از محل را ثبت نمایید تا کارشناسان مربوطه در اولین فرصت به حضور شما عزیزان برسند و با توجه به محیط مد نظر شما ، میزان رفت و آمد ، بیرونی و داخلی بودن محیط اجرایی و همچنین در نظر گرفتن سبک دکوراسیون ساختمان شما ، بهترین و مناسبترین مدل ترمز پله و نوار ضد لغزش را به شما پیشنهاد دهند.

 

ترمز پله و تنوع رنگ و ظاهر

نوار های ترمز پله در انواع رنگبندی متنوع موجود هستند که برای استفاده در ساختمان های مختلف در انواع مختلف دکوراسیون داخلی و دکوراسیون خارجی و همچنین سلیقه های مختلف افراد مناسب باشند. نحوه ی نظافت و نگهداری از ترمز پله بسیار آسان می‌باشد. ترمز پله های آلومینیومی در برابر آب و شرایط جوی مختلف مانند گرما و سرما و بارش باران و برف و... بسیار مقاوم هستند. در هنگام نظافت ترمز پله آلومینیومی باید این امر مهم را در نظر داشت که به هیچ وجه از مواد شوینده ی اسیدی برای نظافت استفاده نشود. زیرا مواد اسیدی برای آلومینیوم خورده می باشند و باعث از بین رفتن لایه ی محافظت کننده از ترمز پله می گردند. لب پله ها بعد از این که عمر مفیدشان به اتمام رسید ، از سطح پله قابل جدا شدن هستند. حتی چسب های استفاده شده برای مهار کردن ترمز پله ها نیز دارای حلال می باشند. به دلیل ثابت شدن ترمز پله ها ، در هنگام تردد به هیچ وجه دچار شل شدگی و لغزندگی نمی شوند. همچنین آلودگی زیر آنها نیز جمع نمی شود و بوی نا مطبوع از خود ساطع نمی کنند.

 

انواع ترمزپله

راهنمای خرید ترمز پله و نوار ضد لغزش

نوار های ضد لغزش مدل های مختلفی دارند از جمله: ترمز پله لاستیکی ، ترمز پله سمباده ای ، ترمز پله pvc ، ترمز پله سلیسی و ترمز پله آلومینیومی که هر کدام شامل زیر گروه های مختلف می گردند.

 

ترمز پله لاستیکی

نوار ترمز پله لاستیکی از جنس لاستیک درجه یک مسلح شده ساخته می شود که با وجود شیار های عرضی در قسمت فوقانی آن ، باعث بالا بردن اصطکاک و پله و کاهش خطر سقول از پله می شود. ترمزپله لاستیکی می تواند با چسب آهن ثابت گردد ویا به صورت پشت چسبدار و آماده ی اجرا عرضه گردد. این دسته از لب پله ها مناسب برای محیط های داخلی و کم تردد می باشند. میزان پوشش ترمز پله لاستیکی ، 6 سانت از قسمت جلویی و سطح مقطع پله است.

 

ترمز پله سمباده ای

همان طور که از اسم ترمز پله سمباده ای مشخص است ، همانند سمباده بوده و از زبری بالایی برخوردار است. قسمت پشت نوار ترمز پله سمباده ای چسبدار بوده و برای نصب کافیست لیبل چسب را از آن جدا کنیم و در محل استفاده مستقر نماییم. با توجه به جنس این نوع نوار ترمز پله ، فقط برای محیط های داخلی و کم تردد مناسب می باشند. ترمزپله سمباده ای با دو عرض 5 و 3 سانت ارائه می گردد.

 

ترمز پله pvc

این دسته از ترمز پله ها همانند ترمز پله لاستیکی می باشند ف با این تفاوت که آنها از pvc درجه یک ساخته می شوند. به همین دلیل می توان آنها را در انواع مختلف رنگ ها اجرا نمود. لازم به ذکر است از آنجایی که لاستیک فقط به صورت تک رنگ و مشکی در طبیعت یافت می شود ، نمی توان ترمز پله های لاستیکی را در رنگ های مختلف تولید نمود. ولی این امر در ترمز پله pvc بدون محدودیت است.

 

ترمز پله سیلیسی

همان طور که از اسم ترمز پله سلیسی مشخص است ، جنس آنها از سیلیس ( دانه های ریز سنگ و یا همان شن سیلیس ) می باشد. شکل ظاهری ترمز پله سیلیسی همانند ترمز پله سمباده ای است با این تفاوت که ترمز پله سیلیسی از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار استو ترمز پله سیلیسی را هم می توان در محیط بیرونی و هم در محیط داخلی اجرا نمود. برای اجرا در محیط داخلی ، ترمز پله سیلیسی به صورت پشت چسبدار تحویل داده می شود. برای محیط های بیرونی می بایست ترمز پله سیلیسی را با چسب آهن به پله ثابت نمود.

 

ترمزپله آلومینیومی

این دسته از ترمزپله ها که به نبشی پله نیز معروف هستند ، شامل گروه های مختلفی می گردد. همان طور که اسم آنها مشخص است ، شاسی نگهدارنده و یا اسکلت اصلی آنها از آلومینیوم 6063 آنودایز شده می باشد. بسته به مدل های مختلف ، میزان متفاوتی از سطح جلویی پله را می پوشاند و قسمت رویه ی آنها میتواند با استفاده از نوار های pvc پوشیده شود. ترمز پله آلومینیومی هم می تواند به صورت نواری و هم به صورت نبشی ارائه گردد.

 

نوار شب تاب

در اکثر ترمز پله ها می توان از نوارهای شبتاب فسفری استفاده نمود تا در هنگام تاریکی و مواقع اضطراری ، نوردهی مناسبی به راه پله بدهند. این نوارهای شبتاب یکی از ملزومات راه پله های اضظراری می باشد که امروزه به یکی از ضوابت HSE ( ایمنی، سلامت و بهداشت محیط ) تبدیل شده است.

در باره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .