نقش سرگیر پله برای پله ها این است که بتواند بازدارندگی مناسبی را برای سرعت های مختلف در تردد افراد به ارمغان بیاورد. پله های چوبی هم می توانند مانند پله های سرامیکی یا سنگی خطرناک باشند زیرا این پله ها نیز در مواجهه با رطوبت یا مواد لغزنده سر می شوند و احتمال ایجاد خطر برای افراد تردد کننده را بالا خواهند برد. بنابراین فرقی نمی کند که راه پله شما از چه نوع مصالح یا موادی ساخته شده باشد و ایجاد امنیت بر روی پله ها یکی از مهمترین و ضروری ترین کارهایی است که دارندگان ساختمان لازم است انجام دهند.

در طراحی ساختار ترمز پله جزئیاتی در نظر گرفته شده است که ممکن است برای راه پله ها و شکل پله رعایت نشده باشد و به همین دلیل است که ایجاد ایمنی در پله های مختلف و صاف با استفاده از ترمز پله میسر می گردد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که پله های چوبی نیز برای اینکه اصطکاک لازم را با پای افراد داشته باشند نیاز به ترمز پله دارند و استفاده از این وسیله نه چندان گران اما پرکاربرد می تواند از به وجود آمدن خسارات مالی و جانی زیادی جلوگیری کند.

با توجه به اینکه سرگیر پله های تولید شده توسط شرکت های تولیدی معتبر مانند شرکت تولیدی پاخور با در نظر گرفتن استانداردهای لازم و استفاده از مواد با کیفیت تولید می شوند می توان اطمینان لازم را از عملکرد صحیح این ترمز پله داشت. امروزه بسیاری از افراد محصولات این شرکت تولیدی را در اولویت انتخاب خود قرار داده و بدین ترتیب یک خرید بدون نقص را خواهند داشت و از محصولات عرضه شده بیشترین بازدهی را دریافت خواهند کرد. 

 

 

مزایای بکار گیری سرگیر پله در راه پله چوبی

آیا پله های چوبی نیاز به سرگیر پله دارند؟

همانطور که گفته شد بهره گیری از سرگیر پله می تواند پیامدهای خوشایند بسیاری را برای افراد استفاده کننده رقم بزند. از جمله مزایای استفاده از این محصول پراهمیت در راه پله های چوبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • محافظت از پله: ترمز پله وسیله ای است که برای افراد رفت و آمد کننده بر روی راه پله ایمنی ایجاد می کند اما تنها وظیفه ترمز پله ایجاد امنیت نبوده و یکی دیگر از کاربردهای آن این است که می تواند از پله ها در برابر ضربات و آسیب های احتمالی نیز حفاظت کند. امروزه بسیاری از راه پله های موجود در بناهای تاریخی یا ساختمان های قدیمی که از جنس چوب ساخته شده با استفاده از ترمز پله نبشی دار از خطرات گوناگونی که باعث از بین رفتن آنها می گردد محافظت می شوند. 
  • عدم لغزش افراد: نقش اصلی ترمز پله در ایجاد اصطکاک مناسب میان کفش و راه پله است که باعث می شود افراد در هنگام تردد و رفت و آمد بر روی پله ها و حتی با داشتن سرعت های مختلف دچار سر خوردن نگردیده و بدین ترتیب سلامت آنها حفظ می گردد. 
  • آسیب کمتر در هنگام افتادن: چنانچه افراد بر اثر عوامل مختلف و با وجود سرگیر پله باز هم دچار لغزش شده و از پله ها سر بخورند وجود ترمز پله می تواند آسیب های احتمالی وارد بر بدن آنها را به حداقل ممکن رسانده و از برخورد مستقیم فرد با لبه های تیز پله جلوگیری کند. 
  • سرعت بیشتر در تردد: اگر قصد رفت و آمد و بالا و پایین رفتن از پله ها با سرعت بالا را دارید بهتر است بدانید رسیدن به این هدف در پله هایی که از سرگیر پله در آنها استفاده شده است میسر می گردد و شما می توانید با خیال راحت در چنین پله هایی با سرعت زیاد تردد کنید. 

 

 

ضخامت استاندارد ترمز پله آلومینیومی

یکی از برترین و شناخته شده ترین مدل های ترمز پله، سرگیر پله آلومینیومی است که مقاومت و طول عمر بالایی دارد. این استقامت زیاد از آلومینیوم آنادایز شده ای نشات گرفته است که در ساختار ترمز پله به کار گرفته شده است. آلومینیوم با قرارگیری در شرایط فرآوری مختلف و از طریق ایجاد عملیات گوناگون بر روی این فلز تحت فرایند آنادایزاسیون قرار گرفته و بدین ترتیب دارای استقامت چند برابر می گردد.

عدم زنگ زدن این فلز باعث می شود بهترین گزینه جهت تولید استپ پله محسوب شود و تولید کنندگان معتبر از این فلز برای تولید ترمز پله بهره بگیرند. اما طراحی استاندارد ترمز پله آلومینیومی که با استفاده از استانداردهای روز دنیا صورت پذیرفته است ضخامت های تعریف شده ای را برای این محصول در نظر گرفته است. محصول استپ پله آلومینیومی در ضخامت های 1 میلیمتر تا ۲ میلی متر تولید می شود که هر کدام از آنها با توجه به شرایط ساختمان و میزان تردد انتخاب می گردند.

به عنوان مثال در ساختمان هایی که کمتر از ۵ طبقه ارتفاع دارند می توان از ترمز پله آلومینیومی با ضخامت یک میلیمتری استفاده نمود اما این ترمز پله نمی تواند جوابگوی تردد افراد در ساختمان های بیش از این ارتفاع باشد. در چنین آپارتمان هایی لازم است از ترمز پله های با ضخامت بیشتر مانند ترمز پله آلومینیومی با قطر ۲ میلیمتر استفاده نمود تا دوام و طول عمر محصول افزایش پیدا کرده و استحکام لازم را برای رفت و آمدهای سنگین داشته باشد.

 

 

در چه مواقعی باید زیر ترمز پله را با چسب پر کنیم؟

آیا پله های چوبی نیاز به سرگیر پله دارند؟

نصب سرگیر پله بر روی سطوح مختلف امکان پذیر است و با توجه به اینکه چه سطحی را با استفاده از ترمز پله رو پوشش می دهید ممکن است تغییراتی را در نحوه نصب ایجاد کند. به طور کلی می توان گفت اجرای ترمز پله یک کار بسیار ساده است که از عهده افراد متخصص و غیرمتخصص نیز بر می آید.

اما توجه به این نکته ضروری است که قبل از نصب سطح مورد نظر را به خوبی آماده سازی کنید تا بتوانید از طول عمر مناسب ترمز پله و بهترین عملکرد آن بهره گیری نمایید. گاهی اوقات نصب ترمز پله آلومینیومی بر روی سطوح ناهموار با مشکل مواجه می گردد و احتمال دارد نصب ترمز پله بر روی چنین سطوحی با ایجاد مشکلاتی در آینده روبرو شود.

بنابراین بهتر است قبل از اقدام به اجرای ترمز پله ابتدا قسمت های ناهموار مانند حفره ها یا برآمدگی ها را برطرف کنید. شما می توانید قسمت های برآمده را با استفاده از تیغ یا وسایل دیگر از بین ببرید. برای پر کردن حفره های موجود بر روی سطح پله نیز می توانید از چسب های مختلف مانند چسب آهن یا پلی اورتان بهره گیری نمایید. این چسب ها با خاصیت چسبندگی فوق العاده ای که دارند می توانند به خوبی این حفره ها را پر نموده و سطح را جهت نصب ترمز پله آماده کنند. 

 

 

مشخصات ترمز پله استاندارد و با دوام

یک سرگیر پله که با رعایت استانداردهای به روز تولید شده باشد می تواند تمام انتظارات شما را از داشتن یک محصول بدون نقص و پرکاربرد برآورده سازد. در ادامه به بیان مشخصات ترمز پله های استاندارد که طول عمر بالایی دارند خواهیم پرداخت: 

  • زاویه دقیق: یک ترمز پله با کیفیت و دارای ساختار استاندارد با زوایای دقیق تولید می شود. ساخت چنین محصولی تنها با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفت میسر می گردد که اندازه های دقیق و زوایای منظم را ارائه خواهد داد. 
  • ضخامت مناسب: ارتفاع سرگیر پله استاندارد باید در سرتاسر آن به صورت یکنواخت وجود داشته باشد تا برای تردد افراد باعث ایجاد مشکل های متعددی نگردد. 
  • شیارهای صاف و بدون موج: شیارهای موجود در قسمت رویه ترمز پله های آلومینیومی باید به صورت صاف و بدون زوایای ناخواسته که همان موج نامیده می شوند تولید شود تا باعث ایجاد ناهماهنگی و کاهش عملکرد ترمز پله نشود. 
  • رنگ زیبا: استفاده از رنگ های با کیفیت و غنی در ساخت قسمت های مختلف ترمز پله باعث می شود بتوانید یک ظاهر جذاب و دکوراسیون لاکچری را برای راه پله ها ایجاد کنید که وجود رنگ های جذاب در ترمز پله یکی از محاسن آن محسوب می شود. 
  • آلومینیوم آنادایز شده: امروزه بیشتر افرادی که به دنبال تهیه ترمز پله آلومینیومی هستند با در نظر گرفتن اینکه سرگیر پله مورد نظرشان با استفاده از آلومینیوم آنادایز شده ساخته شده است اقدام به انتخاب آن می نمایند. زیرا چنین فلزی طول عمر بالایی داشته و افراد خریدار مجبور به تعویض ترمز پله در بازی های زمانی کوتاه مدت نخواهند بود.

 

 

شرکت تولیدی پاخور

آیا پله های چوبی نیاز به سرگیر پله دارند؟

شرکت تولیدی پاخور قادر است انواع سرگیر پله آلومینیومی و سمباده ای یا سیلیسی را در ابعاد گوناگون تولید نموده و به بازار عرضه نماید. فروش محصولات ترمز پله توسط این شرکت به صورت متری انجام می شود و شما می توانید با مراجعه به بخش محصولات در وب سایت شرکت تولیدی پاخور نسبت به انتخاب مناسب ترین گزینه جهت اجرای ایمنی در راه پله های ساختمانتان اقدام کنید.

اگر در انتخاب میان چند محصول دچار تردید شده اید پیشنهاد می شود با کارشناسان خبره ما تماس بگیرید و در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین انتخاب را انجام دهید.