افرادی که دچار نقص در سلامتی خود شده اند یا به تازگی عمل جراحی داشته اند لازم است در محیط های تردد کنند که امنیت کامل در آنجا برقرار باشد و بدین ترتیب مشکلات مضاعفی برای آنها به وجود نیاید. تامین امنیت بیماران در بیمارستان و درمانگاه یا حتی منازل مسکونی و اداری باید توسط مسئولان ذیربط برقرار گردد تا این عزیزان نیز بتوانند مانند دیگر افراد به زندگی طبیعی خود ادامه دهند. یکی از مهمترین و ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده در راه پله ها برای برقراری تردد امن بیماران ترمز پله است. اما سوالی که ذهن این عزیزان را مشغول خود می نماید این است که ترمز پله چه سطحی از پله را پوشش می دهد؟

نگرانی در مورد اینکه بهترین ترمز پله چه مقدار از مساحت روی پله را می پوشاند بی مورد نبوده و اهمیت این موضوع برای افراد بیمار و کسانی که مشکل جسمی و حرکتی دارند بیشتر نمود پیدا می کند. در پاسخ به این سوال باید گفته شود که بسته به نوع ترمز پله ای که انتخاب می کنید می توانید سطح پله ها را تحت تاثیر قرار دهید.

انتخاب یک ترمز پله مناسب که بتواند پوشش لازم را برای سطح پله داشته باشد نیازمند در نظر گرفتن شرایط موجود در ساختمان یا وضعیت جسمانی بیمار است. گاهی اوقات با استفاده از یک ترمز پله سمباده ای با عرض کم می توان امنیت مورد نیاز بیمار را تامین نمود اما در بعضی مواقع شاید لازم باشد از ترمز پله آلومینیومی با رویه لاستیک یا پی وی سی جهت ایجاد یک ماًمن عبور بهره گیری نمود.

بهتر است برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را در جهت رسیدن به تامین امنیت بیماران دریافت کنید راهنمایی های لازم را از یک کارشناس با تجربه بخواهید. 

 

ترمز پله آلومینیومی شبتاب دار چیست؟

تردد بدون خطر در پله ها برای بیماران

بسیاری از بیماران جسمی و حرکتی که سن و سال زیادی دارند و ممکن است از لحاظ بینایی نیز دچار مشکل شده باشند در استفاده از راه پله ها با سختی های زیادی مواجه خواهند شد. این افراد که معمولاً دچار دوبینی هستند در هنگام استفاده از راه پله با احتمال بروز خطرات گوناگونی روبرو می شوند.

به کارگیری ترمز پله آلومینیومی شب تاب دار برای عبور و مرور این افراد بسیار حیاتی است. چنین اشخاصی می توانند نوار شبتاب قرار داده شده بر روی ترمز پله را به خوبی مشاهده نموده و بدین ترتیب مرز بین پله ها را تشخیص دهند. نوار فسفری موجود در ترمز پله آلومینیومی با جذب نور در روز می تواند روشنایی قابل قبولی را در تاریکی ارائه دهد.

از آنجا که رنگ فسفری جلب توجه بسیاری را به همراه دارد می تواند به عنوان یک آلارم یا سیگنال برای بیماران به شمار برود و بدین ترتیب توجه آنها را در وجود پله در مقابل پایشان جلب نماید. اگر به دنبال تامین امنیت کامل بیماران خود در درمانگاه یا منزل مسکونی چند طبقه هستید بهتر است با صرف هزینه ای نه چندان زیاد از به وجود آمدن خسارات مالی و جانی متعدد جلوگیری کنید و با ایمن کردن راه پله ها از حوادث جبران ناپذیر و غم انگیز ممانعت به عمل بیاورید. 

 

 

چرا برخی از ترمز پله ها زود به زود نیاز به تعویض پیدا می کنند؟

ترمز پله هایی که امروزه توسط تولیدکنندگان مختلف به بازار عرضه می شوند دارای کیفیت های گوناگونی هستند که ممکن است بعضی از آنها به علت وجود کیفیت پایین دارای طول عمر کمی باشند. ترمز پله هایی که به صورت غیر استاندارد تولید شده اند و از مواد بی کیفیت در ساخت آنها استفاده شده است معمولا پس از گذشت زمانی نه چندان زیاد دچار خرابی و سایش شده و بدین ترتیب فرد خریدار مجبور است برای بار دیگر هزینه ای جهت تهیه ترمز پله جدید بپردازد.

ساخت چنین ترمز پله هایی با ستفاده از مواد اولیه ارزان قیمت و بی کیفیت انجام می شود که این مواد معمولاً در برابر شرایط جوی مختلف یا نور آفتاب و همچنین تردد بالا استقامت لازم را ندارند و به همین دلیل است که ممکن است زود به زود نیاز به تعویض پیدا کنند.

همچنین استاندارد نبودن چنین ترمز پله هایی سبب می شود به صورت کاملاً فیکس شده و صاف بر روی پله ها قرار نگیرند و وجود ناهمواری ها یا زوایای نادرست در این ترمز پله ها باعث کاهش طول عمر آنها گردد. همچنین استفاده از این ترمز پله ها ممکن است باعث شود امنیت لازم در پله ها برقرار نگشته و بدین ترتیب احتمال وجود حوادث برای افراد نیز بالاتر برود.

 

عدم ایجاد لغزندگی در ترمز پله از طریق شستشوی صحیح

تردد بدون خطر در پله ها برای بیماران

نظافت ترمز پله یک عمل پراهمیت است که بایستی در فواصل زمانی مشخص و به صورت دائمی انجام پذیرد و تکرار گردد. رعایت نکاتی که در ادامه گفته می شود می تواند در شستشوی صحیح ترمز پله و در نتیجه بالا رفتن راندمان و بازدهی آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. با رعایت این نکات می توانید بازدارندگی ترمز پله را افزایش داده و اجازه ندهید مواد لغزنده یا رطوبت موجود بر روی ترمز پله عملکرد آن را خدشه دار کنند: 

  • دو هفته ای یک بار ترمز پله را بشویید: اگر ترمز پله در مکان های پرتردد قرار دارد و زود به زود لکه می شود می توانید در فواصل زمانی دو هفته ای نسبت به شستشوی آن اقدام کنید و با این عمل مواد لغزنده احتمالی موجود بر روی آن را از بین ببرید.
  • استفاده از مکنده در هر دو روز یکبار: بهترین راه برای تمیز کردن ترمز پله استفاده از مکنده یا همان جاروبرقی است که در مکان های پر رفت و آمد در هر دو روز یکبار انجام این عمل کفایت می کند و می تواند از به وجود آمدن لغزندگی در سطح پله ها جلوگیری کند. 
  • عدم به کارگیری مواد شوینده قوی: استفاده از مواد شوینده قوی و اسیدی باعث می شود ترمز پله و مواد اولیه سازنده آن دچار تغییر حالت شیمیایی شده و استحکام و عملکرد خود را از دست بدهند بنابراین برای افزایش طول عمر ترمز پله از مواد شوینده نه چندان قوی استفاده کنید. 
  • حذف ذرات درشت تر با استفاده از برس: استفاده از برس برای خلاص شدن از شر ذرات درشت موجود بر روی ترمز پله بهترین راه است که با استفاده از برس علاوه بر حفاظت از ترمز پله می توانید به راحتی آشغال ها و ذرات قرار گرفته در شیارهای ترمز پله به بیرون از آن هدایت کنید. 

 

ترمز پله چه سطحی از پله را پوشش می دهد؟

ترمز پله ها در مدل های گوناگونی تولید می شوند که هر کدام از آنها دارای عرض های مختلفی هستند. به عنوان مثال ترمز پله های آلومینیومی تک کانال و دو کانال از لحاظ ارز با یکدیگر متفاوتند. همچنین ترمز پله های سمباده ای نیز با یک عرض مشخص و به صورت نواری تولید و فروخته می شوند. اما اینکه هر ترمز پله چه سطحی از پله را پوشش می دهد؟ بستگی به نوع کاربری تعریف شده برای راه پله دارد.

اگر از پله های شیب دار استفاده می کنید بهتر است ترمز پله عریض تر را انتخاب کنید تا بدین ترتیب بازدارندگی بیشتری را برای استفاده کنندگان به ارمغان بیاورید. اما پله هایی که ارتفاع کمی دارند و به صورت کاملاً استاندارد ساخته شده اند نیازی به استفاده از ترمز پله عریض نخواهند داشت وبه کارگیری ترمز پله آلومینیومی تک کانال نیز می تواند احتیاج افراد را از برقراری امنیت در این راه پله ها برآورده سازد. گاهی اوقات شاید نیاز داشته باشید که کل سطح پله را با استفاده از ترمز پله بپوشانید.

برای رسیدن به این هدف نیز راه حلی وجود دارد و شما می توانید با استفاده از ترمز پله سمباده ای یا استپ پله آلومینیومی تخت این عملیات را به مرحله انجام برسانید. شما با قرار دادن چند ردیف ترمز پله تخت در کنار یکدیگر می توانید کل سطح پله را با استفاده از ترمز پله بپوشانید. انجام این کار با استفاده از ترمز پلی سمباده ای نیز امکان پذیر است و می توان به راحتی با برش های مناسب از ترمز پله سنباده ای این محصول را بر روی پله ها چسباند و تمام سطح پله را ضد لغزش نمود.

 

شرکت تولیدی پاخور

تردد بدون خطر در پله ها برای بیماران

شرکت تولیدی پاخور آماده است که هر آنچه برای برقراری امنیت در راه پله ها نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد. این شرکت تولیدی با کیفیت ترین محصولات ضد لغزش را جهت به کارگیری در راه پله های ساخته شده با استفاده از مصالح ساختمانی گوناگون ارائه می نماید. تماس با کارشناسان فروش و فنی شرکت تولیدی پاخور به راحتی میسر می گردد و علاقمندان می توانند با استفاده از شماره تلفن های قرار داده شده در سایت نسبت به انجام این عمل اقدام کنند.

ثبت سفارش محصول مورد نظر در سایت شرکت تولیدی پاخور به راحتی امکان پذیر است و تنها با چند کلیک می توانید از میان تنوع گسترده موجود در محصولات این شرکت گزینه مورد نظر را انتخاب و پس از مدت زمان کوتاهی آن را دریافت کنید. منتظر تماس شما هستیم.