پله ها یکی از اجزای اصلی ساختمان ها هستند که حفظ ایمنی و زیبایی آن ها بسیار مهم و ضروری است . به طور کلی قسمت های درب ورودی ، طبقات ساختمان ، پله های اضطراری دارای پله های فروانی است که ایمنی این پله ها به دلیل بروز حوادث و اتفاقات ناخوشایند مانند سر خوردن که ممکن است منجر به شکستگی و یا حتئ فوت افراد ، حائز اهمیت می باشد . رفت و آمد از پله ها همیشه ممکن است خطر آفرین باشد و لغزندگی پله ها موجب بروز حوادث ناگوار می شود .استوپر پله یا ترمز پله یکی از محصولات گروه تولیدی پاخور می باشد که به منظور کمک به جلوگیری از لغزندگی سطح پله طراحی شده است و هر یک از انواع استوپر پله مختص به شرایط و محیط داخلی یا بیرونی طراحی می شود . لیز بودن سطح پله به خصوص در فصل های بارانی و سرد که آب باران موجب لغزندگی می شود و می تواند باعث اتفاقات غیر منتظره و ناگواری شود به ویژه برای کودکان و سالمندان که مستعد آسیب های جدی هستند ، به همین منظور استفاده از متریالی که بتواند از لغزندگی و سر شدن سطح پله جلوگیری نماید بسار مهم است . استوپر پله همان متریال کاربردی ، مقرون به صرفه و متناسب با محیط می باشد .

استوپر پله چیست ؟

چگونه می توان ایمنی پله ها را بالا برد ؟

استپر پله یا نوار ضد لغزش یک متریال با جنس های مختلف جهت ممانعت از سر خوردن افراد است که بر روی پله نصب می شود که دارای مدل های بسیار متنوع می باشد . هر یک از استوپر پله ها متناسب با محیط داخلی و محیط بیرونی ساختمان ها طراحی و اجرا می شوند تا بهترین عملکرد را داشته باشد . استوپر پله می تواند از جنس های متفاوتی مانند آلومینیوم ، لاستیک ، سمباده و ... ساخته شده باشد و با توجه به شرایط مورد نظر می توان از بهترین جنس ها بهره برد .

انواع استوپر پله

همان طور که گفته شد استوپر پله دارای مدل های متنوعی است و هریک از این استوپر پله ها کاربرد و کارایی خاص خود را دارند .در ادامه با انواع مختلف و کاربرد استوپر های پله یا ترمز پله آشنا می شویم .

تنوع مدل های استوپر پله

استوپر های پله شرکت تولیدی پاخور به چند دسته تقسیم می شود که شامل دسته بندی ذیل است .

  1. استوپر های پله آلومینیومی
  2. استوپر های پله ی سمباده ای
  3. استوپر های پله ی PVC
  4. استوپر های پله ی لاستیکی
  5. استوپر های پله ی سیلیسی

استوپر های پله  آلومینیومی خود به چند دسته ی دیگر تقسیم می شوند . استوپر پله های آلومینیومی و استوپر پله های سیلیسی جز ترمز پله های پر طرفدار در مکان های مختلف می باشند .

از استوپر پله های در چه محیط هایی می توان استفاده نمود ؟

چگونه می توان ایمنی پله ها را بالا برد ؟

استوپر پله ها را می توان در تمامی مکان ها استفاده نمود اما نکته ی مهم این است که در چه محیطی مثلا محیط های داخلی یا بیرونی ساختمان ها و با چه حجم ترددی در مکان مورد نظر از استوپر پله باید استفاده شود به همین منظور در ادامه این مطلب در رابطه با این موضوع توضیح خواهیم داد .

استوپر پله ی آلومینیومی

این ترمز پله به دلیل بهره بردن از آلومینیوم آنادایز شده و مدل های متنوع برای تمامی محیط ها و حجم تردد های بسیار بالا مناسب می باشد . استوپر پله های آلومینیومی دارای دوام و ماندگاری بالایی می باشند به همین علت هم برای محیط درونی و هم محیط بیرونی ساختمان ها بسیار کاربردی و مناسب هستند . مکان هایی مانند بیمارستان ، مدارس ، مراکز خرید بزرگ و ... به دلیل رفت و آمد بسیار بالا می توانند از این محصول استفاده نمایند .

استوپر پله های سمباده ای

این استوپر پله ها ازجنس سمباده می باشند که با توجه به سمباده ای بودن یک اصطحکاک بین کف کفش و سطح پله بر قرار می کنند تا مانع از سر خوردن شود . به طور کل پیشنهاد شرکت تولیدی پاخور استفاده از استوپر پله سمباده ای در مکان های کم رفت و آمد تر و محیط داخلی است .

استوپر پله های PVC

این دسته از ترمز پله ها از ترکیب PVC با لاستیک به وسلیه دستگاه اکسترود تشکیل شده است . استوپر پله های PVC دارای رنگ بندی متفاوتی است . این مدل استوپر پله هم مانند استوپر پله ی آلومینیومی هم برای محیط بیرونی و هم برای محیط درونی ساختمان کاربرد دارد .

استوپر پله های سیلیسی

این ترمز پله یا استوپر پله نیز ظاهری شبیه سمباده دارد اما دارای جنس متفاوتی از استوپر پله سمباده ای است . استوپر پله های سیلیسی از جنس دانه های سیلیس می باشد که از لحاظ کارایی استوپر پله های سمباده ای با این استوپر پله ها قابله مقایسه نمی باشد .ترمز پله های سیلیسی از نظر دوام و ماندگاری سر آمد است و از آن نیز در هر دو محیط داخلی  خارجی استفاده می شود . 

استوپر پله های لاستیکی

این استپ پله از جنس لاستیک طبیعی می باشد که تنها رنگ موجود از آن رنگ مشکی است . استوپر های لاستیکی برای محیط های بیرونی بسیار مناسب اس زیرا دوام وماندگاری زیادی در برابر شرایط جوی دارند . از این استوپر پله ها در محیط های داخلی نیز می توان استفاده نمود .

به طور کلی استوپر پله ها را می توان در تمامی محیط ها استفاده نمود اما با توجه به نکات گفته و شرایط محیط باید مناسب ترین و بهترین استوپر پله را انتخاب نمود .

راهنمای نصب و اجرای استوپر پله

چگونه می توان ایمنی پله ها را بالا برد ؟

تمامی استوپر پله های شرکت تولیدی پاخور به دو روش نصب و اجرا می شوند . نصب این استوپر پله ها بسیار آسان می باشد و نیاز به متخصص برای نصب نیست و خودتان می توانید به راحتی و بدون نیاز به تخصص استوپر های پله را نصب نماید .

روش اول جهت نصب این است که برخی از استوپر های پله پشت چسب دار هستند مانند استوپر پله های سمباده ای و ... که به راحتی می توانید بر روی پله آن ها را نصب نماید . بهتر است که از استوپر پله های پشت چسب دار  را در محیط هایی که رطوبت کمتری دارند و محیط های داخلی نصب نماید .

در روش دوم استوپر پله ها بدون چسب می باشد و این استوپر پله ها را با چسب آهن و چسب پلی اورتان می توانید در جای خود فیکس کنید . از این روش نصب  در دو محیط می توان استفاده نمود .

جهت سفارش و انتخاب بهترین استوپر پله متناسب با محیط خود می توانید به بخش فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید .

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه طلایی در تولید ترمز پله های نسل جدید در ایران ازجمله ترمز پله های آلومینیومی و ترمز پله های سیلیسی ، توانسته مدل متنوعی از ترمز پله را دراختیار کاربران خود قرار دهد . از دیگر محصولات شرکت تولیدی پاخور می توان به پادری های آلومینیومی ، پروفیل های نور خطی ، پروفیل های دکوراتیو و محصولات ایمنی پارکینگ نیز اشاره نمود .

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی عملکرد و همچنین قیمت های ترمز پله ها از جمله ترمز پله های پر طرفدار مانند ترمز پله های پلاستیکی یا PVC ، ترمز پله های سیلیسی و ترمز پله های آلومینیومی با مشاوران خبره ما دراین زمینه تماس حاصل فرمایید .