امروزه در مکان های پر تردد مانند پاساژ ها ، سینما ها ، اداره ها و... به دلیل وجود پله های فراوان و امکان سر خوردن عابرین از آنها ایمنی مراجعه کنندگان در این مکان ها حائز اهمیت است از این رو طراحان این مکان ها جهت جلوگیری از این قبیل اتفاقات و همچنین ایمنی هرچه بیشتر پله ها به دنبال متریالی هستند که علاوه بر جلوگیری از لغزندگی پله به نمای پله ها نیز کمک کند . به همین سبب ترمز پله ها مورد توجه قرار گرفته اند . ترمز پله ها محصولاتی هستند که جهت جلوگیری از لغزندگی پله ها در قسمت پاخور پله نصب می گردد و با ایجاد اصطکاک مانند یک سرعت گیر عمل می کنند . ترمز پله ها انواع مختلفی دارند و هریک از انواع ترمز پله ها جهت استفاده در مکان های مختلف طراحی شده است .

دسته بندی ترمز پله های شرکت پاخور

هر یک از انواع ترمز پله کاربرد متفاوتی دارد که دراین مقاله ما به علت پرطرفدار بودن ترمز پله سیلیسی و تفاوت آن با ترمز پله سمباده ای و همچنین مزیت ها و علل تفاوت این دو محصول می پردازیم .

ترمز پله سیلیسی از چه جنسی است؟

علل پرطرفدار بودن ترمز پله ی سیلیسی نسبت به ترمز پله سمباده ای

ترمز پله سیلیسی از جنس دانه های سلیس است که با استفاده از چسبی مخصوص به یکدیگر متصل می شود . در اینجا با یک سوال مهم مواجه می شویم سیلیس چیست ؟

سیلیس در واقع یک ماده معدنی در پوسته ی زمین است که از بی رنگ تا رنگ خاکستری تیره وجود دارد . سیلیس به انواع مختلفی تقسیم می شود اما منظور ما از سیلیس در مورد ترمز پله ی سیلیسی شن سیلیس است . شن سیلیس توسط دستگاه های صنعتی تبدیل به دانه هایی اندازه میکرون می شود که این دانه ها با استفاده از چسب هایی مخصوص بر روی شاسی فایبرگلاس محکم می شود به این فرآیند ، فرآیند ساخت ترمز پله های سیلیسی می گویند . مزایای استفاده استفاده پودر سیلیس بر روی ترمز پله های سیلیسی :

  • مقاوم در برابر فرسایش
  • مقاوم دربرابر اکسید شدن
  • مقاوم در برابر حرارت

مزیت های استفاده از ترمز پله ی سیلیسی

  • مقرون  به صرفه
  • سهولت نصب محصول
  • داشتن شاسی فایبرگلاس
  • استحکام و ماندگاری بالا
  • مقاوم در برابر شرایط جوی نامناسب
  • مورده استفاده در تمامی مکان ها اعم از مکان های پر تردد

ترمز پله ها به طور کلی در دو بخش داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد بعضی از ترمز پله ها برای داخل ساختمان کاربرد دارند و بعضی دیگر از ترمز پله ها در بیرون ساختمان کاربرد دارند خوشبختانه ترمز پله سیلیسی از آن دسته محصولاتی است که هم در بیرون ساختمان و هم در داخل ساختمان قابل استفاده می باشد . بسته به تردد مکان مورد نظر می توان از یکی از دونوع ترمز پله سیلیسی بهره برد . ترمز پله سیلیسی به دو دسته 1. مدل پشت چسب دار  2. مدل پشت بدون چسب تقسیم می شود که ترمز پله سیلیسی پشت چسب دار در بیشتر موارد جهت استفاده در مکان های داخلی و همینطور مکان های کم تردد پیشنهاد می شود  . ترمز پله های سیلیسی پشت بدون چسب نیز در بیشتر مواقع جهت استفاده در مکان های پرتردد و محیط بیرونی ساختمان ها پیشنهاد می شود . ترمز پله های سیلیسی بدون چسب با استفاده از چسب آهن و چسب پلی اورتان بر روی سطح مورد نظر قابل اتصال می باشد . جهت  آموزش برای نصب محصول به بخش راهنمای نصب مراجعه فرماید .

ترمز پله ی سمباده ای

علل پرطرفدار بودن ترمز پله ی سیلیسی نسبت به ترمز پله ی سمباده ای

ترمز پله ی سمباده ای یک لایه نازک سمباده ای شکل است که بر روی لبه ی پله نصب می شود و شاسی پایه آن از جنس کاغذ می باشد . ترمز پله سمباده ای نیز مانند یک سمباده باعث ایجاد اصطکاک بین پله و کفش عابران می شود و از سر خوردگی جلوگیری می کند . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترمز پله سمباده ای می توانید به مقاله ترمز پله ی سمباده ای مراجعه فرماید .

فواید استفاده از ترمز پله ی سمباده ای

  • سبکی ترمز پله ی سمباده ای
  • راحتی نصب محصول
  • بخشیدن یه جلوه ی زیبا به پله های شما
  • مورد استفاده در اکثر مکان ها
  • و....

ترمز پله های سمباده ای شرکت تولیدی پاخور به سه دسته تقسیم می شود .

  1. ترمز پله سمباده ای مشکی
  2. ترمز پله سمباده ای زرد و مشکی
  3. ترمز پله سمباده ای شب تاب دار

هریک از این ترمز پله ها جهت استفاده در مکان های مختلفی طراحی و اجرا شده است . جهت آگاهی یافتن از قیمت وتنوع ترمز پله ها به بخش خرید محصولات آنلاین مراجعه فرماید .

تفاوت ترمز پله سیلیسی و ترمز پله ی سمباده ای

عمده ترین دلیل پرطرفدار بودن ترمز پله سیلیسی نسبت به ترمز پله ی سمباده ای تفاوت آن ها در متریال و نحوه کاربرد آن هست . همانطور که در ابتدای مطب به آن اشاره شد ترمز پله ی سیلیسی از جنس دانه های سیلیس که با چسبی مخصوص بهم چسبانده شده اند تشکیل شده است و جنس پایه ی آن از فایبر گلاس است . با توجه به این توضیحات آشکار است که ترمز پله ی سیلیسی از جنسی مقاوم و استحکامی بالا برخورد دار است . ترمز پله ی سمباده ای ورقی نازک سمباده ای شکل است که دارای مقاومت کمتری نسبت به ترمز پله ی سیلیسی می باشد . در ادامه به چند مورد از تفاوت های ترمز پله ی سیلیسی و ترمز پله ی سمباده ای اشاره می کنیم .

تفاوت های ترمز پله ی سیلیسی و ترمز پله ی سمباده ای

علل پرطرفدار بودن ترمز پله ی سیلیسی نسبت به ترمز پله ی سمباده ای

ترمز پله های سیلیسی و سمباده ای به لحاظ ظاهری تفاوتی با یک دیگر ندارند اما به لحاظ جنس و متریال به طور کل متفاوت می باشد .

  • استحکام و مقاومت بالای ترمز پله ی سیلیسی نسبت به ترمز پله ی سمباده ای (در فضای بیرون ساختمان )
  • ماندگاری بالای ترمز پله ی سیلیسی
  • مقاومت بالاتر ترمز پله ی سیلیسی نسبت به ترمز پله ی سمباده ای درشرایط جوی مختلف
  • مناسب بودن ترمز پله سیلیسی جهت استفاده در محیط های بیرون از ساختمان
  • فرسایش ترمز پله های سمباده ای  در مدت زمان کمتر در محیط های بیرون از ساختمان
  • مناسب تر بودن ترمز پله ی سیلیسی جهت استفاده در مکان های پر تردد

به سبب همین تفاوت ها شرکت تولیدی پاخور استفاده از ترمز پله های سیلیسی را در محیط خارج از ساختمان پیشنهاد می کند . تا به این جای مطلب متوجه علل پرطرفدار بودن ترمز پله های سیلیسی نسبت به ترمز پله ای سمباده ای شده اید . لازم به ذکر است ترمز پله های سمباده ای برای محیط داخلی ساختمان بسیارمناسب هستند و علاوه بر اینکه می توانند از لغزندگی پله ها در داخل ساختمان جلوگیری کنند می توانند زیبایی خاصی نیز به پله های شما ببخشند .

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه ایترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .