یکی از بخش هایی که در ساختمان ها از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است راه پله ها و پله های ورودی هستند همچنین می توان گفت یکی از پر رفت و آمد ترین قسمت های ساختمان نیز پله ها می باشند .

رفت و آمد زیاد بر روی پله ها به مرور زمان موجب فرسایش و خراب شدن پله ها می شود . بارندگی ، ریختن روغن و ... روی پله ها می توانند یک سطح بسیار لغزنده ایجاد کند که می تواند موجب لیز خوردن افراد و آسیب جدی به آن ها شود . لغزندگی سطح پله ها موجب حوادث خطر آفرینی می شود که حتئ ممکن است موجب مرگ افراد شود به همین جهت وجود ترمز پله ها بر روی سطح پله ها یک امر ضروری و مهم است .

ترمز پله ها از لیز خوردن افراد هنگام عبور و مرور از پله ها جلوگیری می کند و موجب بالا رفتن سطح ایمنی نیز خواهند شد .

ترمز پله چیست ؟

جلوگیری از فرسایش و حوادث بر روی پله ها با استفاده از ترمز پله

حال ممکن است این سوال در ذهن ایجاد شود که ترمز پله چیست و چه کاربردی های دارد ؟

و یا ترمز پله ها از چه جنسی می باشند ؟ ما در این مقاله سعی داریم با ترمز پله ها بیشتر آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید خود داشته باشید .

ترمز پله در واقع محصولی است که جهت جلوگیری از فرسایش و لغزندگی سطح پله ها بر روی پله نصب می شوند . ترمز پله ها انواع و جنس های مختلفی دارند تا برای تمام محیط ها ترمز پله ی متناسب با مکان مورد نظر را بتوان استفاده نمود .

ترمز پله ها علاوه بر بالا بردن ایمنی پله ها با توجه به تنوع در مدل و رنگ بندی موجب می شود انتخاب بیشتری برای زیبا سازی پله ها نیز داشته باشید .

انواع ترمز پله

همان طور که گفته شد ترمز پله دارای انواع مختلفی است تا بتوان از آن ها در تمامی مکان ها استفاده نمود . استپ پله ، ترمز گیر پله ، استوپر پله ، نوار ضد لغزش و ... از جمله نام هایی است که ممکن است ترمز پله ها را با این نام بشناسید . ترمز پله های شرکت تولیدی پاخور به چند دسته ی کلی تقسیم می شوند که می توان از آن ها در بسیاری از مکان ها مانند بیمارستان ها ، فروشگاه ها ، سینما ، اداره ها و ... استفاده کرد . در ادامه این مطلب با دسته بندی و انواع ترمز پله ها آشنا خواهیم شد .

هر کدام از این مدل های ترمز پله دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند تا بتوان از آنها برای مکان مختلف بهره مند شد .

جلوگیری از فرسایش و حوادث بر روی پله ها با استفاده از ترمز پله

ترمز پله آلومینیومی

ترمز پله های آلومینیومی از جنس آلومینیوم آنادایز شده هستند تا دوام و ماندگاری بالایی در شرایط جوی و طبیعی داشته باشند . ترمز پله های آلومینیومی به جهت ماندگاری بالا برای مکان هایی با رفت و آمد زیاد گزینه ی بسیار مناسبی هستند به طور مثال مکان هایی مانند بیمارستان ها که رفت و آمد بالایی دارند نیاز مند یک ترمز پله با دوام بالا و ایمنی بسیار زیاد هستند ترمز پله های آلومینیومی می توان اولین و بهترین پیشنهاد برای این مکان ها باشد .

ترمز پله سمباده ای و ترمز پله سیلیسی

ترمز پله سمباده ای و سیلیسی از لحاظ ظاهری بسیار مشابه یک دیگر هستند اما در متریال به کار رفته با یکدیگر متفاوت هستند . ترمز پله ی سیلیسی از جنی دانه های سیلیس می باشد که موجب می شود این ترمز پله هم برای محیط های داخلی و هم محیط های بیرونی مناسب باشد اما  ترمز پله های سمباده ای جنسی شبیه به سمباده دارد به همین جهت برای محیط های داخلی مناسب تر است .

ترمز پله PVC و ترمز پله لاستیکی

ترممز پله لاستیکی و ترمز پله ی PVC نیز مانند تر مز پله سمباده ای و سیلیسی از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به یکدیگر است اما  در متریال به کار رفته با هم متفاوت هستند . ترمز پله ی لاستیکی از جنس لاستیک طبیعی می باشد به همین جهت فقط به رنگ مشکی موجود هستند اما شرکت تولیدی پاخور به منظور تنوع در رنگ بندی ترمز پله های PVC را تولید و عرضه نموده است .

ترمز پله ی LED خور

بدنه ی ترمز پله های ال ای دی خور از جنس آلومینیوم آنادایز شده می باشد و به گونه ای طراحی شده اند تا نواری ال ای دی در آن ها قرار بگیرد و موجب روشنایی شود . این ترمز پله ها علاوه بر تامین ایمنی پله ها موجب زیبایی و نور پردازی در محیط نیز می شوند . از ترمز پله های LED خور در مکان هایی مانند سینما ، سالن های تاتر و کنفرانس ، پله های ورودی و بیرونی ساختمان و ... استفاده می کنند .

از ترمز پله ها در چه مکان هایی می توان استفاده نمود ؟

جلوگیری از فرسایش و حوادث بر روی پله ها با استفاده از ترمز پله

ترمز پله ها با توجه تنوع در مدل های خود در بسیاری از مکان ها کاربرد دارند که برخی از این مکمان ها شامل موارد زیر می شود .

  • قابلیت استفاده در مدارس
  • امکان استفاده در بیمارستان ها و مراکز درمانی
  • مناسب برای سینما ، تاتر ، سالن های کنفرانس
  • متناسب با محیط های اداری و تجاری
  • قابل استفاده در منازل مسکونی
  • امکان استفاده در فروشگاه ها
  • و ...

مکان های گفته بخشی از محیط هایی است که می توانید از تر مز پله ها در آن جا استفاده نماید .

نحوه ی نصب ترمز پله ها

نصب ترمز پله ها بسیار آسان و راحت است حتئ نیاز به متخصص برای نصب ندارد . جهت نصب نمودن ترمز پله ها بر روی سطح مورد نظر ابتدا سطح پله ی خود را پاکسازی نماید تا عاری از هر گونه آلودگی و چربی باشد سپس می توانید با استفاده از چسب آهن و پلی اورتان ترمز پله ی مورد نظر را در محل فیکس و نصب نماید بعد خشک شدن چسب استفاده شده می توانید با خیالی آسوده تردد نماید .

درباره ما

جلوگیری از فرسایش و حوادث بر روی پله ها با استفاده از ترمز پله

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، انواع پروفیل های نور خطی ، پروفیل های دکوراتیو و محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .