مطمئنآ برای شما هم لیزخوردن از سطح پله درمکان های مختلف مثل ورودی ساختمان ها یا پاساژها پیش آمده  حتی ممکن است باعث آسیب های جدی در افراد شود . با توجه به این موضوع بهترین راهکار یا بهترین پیشنهاد برای جلوگیری ازاین اتفاقات چیست؟

همانطور که می دانید استفاده از ترمز پله ها درورودی مکان های مختلف بهترین راه حل برای پیشگیری از این قبیل اتفاقات است . در روز های سرد به دلیل بارندگی و یا سرمای زیاد که ممکن است سطح پله ها دچار لغزندگی و یا حتی یخ زدگی شود استفاده از ترمز پله ها یک امر ضروری برای جلوگیری از بروز هر نوع اتفاق است . ترمز پله ها یا همان استپ پله ها در اندازه ها و سایز های مختلف در دسترس است که باتوجه به نیاز کاربران می تواند مورد استفاده قرار گیرد . امروزه برخلاف گذشته به دلیل تنوع در رنگ و جنس ترمزگیرهای پله دست کاربران برای انتخاب این محصولات بسیار باز است . ترمز گیر های پله علاوه برجلوگیری از لغزندگی برروی پله میتواند به زیبا سازی پله های ورودی ساختمان ها و تمامی مکان های عمومی از جمله پاساژ ها، سینما ها و . . .  کمک شایانی بکند .

انواع ترمز پله ها

به طور کلی ترمزپله ها دارای چند دسته مختلف هستند که از انواع متنوع ترمزپله در مکان های مختلف از قبیل ارگان ها ، پاساژها ، بیمارستان ها و همینطور مکان های خاص و پر تردد می توان استفاده کرد . استپ پله ها یا همان ترمز های پله دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به آن می پردازیم .

دسته بندی سرعت گیر پله

  1. ترمزپله های آلومینیومی

  2. ترمز پله های سیلیسی

  3. ترمز پله های سمباده ای

  4. ترمز پله هایLED دار

  5. ترمز پله های لاستیکی

  6. ترمزپله هایPVC

  7. ترمز پله های نبشی

هر کدام از این ترمزپله ها داری ویژگی خاصی هستند که باعث می شود این سرعت گیرها مختص به مکان های خاصی باشد . به عنوان مثال شما یک مکان پرتردد مانند یه بیمارستان را در نظر بگیرید در روزهای سرد و بارانی که سطح پله ها دچار لغزندگی می شود احتمال بروز حوادثی از قبیل زمین خوردن و سر خوردن از روی پله ها به شدت افزایش میابد که با استفاده از ترمزپله های آلومینیومی و ترمز پله های سیلیسی که اولین پیشنهاد شرکت تولیدی پاخور برای این نوع مکان های پرتردد است میتوان بهره برد . سرعت گیر های پله در این مواقع از بروز حوادث جدی تر جلوگیری خواهند کرد .

در این بخش از مطلب توضیح مختصری برای انواع ترمزپله ارائه می دهیم:

نقش ترمز پله ها در جلوگیری از بروز حوادث ناگوار

به طور کلی تمامی ترمزپله ها برای جلوگیری از لغزندگی و سر بودن پله ها استفاده می شود اما بعضی از انواع این ترمزپله ها برای مکان های بسیار شلوغ پر رفت و آمد کاربرد بیشتری دارند . ترمزپله های آلومینیومی و ترمزپله های سیلیسی از جمله سرعت گیرهای پرکاربرد برای استفاده در مکان های پر رفت وآمد هستند که دوام وماندگاری فوق العاده بالای دارند و برای خریدار از جهات گوناگون بسیار مفیدتر است ترمز پله های آلومینیومی دارای مدل های مختلفی است که برای کسب اطلاعات دقیق تر میتوانید به بخش ترمزپله های آلومینیومی مراجعه کنید .  از لحاظ اقتصادی و قیمتی ترمز پله های سیلیسی مقرون به صرفه تر از ترمز پله های آلومینیومی هستند اما لحاظ ماندگاری و کیفیت بالاتر سرعت گیر های آلومینیومی دوام بیشتری دارند . در دسته های بعدی میتوان از ترمز پله های لاستیکی ، نبشی و ترمز پله های PVC ، سمباده ای نام برد که این ترمزپله ها برای برای مکان های کم رفت و آمد ترمناسب تر هستند و معمولآ توصیه می شود از ترمز پله های آلومینیومی و سیلیسی در مکان های رو باز و از بقیه ترمز پله ها درمکان های رو بسته استفاده شود اما به طور کلی هر کدام از این ترمز پله ها با توجه به نیاز مشتری و باتوجه به مکان می تواند در هر دو مورد مکان های رو باز و بسته استفاده شود .

نحوه نصب ترمزپله ها به چه صورت است؟

برای جواب به این سوال باید گفت که نحوه نصب ترمزپله ها بسیار آسان تر از چیزی است که در مورد آن فکر می کنید و حتئ برای نصب در ابعاد کوچک نیاز به نصاب متخصص ندارد .  می توانید برای یادگیری روش نصب به راهنمای نصب مراجعه کنید . برای نصب ترمزپله ها بر روی سطوح مختلف و اطمینان از ثابت بودن سرعتگیرها بر روی سطح باید از چسب آهن و چسب پلی اورتان استفاده کرد . این چسب ها دارای خاصیت ضد آبی بوده و همینطوردارای استحکام ، دوام و ماندگاری فوق العاده بالایی هستند .  بعد از نصب ترمزهای پله  با استفاده از این چسب ها می توان اطمینان خاطر حاصل کرد که این ترمز پله ها دیگر از رو سطوح جابه جا نخواهند شد . خوب است بدانید که خودتان به راحتی می توانید ترمز پله ها را نصب کنید و از زیبایی و استحکام آن بر روی سطح مورد نظر نهایت لذت را ببرید . اما گفتن این نکته الزامی است که در برخی موارد با   توجه به مکان مورد استفاده ترمزپله ها به خصوص ترمز پله های آلومینیومی با پیچ هم اتصال به سطح انجام می شود .

ترمزپله ها چه بخشی از پله ها را در برمی گیرد و دارای چه ابعادی هستند؟

نقش ترمز پله ها در جلوگیری از بروز حوادث ناگوار

هنگامی که از راه پله ها یا پله ها یا ورودی ساختمان استفاده می کنید متوجه خواهید شد که قسمت های لبه ایی پله بیشتراز تمامی بخش های پله باعث سر خوردن عابرین از راه پله ها یا ورودی ساختمان ها می شود که این اتفاق در درجه اول ممکن است برای کودکان ، افراد سالمند باعث بروز حوادث غیرقابل پیش بینی شود از این رو استفاده از ترمز پله ها یک امر ضروری محسوب میشود .  همان طور که گفته شد قسمت  های لبه پله باعث بروز حوادت است از این رو معمولا ترمز پله ها بر روی قسمت جلویی پله ها نصب می شود . ابعاد طولی ترمز پله ها با توجه به ابعاد پله های شما قابل تغییراست اما ابعاد عرضی ترمز پله ها شامل عرض 2 . 5 سانتی تا 9 سانتی و در برخی موارد تا 15 سانتی موجود می باشد .

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه طلایی در تولید ترمز پله های نسل جدید در ایران ازجمله ترمز پله های آلومینیومی و ترمزپله های سیلیسی، توانسته مدل متنوعی از ترمزپله را دراختیار کاربران خود قرار دهد .

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی عملکرد و همچنین قیمت های ترمزپله ها از جمله ترمزپله های پرطرفدارمانند ترمزپله های پلاستیکی ، ترمزپله های سیلیسی و ترمزپله های آلومینیومی با مشاوران خبره ما دراین زمینه تماس حاصل فرمایید .