استپ پله که با نام ترمز پله نیز شناخته می شود ایده آل ترین راه حل برای برقراری امنیت افراد در هنگام تردد بر روی سطح راه پله ها محسوب می شود. شاید تا به حال ر روی راه پله های تردد کرده باشید که با استفاده از ترمز پله تجهیز نشده اند. نگرانی و اضطراب به وجود آمده از ایجاد لغزش برای این راه پله ها باعث می شود نتوانید با سرعت دلخواه تردد نموده و همچنین احتمال سر خوردن و ایجاد آسیب جسمانی نیز وجود خواهد داشت. 

محصول ترمز پله برای جلوگیری از چنین خطراتی کاربرد داشته و با نصب راحتی که دارد به شدت مورد توجه قرار گرفته است و افراد می توانند با صرف هزینه ای نه چندان زیاد امنیت مطلوب را برای افراد فراهم آورند. 

انواع گوناگونی از ترمز پله توسط شرکت ها و کارخانجات تولیدی به بازار ارائه شده اند که هر کدام از آنها کیفیت مخصوص و منحصر به فردی دارند. برندهای معتبر تولیدی انواع ترمز پله را با حداکثر کیفیت و کارایی روانه بازار می کنند و بدین ترتیب بیشترین ایمنی را در راه پله ها به وجود می آورند. 

از میان محصولات موجود، ترمز پله های آلومینیومی بیشترین طرفدار را به خود اختصاص داده اند و به دلیل طول عمر بالایی که دارند کمتر نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا می کنند. این ترمز پله ها بسیار مقاوم هستند و برای ساختمان های پر رفت و آمد به کار گرفته می شوند. 

ویژگی های ترمز پله شیار دار

ترمز پله لاستیکی شیار دار

ترمز پله های آلومینیومی شیاردار بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده اند و مطلوب ترین نتایج را در افزایش ایمنی و ایجاد اصطکاک میان سطح پله و کفش افراد ارائه می دهند. این محصول به عنوان یک کالای بی عیب و نقص شناخته می شود و با دارا بودن ویژگی هایی که در ادامه معرفی می گردند توانسته است جایگاه مطلوبی در میان محصولات موجود در بازار به دست بیاورد. بارزترین مشخصات استپ پله شیاردار آلومینیومی عبارتند از: 

  • جنس بدنه: بدنه یا همان شاسی ترمز پله های آلومینیومی شیاردار از نوعی فلز آلومینیوم آنادایز شده تشکیل شده است که استقامت مطلوبی در برابر زنگ زدن دارد و می توان طول عمر بالایی را از آن انتظار داشت. این محصول به راحتی تحت تاثیر عوامل جوی قرار نگرفته و حالت فیزیکی خود را حفظ می کند. بنابراین انجام ترددهای سنگین و فشرده نیز نمی تواند خللی در عملکرد این ترمز پله به وجود بیاورد. 
  • کیفیت پی وی سی رویه: همانطور که گفته شد در قسمت رویه ترمز پله های شیاردار از موادی مانند پی وی سی استفاده می شود تا سطح ضد لغزش کیفیت بیشتری پیدا کند. شرکت های معتبر و پرسابقه از مواد پی وی سی با کیفیت و مرغوب برای قسمت رویه این ترمز پله ها استفاده می کنند و بدین ترتیب علاوه بر افزایش طول عمر ایمنی بیشتری را برای افراد به ارمغان خواهند آورد. 
  • پهنای مناسب: پهنای این استپ پله  به اندازه ای است که بتواند به خوبی سرعت فرد را کنترل نموده و تماس لازم را با کفش برقرار نماید. 
  • ضخامت استاندارد: ضخامت متعادل و استانداردی که در این محصول وجود دارد باعث می شود اختلاف سطح زیادی با پله نداشته باشد و افراد بتوانند به راحتی از پله ها پایین و بالا بروند. 

چرا ترمز پله استاندارد به پا گیر نمی کند؟

ترمز پله سمباده ای نمونه نصب شده

ترمز پله هایی که بر اساس استاندارد تولید شده باشند دارای ضخامت مناسبی هستند و همین ضخامت کم موجب می شود از گیر کردن آن به پای افراد جلوگیری شود. همچنین وجود رمپ یا شیب در لبه استپ پله یک راه حل کارآمد و جهت پیشگیری از گیر کردن این محصول به کفش افراد به حساب می آید و باعث می شود فرد تردد کننده ترمز پله را جزئی از راه پله ها تلقی کند و تمرکز او در هنگام تردد بر روی پله ها بر هم نخورد. 

اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چطور یک ترمز پله نازک که ضخامت زیادی ندارد می تواند در برابر وزن های بالا استقامت کند و دچار خرابی نگردد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که آلومینیوم مرغوبی که تحت فرآیند آنادایزاسیون قرار گرفته است این استحکام را نتیجه می دهد. 

بنابراین ترمز پله هایی که با استفاده از این ماده مستحکم ساخته شده باشند هر چقدر هم که نازک و کم ضخامت باشند می توانند در برابر وزن های بالا تاب بیاورند. 

میزان استقامت ترمز پله فلزی در برابر خط و خش

ترمز پله آلومینیومی

یکی از مشکلاتی که همیشه به عنوان یک چالش برای ترمز پله های فلزی در نظر گرفته می شود ایجاد خط و خش یا بریدگی در این محصول است. اما بیان این نکته ضروری است که این موضوع به عنوان یک نقص در محصولات بی کیفیت و غیر استاندارد شناخته می شود. 

کارخانجات معتبر تولیدی که از بهترین و درجه یک ترین مواد اولیه برای ساخت ترمز پله های خود بهره می برند در واقع کیفیت محصولات خود را تضمین نموده اند و طول عمر بالایی را برای آنها اعلام می کنند. 

این محصولات با استفاده از ترکیب مستحکم ترین فلز آلومینیوم به همراه پی وی سی یا لاستیک با کیفیت و با دوام ساخته می شوند و بدین ترتیب محصولی با استقامت بالا پدید خواهد آمد که به راحتی تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار نگرفته و دچار خط و خش یا ترک خوردگی نخواهد شد. 

عدم وجود درز در قسمت های وسطی ترمز پله نیز یکی دیگر از عوامل مهم در جلوگیری از ایجاد فرسایش یا ترک و خط و خش در ترمز پله محسوب می شود که این ویژگی مثبت در محصولات استاندارد به خوبی قابل رویت است. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور جزو بزرگترین و معتبرترین شرکت های تولید کننده انواع استپ پله در سطح کشور است که رقابت تنگاتنگی با کارخانجات بزرگ تولیدی دارد. این مجموعه تخصصی و مهندسی محصولات خود را بر اساس استاندارد و طراحی های پیچیده و دقیق تولید می کند. 

این مجموعه تولیدی همواره با انجام پژوهش ها و تحقیقات مختلف و همچنین در نظر گرفتن به روزترین تغییرات درصدد ارتقاء سطح کیفی تولیدات خود است.