استفاده از ترمز پله باعث می شود بتوانید طوری راه پله های ساختمان را ایمن کنید که هیچکس از آنها سر نخورد. رسیدن به این هدف واقعیت دارد و افراد می توانند با نصب یک محصول کارآمد مانند ترمز پله بالاترین سطح ایمنی را فراهم نموده و نگرانی از بابت سر خوردن یا لغزش در هنگام تردد نداشته باشند. امروزه محصولات زیادی در بازار ارائه شده اند که از آن جمله می توان به ترمز پله لاستیکی و پی وی سی اشاره کرد. تفاوت ترمز پله لاستیکی و PVC در جنس رویه آنها است.

این ترمز پله ها از یک شاسی آلومینیومی با کیفیت بهره می برند که مقاومت زیادی در برابر ضربه و افزایش داشته و از زنگ زدگی در امان است. در بخش رویه این ترمز پله ها از موادی مانند لاستیک یا پی وی سی بهره گیری می شود که تفاوت اصلی میان ترمز پله های با رویه لاستیک و پی وی سی محسوب می گردد. هر کدام از این استپ پله ها کاربرد خاص خود را دارند و در مکان های به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال استفاده از ترمز پله آلومینیومی با رویه پی وی سی در مکان های مرطوب توصیه می شود زیرا این ترمز پله از تجمع رطوبت جلوگیری نموده و در برابر عوامل جوی مقاوم است. همچنین ترمز پله های لاستیکی در محیط بیرون یا داخل ساختمان کاربرد داشته و با توجه به سطح ارتجاع پذیری که دارند می توانند بازدارندگی مناسبی را برای افراد به ارمغان بیاورند.

شرکت تولیدی پاخور انواع ترمز پله های آلومینیومی با رویه پی وی سی یا لاستیک و همچنین مدل های مختلف نوار ترمز پله را تولید می نماید که می توانید با انجام یک جستجو در میان محصولات این شرکت ترمز پله مورد نظر خود را بیابید.

 

چرا نصب ترمز پله در بعضی ساختمان ها اجباری است؟

پله هایی که هیچ کس از آنها سر نمی خورد

ساختمان هایی که در آنها تردد افراد به صورت عموم برقرار است و روزانه تعداد زیادی از اشخاص در این ساختمان ها رفت و آمد می کنند بایستی ایمنی لازم را برای تردد فراهم آورند. چنین مکان هایی برای اخذ مجوزهای مربوطه از سازمان های ذی ربط باید شرایط لازم را داشته باشند. یکی از این شرایط استفاده از ترمز پله در قسمت راه پله ها و دیگر بخش های ساختمان است.

استفاده از ترمز پله باعث می شود امنیت افراد مراجعه کننده برقرار گشته و نگرانی از بابت سر خوردن آنها وجود نداشته باشد. بدین ترتیب روزانه از بروز خطرات گوناگون برای افراد بسیاری جلوگیری خواهد شد و خسارات مالی و جانی به حداقل ممکن خواهد رسید.

دانستن تفاوت ترمز پله لاستیکی و PVC موجب می شود بهترین و مناسب ترین ترمز پله را برای ساختمان خود در نظر بگیرید زیرا هر کدام از این استپ پله ها مخصوص موقعیت های مکانی ویژه ای تولید شده اند که در صورت انتخاب درست و قرارگیری آنها در مکان مناسب می توان بهترین عملکرد و بالاترین بازدهی را از آنها دریافت نمود.

به عنوان مثال در ساختمان هایی که تردد زیادی در آنها برقرار است و همچنین آپارتمان های مسکونی که بیشتر از ۵ طبقه ارتفاع دارند باید از ترمز پله های آلومینیومی استفاده کرد که ضخامت مناسب را در برابر این حجم از تردد داشته باشند. معمولا برای چنین مکان هایی از ترمز پله های آلومینیومی با ضخامت ۲ میلیمتر استفاده می گردد تا بتواند استحکام لازم را در برابر وزن افراد داشته باشد و در مقابل ضربه دچار تغییر حالت نگردد. 

 

 

چگونگی ایجاد اصطکاک میان کفش و استپ پله

امروزه بهترین و مناسب ترین موادی که برای تولید ترمز پله شناخته شده است لاستیک و پی وی سی هستند. تلفیق این مواد با شاسی آلومینیومی باعث شده است محکم ترین و کارآمدترین ترمز پله تولید شود تا بتواند استحکام لازم را در برابر ترددهای بالا نیز داشته باشد. در ادامه، توضیحات بیشتری درباره استفاده از این مواد در ترمز پله ها آمده است:

  • مواد لاستیکی: لاستیک یکی از مواد شناخته شده برای ایجاد اصطکاک بین سطوح است. این ماده از جنس الاستومر است که خاصیت انعطاف پذیری بالا و خواص ضد لغزش را داراست. در ترمز پله ها، استفاده از استپ پله های با روکش لاستیکی می تواند اصطکاک بیشتری را بین کفش و پله ها ایجاد کند و به جلوگیری از لغزش کمک نماید.
  • مواد پی وی سی: پی وی سی (PVC) یک پلیمر ساخته شده از وینیل کلراید است. این ماده دارای خواص مکانیکی و ضد لغزش بالایی است و در ترمز پله ها برای ایجاد اصطکاک بین کفش و استپ پله استفاده می شود. استپ پله های ساخته شده از پی وی سی می توانند اصطکاک بیشتری را فراهم نموده و به کاهش لغزش و سقوط کمک کنند.

به طور کلی، استفاده از مواد لاستیکی و پی وی سی در ترمز پله ها و داشتن آگاهی در مورد تفاوت ترمز پله لاستیکی و PVC به بهبود ایمنی و جلوگیری از سقوط و لغزش در حین استفاده از پله ها کمک می کند. این مواد به عنوان روکش های استپ پله و یا جزئی از ساختار استپ پله ها استفاده می شوند تا اصطکاک بین کفش و پله ها را افزایش دهند و ایمنی را تضمین کنند.

 

 

تفاوت ترمز پله لاستیکی و PVC در چیست؟

پله هایی که هیچ کس از آنها سر نمی خورد

در ترمز پله ها، تفاوت ترمز پله لاستیکی و PVC در خصوصیت انعطاف پذیری و مقاومت در برابر رطوبت است.

  1. لاستیکی: استپر پله های لاستیکی انعطاف پذیر هستند و این به این معنی است که می توانند به منظور تطابق با سطح پله ها و کفش ها، خم شوند و انعطاف پذیری لازم را داشته باشند. این ویژگی می تواند در کاهش لغزش و ایجاد اصطکاک بیشتر کمک کند. استپ پله های لاستیکی معمولاً برای محیط های خشک و مناطق داخلی مناسب هستند.
  2. استپ پله های PVC: PVC به دلیل طبیعت غیر جذب آب آن، به خوبی در مقابل رطوبت مقاوم هستند. این به این معنی است که با تماس با آب، جذب رطوبت نمی کنند و می توانند در مناطق مرطوب و محیط های بیرونی استفاده شوند. PVC به طور کلی مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی مختلف دارد و به همین دلیل می تواند در محیط های سخت تر استفاده شود.

به طور کلی، استپ پله های لاستیکی برای مناطق خشک و داخلی و استپ پله های PVC برای مناطق مرطوب و بیرونی مناسب تر هستند. همچنین، استپ پله های لاستیکی به دلیل انعطاف پذیری بیشتر، ممکن است برای مناطقی که تغییر شکل و تطابق با سطح پله ها و کفش ها لازم است، مناسب تر باشد. در هر صورت، انتخاب مواد ترمز پله بستگی به نیازهای خاص محیط و شرایط استفاده دارد.

 

 

استپر پله را خودتان نصب کنید

نصب استپ پله به صورت خودکار بسیار آسان است و می توانید از روش های مختلفی برای اتصال آن به پله ها استفاده کنید. این روش ها عبارتند از استفاده از چسب آهن، پلی اورتان یا پیچ و رولپلاک. در زیر توضیحاتی درباره هریک از این روش ها آمده است:

  1. استفاده از چسب آهن: این روش شامل استفاده از چسب آهن یا چسب سیلیکون قوی است. برای استفاده از این روش، ابتدا استپ پله را روی پله قرار داده و مطمئن شوید که در موقعیت صحیح قرار دارد. سپس چسب آهن را روی پشت استپ پله بمالید و آن را با فشار به پله متصل کنید. اجازه دهید چسب خشک شود و استپ پله به پله چسبیده شود.
  2. استفاده از پلی اورتان: در این روش، از پلی اورتان برای اتصال استپ پله به پله استفاده می شود. ابتدا پلی اورتان را روی پشت استپ پله بمالید و سپس آن را روی پله قرار دهید. با استفاده از فشار مناسب، پلی اورتان را به پله چسبانید و اجازه دهید آن خشک شود و استپ پله به پله متصل شود.
  3. استفاده از پیچ و رولپلاک: در این روش، از پیچ و رولپلاک برای اتصال استپ پله به پله استفاده می شود. ابتدا استپ پله را روی پله قرار داده و مطمئن شوید که در موقعیت صحیح قرار دارد. سپس با استفاده از پیچ و رولپلاک، استپ پله را به پله متصل کنید و پیچ ها را بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا استپ پله به پله محکما متصل شود.

 

 

شرکت تولیدی پاخور

پله هایی که هیچ کس از آنها سر نمی خورد

از متداول ترین و پرفروش ترین ترمز پله های تولید شده توسط شرکت تولیدی پاخور می توان به ترمز پله آلومینیومی با رویه لاستیکی و پی وی سی اشاره نمود. این ترمز پله ها با توجه به قیمت مناسبی که دارند مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. شرکت تولیدی پاخور همیشه تلاش کرده است تا علاوه بر به کارگیری مواد اولیه مرغوب پایین ترین قیمت را به خریداران ارائه دهد. جهت استعلام قیمت ها و ثبت سفارش تماس بگیرید.