ترمز پله وسیله ای است که نصب آن برای هر ساختمانی ضروری بوده و از به وجود آمدن مشکلات و صدمات جلوگیری می کند. انواع ترمز پله برای ساختمان های مسکونی و اداری ساخته شده اند که شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط به مکان نسبت به انتخاب آنها اقدام نمایید.

طریقه نصب این محصول نیاز به داشتن دانش زیادی ندارد و افرادی که تخصص در زمینه نصب آن ندارند نیز می توانند با در نظر گرفتن یک سری نکات کلیدی ترمز پله را به همان گونه ای که مد نظر دارند نصب نمایند. بدین ترتیب شما می توانید با ترمز پله آلومینیومی علاوه بر ایجاد امنیت در راه پله ها به زیبایی آنها نیز کمک کنید.

در رابطه با نحوه نصب ترمز پله ها روش های گوناگونی ارائه شده است اما اگر بخواهید به صورت مختصر و مفید روش صحیح نصب محصول استپ پله را بدانید بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید. نکاتی مانند تهیه لوازم مورد نیاز و انجام اندازه گیری های دقیق قبل از نصب ترمز پله و همچنین داشتن اطلاعات در مورد انواع ترمز پله باعث می شود بتوانید خرید محصول استپ پله را در نهایت دقت انجام داده و از به کارگیری آن در محل مناسب و به صورت صحیح لذت ببرید. 

سطح پله را خوب تمیز کنید 

ترمز پله دوبل تخت

تمیز کردن سطح پله باعث می شود انواع ترمز پله به خوبی بر روی آن چسبیده شوند و بدین ترتیب نصب مستحکم تری را شاهد خواهید بود. همانطور که می دانید وجود گرد و غبار یا ذرات چربی و رطوبت باعث می شوند استپ پله به خوبی تماس با سطح پله نداشته باشد و بدین ترتیب امکان کنده شدن آن در کوتاه مدت به وجود بیاید.

در چنین حالتی افراد مجبورند دوباره نسبت به نصب ترمز پله اقدام نموده و هزینه های بیشتری را متحمل گردند. پس بهتر است با انجام این عملیات ساده و زدودن هرگونه ماده اضافی از روی پله ها اقدام نموده و از به وجود آمدن مشکل و اتلاف وقت جلوگیری کرد. تمیز کردن سطح پله ها می تواند توسط مواد شوینده و آب گرم صورت پذیرد.

بعد از اینکه پله ها را به خوبی تمیز کردید آنها را کاملا خشک نمایید تا برای چسباندن ترمز پله آماده شوند. معمولا برای نصب ترمز پله از چسب های آهن و پلی اورتان استفاده می شود اما ترمز پله هایی که به صورت پشت چسب دار تهیه می شوند نیازی به استفاده از چسب اضافه نداشته و می توانند به راحتی بر روی سطح مورد نظر بچسبند. 

اهمیت آماده کردن لوازم نصب ترمز پله

آماده کردن لوازم مورد نیاز برای نصب ترمز پله اهمیت بسیاری دارد و در صورتی که تمام آنها را قبل از زمان نصب آماده کنید خواهید توانست پروژه را با سرعت بیشتری انجام داده و در میان کار نیاز به تهیه ابزار نداشته باشید. ترمز پله نیازی به ابزار تخصصی و حرفه ای آنچنانی ندارد و می توان تنها با استفاده از ابتدایی ترین وسایل نسبت به نصب آن اقدام نمود.

اگر قرار است ترمز پله را با استفاده از چسب نصب کنید می توانید نسبت از چسب آهن یا پلی اورتان استفاده کنید تا بتوانید چسبندگی مناسبی را برای ترمز پله به وجود بیاورید. در هنگام خرید توجه داشته باشید که میزان چسب مورد نیاز را مطابق با تعداد پله ها و مقدار ترمز پله خریداری شده در نظر بگیرید و مقداری چسب بیشتر نیز خریداری کنید تا در صورت نیاز مجبور به مراجعه مجدد به فروشگاه نباشید.

وسایلی مانند کاردک برای پهن کردن چسب نیز برای نصب انواع ترمز پله استفاده می شوند که لازم است قبل از شروع عملیات در دسترس قرار داشته باشند. اگر از ترمز پله آلومینیومی استفاده می کنید احتمالاً نیاز به دستگاهی برای برش دادن آن نیز خواهید داشت تا بتوانید اندازه استپ پله را هم اندازه طول پله کنید بنابراین تهیه این دستگاه نیز از جمله ملزومات نصب سرعت گیر پله است.

چنانچه قصد دارید سرگیر پله را با استفاده از پیچ و رولپلاک به پله ها متصل کنید لازم است دستگاه دریل و پیچ ضد زنگ و رولپلاک نیز در اختیار داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل و محدودیت انجام عملیات را به پایان برسانید. وسیله خط  کش نیز یک عضو جدا نشدنی برای نصب ترمز پله است که باعث می شود فواصل را به خوبی رعایت نموده و ظرافت کار را بالا ببرید. 

نتیجه اندازه گیری دقیق در ظرافت نصب استپ پله

ترمز پله

انجام اندازه گیری های دقیق با استفاده از خط کش و سانتی متر و همچنین وسایلی که می توانند زوایا را به خوبی مشخص نموده و نمایان کنند باعث می شود بتوانید انجام عملیات چسباندن ترمز پله را با ظرافت تمام انجام داده و از به وجود آمدن منظره ای زیبا در راه پله ها لذت ببرید. شما می توانید با اندازه گیری فاصله ترمز پله از لبه علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر زیبایی مکان را افزایش دهید.

در صورتی که بتوانید زوایای قرارگیری ترمز پله را به صورت دقیق مشخص کنید می توانید سرتاسر پله را به صورت یکدست با استفاده از ترمز پله پوشش دهید. نصب این محصول در زوایای نامناسب باعث می شود ترمز پله به صورت کج نصب شده و به صورت عکس عمل کند.

بدین ترتیب احتمال ایجاد خطر افزایش پیدا کرده و ممکن است ترمز پله ای که کج نصب شده پای افراد گیر کرده و باعث افتادن آنها شود. انجام اندازه گیری های دقیق دارای مزایای بسیاری است که از آن جمله می توان به جلوگیری از خرید بیش از نیاز ترمز پله اشاره کرد. اگر بتوانید ابعاد دقیق پله ها را به فروشنده اعلام کنید خواهید توانست دقیقاً به همان اندازه مورد نیاز از این محصول را تهیه نموده و از صرف هزینه های اضافی خودداری کنید. 

با شناخت انواع ترمز پله بهترین آن ها را انتخاب کنید

ترمز پله ها امروزه در مدل های متنوعی تولید می شوند که هر کدام دارای جنس منحصر به فردی هستند. با شناخت انواع ترمز پله می توانید راحت تر خرید کنید و انتخاب خود را دقیق تر و سریع تر انجام دهید. در ادامه به معرفی کوتاه هر کدام از مسله های محبوب و پرطرفدار خواهیم پرداخت: 

  • ترمز پله آلومینیومی با رویه پی وی سی: ترمز پله های آلومینیومی از جمله محصولات با دوامی هستند که برای مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار گرفته و تحت تاثیر عوامل فرسایش زا حالت فیزیکی خود را از دست نمی دهند. این ترمز پله ها با استفاده از آلومینیوم آنادایز شده ساخته می شوند که این آلومینیوم به عنوان شاسی ترمز پله قرار می گیرد. ماده پی وی سی که به عنوان رویه این محصول به کار گرفته می شود می تواند بازدارندگی لازم را به ارمغان آورده و تا حد بسیار زیادی از سر خوردن افراد جلوگیری کند. 
  • ترمز پله آلومینیومی با رویه لاستیک: استپ پله هایی که با استفاده از ماده لاستیکی به عنوان رویه تجهیز شده اند حالت ارتجاعی داشته و بدین ترتیب علاوه بر ایجاد امنیت و جلوگیری از لغزش می توانند سرعت بیشتری را برای رفت و آمد در روی پله ها برای اشخاص فراهم آورند. 
  • ترمز پله سمباده ای: از جمله ترمز پله های پرطرفدار و قیمت مناسب می توان به این ترمز پله اشاره نمود که به راحتی نصب می شود و عملیات نصب آن در حداکثر سرعت صورت می پذیرد. این ترمز پله معمولاً به صورت پشت چسب دار ارائه می شود تا نیازی به تهیه چسب و صرف زمان بیشتر نداشته باشید. 
  • ترمز پله سیلیسی: ترمز پله های سیلیسی به صورت پشت چسب دار یا درجا ریز تهیه می شوند. نصب ترمز پله سیلیسی به صورت درجا ریز بدین صورت است که با قرار دادن چسب در سطح پله ها و ریختن دانه های سیلیس بر روی آنها و اعمال کمی فشار عملیات نصب به پایان می رسد. این ترمز پله استحکام بیشتری نسبت به ترمز پلی سمباده ای دارد. 

شرکت تولیدی پاخور

قیمت های ارائه شده برای انواع ترمز پله توسط شرکت تولیدی پاخور در حد منصفانه ای قرار دارد و محصولات تولید شده توسط این شرکت در سطح کشور بسیار پرطرفدار هستند. دلیل این محبوبیت کیفیت محصولات شرکت تولیدی پاخور است که باعث شده است شهرت بسیاری پیدا کنند. این شرکت تولیدی سابقه درخشان در زمینه تولید و فروش ترمز پله دارد و با در نظر گرفتن نیازهای مشتری بهترین و مناسب ترین محصول را پیشنهاد می دهد.

ارائه این پیشنهادات توسط کارشناسان و متخصصین با تجربه این شرکت صورت می پذیرد که می توانند آرامش خاطر در هنگام خرید را برای مشتریان به ارمغان بیاورند. در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصول منتخب خود دارید با شماره تلفن های قرار داده شده در وب سایت تماس برقرار نمایید.