طراحی و ساخت پله ها یکی از المان های مرسوم در معماری بخش های مختلف جهان است. اگرچه استفاده از آن ها بسیاری از مشکلات موجود در طراحی فضا را حل می کند، اما در عین حال می تواند بسیار خطر آفرین باشد. تقریبا همه ی ما حداقل یک بار تجربه ی لیز خوردن و یا افتادن از پله ها را داریم. در حالی که بسیاری از طراحان تلاش می کنند تا با بهینه کردن طراحی راه پله ها، احتمال بروز حوادث این چنینی را کاهش دهند، توجه عده ی دیگری از طراحان به محصولات ضد لغزش، مانند ترمز پله ها جلب شده است.

ترمز پله چیست؟

لزوم استفاده از ترمز پله در پله های ورودی

ترمز پله ، که به نام های دیگری مانند استپ پله و یا نبشی پله نیز شناخته می شوند، در واقع نوارهای باریکی هستند که در لبه ی پله ها نصب می شوند و احتمال لیز خوردن و حوادث مشابه را برای عابرین به حداقل می رساند. ترمز پله ها می توانند نوارهایی از جنس لاستیک، سمباده، آلومینیوم و یا PVC باشند که با ایجاد اصطکاک با کفش عابرین، از حوادثی از قبیل لیز خوردن و یا افتادن جلوگیری می کنند. اگرچه حفظ سلامت و جان عابرین مهم ترین کارایی ترمز پله ها است، اما استفاده از آن ها می تواند فواید دیگری نیز به همراه داشته باشد.

 

حفظ سلامت بنا با کمک ترمز پله

حتما شما نیز خطوطی موازی در لبه ی پله های ساختمان های قدیمی را دیده اید. این خطوط موازی، ایده ای قدیمی به منظور ایجاد اصطکاک و کاهش خطراتی مانند لیز خوردن در راه پله ها بوده است که امروزه تقریبا منسوخ شده است. مهم ترین علت شکست این ایده، آسیبی است که در دراز مدت به ساختار پله ها و در نتیجه به کل بنا وارد می شود. در این روش، نه تنها برای ایجاد بخش های اصطکاکی باید ساختمان پله دستخوش تغییراتی شود، بلکه به مرور زمان و در اثر نفوذ آب و رطوبت، لبه ی پله می تواند دچار شکستگی شود. در مقابل، ترمز پله محصولی است که معمولا با کمک چسب در محل اجرا می شود. این امر آسیب های احتمالی به راه پله ها را کاهش می دهد و امکان تعویض ترمز پله ها را به آسانی فراهم می کند.

 

زیبایی در نمای ساختمان ها با کمک ترمز پله

لزوم استفاده از ترمز پله در پله های ورودی

ترمز پله محصولی است که ضمن تامین امنیت عابرین، می تواند زیبایی را نیز چاشنی طراحی راه پله ها کند. ترمز پله ها در رنگ ها و طرح های مختلفی به بازار عرضه می شوند. این تنوع به طراحان این امکان را می دهد تا با توجه به نمای ساختمان و یا طراحی بخش های داخلی، بتوانند نمای پله ها را نیز با طرحی جذاب تکمیل کنند. شایان ذکر است که ترمز پله ها در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم هستند و به راحتی قابل تعویض می باشند. در کشور ایران نیز شرکت پاخور این افتخار را دارد تا با فراهم آوردن مجموعه ی متنوعی از ترمز پله ها و محصولات ضد لغزش و همچنین ارائه ی مشاوره های تخصصی، امکان بهره مندی از مزایای این محصول را برای هموطنان عزیز خود فراهم کند.

در باره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .