به منظور کاهش خطرات و حوادثی همچون لیز خوردن و یا افتادن در راه پله ها، مدت زمانی است که توجه طراحان به محصولات حفاظتی و ترمز پله ها جلب شده است.

ترمز پله چیست ؟

ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند ؟

ترمز پله در واقع محصولی است که بر روی لبه ی بیرونی پله ها نصب می شود و با افزایش میزان اصطکاک پله ها با کف کفش عابرین، احتمال بروز حادثه را کاهش می دهد. با این حال نمونه های بسیار متنوع و مختلفی از این محصول به بازار ارائه شده است که گاهی انتخاب میان ترمز پله ها را کمی سخت و دشوار کرده است.

ما در این مقاله به بررسی تفاوت های موجود میان دو نوع ترمز پله، یعنی ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای، خواهیم پرداخت. این دو محصول با وجود شباهت های بسیار زیادی که به یکدیگر دارند، در ویژگی های بنیادی با یکدیگر متفاوت هستند. شناخت بهتر و دقیقتر این تفاوت ها به شما کمک خواهد کرد تا با دید بهتری، مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

 

تفاوت های میان ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای

ترمز پله سیلیسی از نظر شکل ظاهری شباهت های بسیار زیادی با ترمز پله سمباده ای دارد، اما از نظر ساختمان اصلی و نحوه ی اجرا، این دو محصول با یکدیگر متفاوت هستند. ترمز پله سمباده ای در واقع نوارهای سمباده ی پشت چسب دار هستند که به راحتی در محل مورد نظر با کمک چسب های مخصوص نصب و اجرا می شوند. این در حالی است که ترمز پله سیلیسی از دانه های ریز سیلیس تشکیل شده است. معمولا برای نصب این دسته از ترمز پله ها محل مورد نظر را با کمک چسب های مخصوص پوشش می دهند و دانه های سیلیس را بر روی نوار چسب ها به صورت متراکم می ریزند. برای خشک شدن و ثابت شدن دانه های سیلیس نیز از چسب مخصوص استفاده می کنند.

ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند ؟

یکی دیگر از تفاوت های موجود میان ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای، محل اجرای آن ها است. ترمز پله های سمباده ای برای محیط هایی با حجم تردد کم مناسب هستند. از سویی دیگر، استفاده از این ترمز پله در فضاهای باز توصیه نمی شود، چرا که باران و نور خورشید می تواند سبب از بین رفتن چسب و جدا شدن نوار های ترمز پله شود. این در حالی است که ترمز پله سیلیسی ماندگاری بسیار بالایی دارد و از آن می توان در راهروهای پر تردد و یا راه پله های خارجی نیز استفاده کرد.

ترمز پله سمباده ای و ترمز پله سیلیسی از جمله محصولات پرطرفدار گروه تولیدی پاخور هستند. این شرکت با بیش از ده سال سابقه ی درخشان و بهره مندی از کادری مجرب، افتخار دارد تا با ارائه ی بهترین خدمات و مشاوره، در خدمت هموطنان عزیز خود باشد.

درباره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .