لامپ‌های مگنتی در صنعت نور و روشنایی از منابع نوین و پیشرفته به حساب می‌آیند. همچنین لامپ‌های مگنتی توسط آهنربا به ریل متصل می‌شوند و دارای این قابلیت هستند که به راحتی تعویض و جابه‌جا می‌شوند و با تغییر دکوراسیون محیط می‌توانید نورپردازی را نیز تغییر دهید. لامپ‌های مگنتی که نور LED دارند در مدت زمان زیادی قابل استفاده هستند و راندمان بالایی دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند و مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.

 نحوه عملکرد لامپ‌های مگنتی

پیشرفت در صنعت نور و روشنایی با لامپ مگنتی

لامپ‌های مگنتی از قسمت‌های دیفیوزر، آهنربا، بدنه و منبع نور تشکیل شده‌اند. برق ۲۲۰ ولت توسط درایور به برق ۴۸ ولت مورد نیاز برای لامپ‌های مگنتی تبدیل می‌شود و فیدر این برق را به ریل‌ها منتقل می‌کند. ریل‌ها نیز از جنس آلومینیوم هستند که روی سقف یا دیوار نصب می‌شوند. این ولتاژ ایمن است و به این ابزار آسیبی نمی‌رساند. اتصال این لامپ‌ها  به ریل از طریق آهنربا که در انتهای بدنه لامپ قرار دارد انجام می‌شود.

جابه‌جا کردن، تعویض کردن و همچنین اتصال این ابزار نورپردازی به ریل‌ها از طریق یک کلیک ساده صورت می‌گیرد. پخش کننده نور با توجه به نوع لامپ می‌تواند رفلکتور یا دیفیوزر باشد.

انواع لامپ‌های مگنتی

لامپ های مگنتی  با نام های دیگری از جمله چراغ مگنتی ، مولتی ترک ، چراغ آهنربایی ، چراغ متحرک ، چراغ ماژولار ، نور خطی مگنتی و ... نیز شناخته می شود . لامپ‌های مگنتی دارای کاربردهای مختلف هستند و در انواع و اقسام گوناگون تولید می‌شوند. و یکی از امتیازات لامپ‌های مگنتی این است که بر اساس کاربردهای مختلف در انواع گوناگون تولید می‌شوند که به چند مورد اشاره می‌کنیم:

لامپ‌های خطی مگنتی

این لامپ‌ها برای نورپردازی خطی مورد استفاده قرار می‌گیرند و این روش نورپردازی محبوبیت زیادی دارد. از ویژگی‌های این محصول می‌‌توان به نوردهی یکنواخت، بازدهی بالا، ظاهری زیبا و ساده اشاره کرد. همچنین برای تامین روشنایی محیط‌هایی مانند منازل مسکونی، ساختمان‌های اداری و تجاری و فروشگاه‌ها گزینه مناسبی است‌.

بنابراین وسایل روشنایی مگنتی به صورت خطی نیز تولید می‌شوند و نوردهی یکنواخت آن‌ها می‌تواند محیط‌های عمومی را روشن کند.

لامپ‌های مگنتی اسپات

لامپ‌های اسپات برای نورپردازی تاکیدی کاربرد دارند. این نورپردازی در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها برای جلوه بیشتر محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول نور را بر روی مکان مورد نظر متمرکز می کنند و این انعکاس نور سبب می‌شود که مکان مورد نظر بیشتر نمایان شود و توجه بیشتری را به خود جلب کند.

ابزار روشنایی مگنتی برای نورپردازی تاکیدی نیز قابلیت تولید دارند و به وسیله رفلکتور نور را روی یک هدف مشخص متمرکز می‌کنند. اگر تمایل دارید در محیط خانه، وسایل تزئینی و یا تابلوها نمایان‌تر شوند لامپ‌های اسپات می‌توانند به شما کمک کنند. حتی اگر دکوراسیون را تغییر دهید می‌توانید برای داشتن نورپردازی مطلوب، مکان لامپ‌ها را تغییر دهید.

لامپ های مگنتی تزئینی

لامپ‌های تزئینی می‌توانند با ایجاد نورپردازی زیبا و منحصر به فرد محیطی دلپذیر و دوست داشتنی برای شما ایجاد کنند. نورپردازی دکوراتیو که به وسیله لامپ تزئینی ایجاد می‌شود دارای طرح‌‌های مختلف می‌باشد. بعضی از انواع این لامپ‌ها در محیط داخلی به صورت آویز و روکار قرار می‌گیرند و منظره زیبایی را به وجود می‌آورند.

لامپ‌های مگنتی آویز

زیبایی ظاهری لامپ‌های آویز سبب شده است که طرفداران زیادی داشته باشند و از گذشته‌های دور تاکنون مورد استفاده قرار بگیرند. این لامپ‌ها هم برای زیبا کردن دکور و نما کاربرد دارند و هم به عنوان منبع نور مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله لامپ‌هایی که به صورت آویز تولید و نصب می‌شوند لامپ‌های مگنتی دکوراتیو و خطی هستند.

فواید استفاده از لامپ‌های مگنتی در نورپردازی‌ها

پیشرفت در صنعت نور و روشنایی با لامپ مگنتی

لامپ‌های مگنتی از جمله لامپ‌هایی هستند که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تولید شده‌اند. مزایای لامپ‌های مگنتی سبب شده است که هر روز بر محبوبیت آن‌ها افزوده شود که این مزایا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قابلیت جابجایی: این لامپ‌ها از طریق آهنربا متصل می‌شوند که این موضوع جابجایی آن‌ها و تغییر نورپردازی را آسان کرده است.
  • تطبیق پذیری: لامپ‌های مگنتی را‌می‌توان به راحتی تنظیم کرد تا در جهات مختلف نور را منعکس کنند وبخش‌های مختلف یک محیط را نمایان‌تر کنند.
  •  نصب آسان: این لامپ‌ها به راحتی روی دیوار و سقف نصب می‌شوند و سیم کشی آن‌ها نیز به سهولت انجام می‌شود.
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی: طراحی و تولید محصول مورد نظر بر اساس فناوری LED است که میزان مصرف انرژی را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • طول عمر: ولتاژ مصرفی این ابزار روشنایی و کیفیت بالای قطعات به  کار رفته در آن‌ها سبب شده است که دوام زیادی داشته باشند.
  • زیبایی: این لامپ‌ها در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند؛ بنابراین برای دکوراسیون‌های مختلف مناسب هستند و نمایی زیبا و جدید را در هر محیطی به وجود می‌آورند.
  • نورپردازی ایمن: این سیستم روشنایی امن و بدون خطر است زیرا ولتاژ مصرفی آن ۴۸ ولت است.

کاربرد لامپ‌های مگنتی

لامپ‌های مگنتی یک سیستم روشنایی انعطاف پذیر هستند که در هر زمانی به راحتی امکان تعویض و جابه‌جایی و تغییر نورپردازی دارند؛ به همین دلیل لامپ‌های مگنتی در مکان‌های مختلف مانند رستوران‌ها، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز آموزشی، تجاری، اداری و مسکونی کاربرد دارند و  معماری داخلی شما را بسیار تغییر می‌دهند.

نکات مهم خرید لامپ‌های مگنتی

قبل از خرید لامپ‌های مگنتی باید هدف خود را از خرید این لامپ‌ها مشخص کنید. آیا برای روشنایی محیط قصد خرید  دارید و یا این که برای مطالعه و کار می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید. زمانی که هدف خود را مشخص کنید انتخاب بهتری خواهید داشت. مورد دیگر که باید قبل از خرید به آن توجه کنید این است که در بازار انواع مختلفی از این وسایل نورپردازی وجود دارند که باید با توجه به نیاز خود لامپ مناسب را انتخاب کنید. اندازه محیط را نیز باید در زمان خرید مدنظر داشته باشید. اگر محیط محدودی دارید یک لامپ با سایز کوچک گزینه مناسبی برای شما است.

قیمت لامپ‌های مگنتی

پیشرفت در صنعت نور و روشنایی با لامپ مگنتی

عوامل مختلفی در تعیین قیمت لامپ‌های مگنتی تاثیر گذار می‌باشند که از آن جمله می‌توان به میزان شارژ نوری و نوع درایور و LED  اشاره کرد. برای آگاهی از قیمت به روز این محصول و آشنایی با دیگر محصولات می‌توانید به وب سایت رسمی شرکت مراجعه کنید. درضمن برای تجربه یک خرید مناسب کارشناسان ما در بخش فروش به شما مشاوره رایگان ارائه می‌دهند. برای بهره مندی از این مشاوره رایگان با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

سخن آخر

همان‌طور که سبک زندگی و نیازهای افراد تغییر می‌کند طراحی محیط‌ها و نوع استفاده از آن‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند؛ بنابراین سیستم‌های روشنایی نیز باید هم راستا با این تغییرات باشند در حال حاضر شرکت‌ها درصدد ابداع و خلق سبک‌های نوین روشنایی هستند. لامپ‌های مگنتی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند بسیاری از نیازهای نورپردازی را تامین می کنند و روز به روز جایگاه پر رنگ‌تری را در صنعت روشنایی به دست می‌ آورند.

در باره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ،انواع پروفیل های نور خطی ،  انواع ترمز پله ، پروفیل های دکوراتیو و  محصولات ایمنی پارکینگ همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان  ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .