لاین نوری کنجی نوعی از پروفیل نور خطی است که برای انتشار نور یکنواخت و پرقدرت بهترین گزینه محسوب می شود و در تمام ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری کاربرد دارد و امروزه استفاده از این محصول غیر قابل اجتناب تلقی خواهد شد. 

مقاومت بالای این محصول در برابر ضربه و خط و خش محبوبیت آن را چندین برابر افزایش داده است و باعث می شود این محصول در برابر تغییر شکل مقاومت داشته باشد و در صورتی که ضربه یا آسیب به آن وارد شود حالت اولیه خود را حفظ کند. 

این لاین نوری که با نام قرنیز نور مخفی نیز شناخته می شود در قسمت پایین دیوارها نصب می شود و مزایای بسیاری برای فرد استفاده کننده به همراه خواهد داشت. جلوگیری از ایجاد آسیب بر روی گوشه های دیوار و همچنین پوشاندن معایب معماری از جمله مهمترین مزایای استفاده از قرنیز نوری است. 

قرارگیری پرتوهای نوری در تمام زوایا از طریق تجهیزاتی که در این پروفیل نور خطی قرار گرفته اند انجام می شود و از آنجا که قطعات استفاده شده در ساختار این محصول از بهترین مواد اولیه تولید شده اند می توان گفت نور مطلوبی که از این پروفیل های نور خطی متساعد می شود بسیار آرامش بخش و مطلوب است. 

لاین نوری کنجی به راحتی در قسمت های گوشه دیوار یا سقف نصب می شود و می تواند تمام قسمت های محیط را روشن کند. کاربرد این محصول محدودیت خاصی ندارد و شما می توانید از آن به عنوان نور مخفی یا روکار نیز بهره ببرید. گاهی اوقات افراد از این نورهای لاینی در قسمت سقف کاذب یا کناف نیز استفاده می کنند و جلوه های نورانی و خلاقانه ای را به وجود می آورند. 

نکات ضروری برای نصب لاین نوری کنجی

نور خطی کنجی

لاین نوری کنجی توسط افراد غیر ماهر و غیرمتخصص نیز نصب می شود و برای اینکه بتوانید این محصول را در قسمت های مختلف دیوار یا سقف اجرا کنید نیازی به داشتن ابزار آلات حرفه ای ندارید و می توانی تنها با استفاده از یک دریل و پیچ و رولپلاک نصب آن را به پایان برسانید. 

اما در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه گفته می شود باعث می شود پروژه نورپردازی در حداکثر ظرافت صورت پذیرد و فرد نصاب بتواند از نتیجه به وجود آمده رضایت کامل را داشته باشد و نور را به تمام نقاط مورد نظر هدایت کند. این نکات عبارتند از: 

  • تست لاین نوری: مهمترین نکته ای که قبل از انجام عملیات نورپردازی بایستی مدنظر داشته باشید انجام تست برای پروفیل نور خطی است. شما می توانید با قرار دادن ال ای دی در داخل پروفیل تست این محصول را انجام دهید و در صورتی که در عملکرد آن شاهد نقص نبودید عملیات نصب آن را آغاز کنید. اهمیت انجام این تست بسیار زیاد است زیرا در صورتی که انجام آن را به تعویق بیندازید ممکن است مجبور شوید برای تعویض پروفیل نور خطی اقدام نموده و زمان زیادی را هدر بدهید. شرکت های تولیدی معتبر معمولا محصولاتی را ارائه می دهند که کمترین معایب و نواقص را داشته و درصد زیادی از تولیدات آنها می توانند به طور کامل انتظارات افراد را از داشتن محصولی بدون نقص برطرف کنند بنابراین توصیه می شود برای خرید محصول به تولید کنندگان دارای برند معتبر مراجعه کنید. 
  • تمیز کردن و زیرسازی: پاک کردن سطح مورد نظر از هرگونه ناهمواری و خراشیدگی یا آلودگی باعث می شود جلوه کار تمام شده افزایش پیدا کرده و پروفیل نور خطی به راحتی هرچه تمام تر در محل مورد نظر نصب گردد و از ایجاد زوایای ناهماهنگ جلوگیری شود. 
  • تنظیم سوراخ ها: بهتر است سوراخ هایی که در دیوار ایجاد می کنید تطابق کامل با سوراخ های موجود بر روی قسمت فلزی پروفیل نور خطی داشته باشد تا عملیات نصب با مشکل خاصی مواجه نگردد و مجبور به ایجاد سوراخ های دوباره نباشید. 

هیت سینک چه کاربردی دارد؟

با قرار دادن ال ای دی در داخل محفظه فلزی لاین نوری کنجی و اتصال آنها به منبع تغذیه و روشن شدن شان، شاهد بالا رفتن دمای ال ای دی ها خواهیم بود. این دما و حرارت بالا ممکن است به تجهیزات داخلی پروفیل و همچنین ساختار ال ای دی یا منبع تغذیه صدمه بزند. 

همچنین حرارت به وجود آمده ممکن است دیفیوزر را نیز تحت شعاع قرار داده و عملکرد صحیح آن را زیر سوال ببرد. برای جلوگیری از چنین حالتی نیز شرکت های تولید کننده معتبر که از متخصصین دانش دیده بهره می برند و مجهزترین ماشین آلات را برای تولید محصولات خود به کار گرفته اند فکری اندیشیده اند. 

وجود محفظه ای به نام هیت سینک در قسمت فلزی پروفیل نور خطی تهویه مناسبی برای هوا و همچنین ایجاد تعادل زمانی مناسب رقم می زند. این شرایط موجب می شود دمای بالای به وجود آمده توسط ال ای دی ها به بیرون هدایت گشته و نورهای لاینی در دمای متعادل به سر ببرند و از ایجاد آسیب در امان بمانند. 

انواع کاربرد نورهای لاینی کنج

لاین نوری کنجی کاربردهای بسیار زیادی دارد و کسانی که دارای خلاقیت هستند می توانند از این محصول هر طور که خواسته باشند بهره ببرند و ایجاد محیط های نورانی و خلاقانه را رقم بزنند. 

کاربرد اصلی این محصول در قسمت پایین دیوارها در راهروها یا اتاق های پذیرایی و نشیمن است که می توان با استفاده از آن جلوه های بسیار جذابی به این قسمت ها داد. درصد زیادی از طراحی های ویژه و خاص نورپردازی که امروزه در ساختمان های مختلف مشاهده می کنید با استفاده از همین لاین نوری شکل گرفته اند. 

به کارگیری این محصول در قسمت راهروهای ورودی می تواند نوعی خوش آمد گویی برای میهمانان به شمار بیاید و باعث روشن شدن مسیر برای آنها گردد. با استفاده از قرنیز نوری می توانید مساحت موجود را به اندازه بیشتری جلوه دهید و بازدیدکنندگان حس دلنشین تری نسبت به مکان مورد نظر پیدا خواهند کرد. 

ایجاد جو هیجان انگیز و شاد با استفاده از این پروفیل نور خطی امکان پذیر است و این موضوع برای مکان های تفریحی و تجاری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. نصب لاین نوری کنجی در قسمت پایین دیوارها یا قسمت اتصال آنها به سقف انجام می گردد و بدین ترتیب می توان برای ایجاد تغییرات کلی در دکوراسیون فضا اقدام نمود. 

ابعاد قرنیز نوری

قرنیز نوری

لاین نوری کنجی با استفاده از استانداردهای روز دنیا تولید می شود و بر همین اساس ابعاد استانداردی برای این محصول در نظر گرفته شده است تا جهت به کارگیری در کاربردهای مختلف آماده گردد. انعطاف پذیری این محصول در کاربرد مهمترین ویژگی آن تلقی شده و از آنجا که دارای ابعاد مناسبی است هماهنگی لازم را با معماری موجود در ساختمان های گوناگون دارد. 

قرنیز نوری ال ای دی خور ۴ سانتی یکی از پرطرفدارترین محصولات تولید شده توسط شرکت تولیدی پاخور است که از ارتفاع ۴ سانتی متری بهره می برد و عرض آن نیز در حدود یک و نیم سانتی متر است. با وجود این ارتفاع ۴ سانتی متری می توان ال ای دی ها را به راحتی در داخل محفظه این محصول قرار داد و از نور متساعد شده توسط آنها بهره برد. 

نوری کنجی ۸ سانتی متری نیز یکی دیگر از محصولات تولید شده توسط این شرکت تولیدی است که با داشتن ۸ سانتی متر ارتفاع می تواند به خوبی از لبه های پایینی دیوار در برابر آسیب محافظت نموده و همچنین در زیباسازی فضا اثر فزاینده ای داشته باشد. ال ای دی ها در قسمت میانی و وسط این جایی می گیرند و در دو طرف ال ای دی محفظه فلزی زیبایی قرار گرفته است که عمل ضربه گیری را انجام می دهد. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور چندین سال است که در زمینه تولید انواع لاین نوری کنجی و دیگر پروفیل های نور خطی فعالیت می کند و همیشه در تلاش است تا بتواند تنوع مطلوبی را در تولیدات خود بیافریند. ارتقاء سطح کیفی محصولات این شرکت تولیدی همواره در حال انجام است و به همین دلیل است که تعداد مشتریان این کارخانه تولیدی روز به روز در حال افزایش هستند. 

مشتریان عزیز می توانند از طریق مراجعه به وب سایت آنلاین قدرتمند این شرکت تولیدی تمام محصولات را مشاهده نموده و مشخصات آنها را به صورت کامل ببینند. چنانچه سوالی در خصوص کیفیت و ساختار محصولات داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان حرفه ای ما ارتباط برقرار نموده و راهنمایی ها و اطلاعات کامل را به همراه قیمت جدید محصولات دریافت نمایید.