چراغ مگنتی ریلی نوعی پروفیل نور خطی است که قابلیت جابجا شدن داشته و از طریق اجرای آن می توان نورپردازی انعطاف پذیر را به وجود آورد و بدین ترتیب فضاهای مختلف را تزیین نمود. خیلی این محصول نوظهور به عنوان یکی از اساسی ترین ابزارآلات مربوط به نورپردازی امروزی شناخته می شود و تنظیم آن بسیار آسان است. 

در میان پروفیل های نور خطی جدید می توان از نورهای لاینی مگنتی به عنوان آسان ترین و بی دردسرترین محصولات نورپردازی از لحاظ نصب و اجرا نام برد. انعطاف پذیری در چیدمان یکی از مهم ترین ویژگی های این پروفیل نور خطی به شمار می رود و افرادی که قصد استفاده از این محصول را دارند می توانند در بازه های زمانی گوناگون نسبت به اضافه یا کم کردن تعداد چراغ ها اقدام کنند و برای انجام این کار نیازی به ایجاد تغییر در سیم کشی نداشته باشند. 

نصب چراغ مگنتی ریلی بدون استفاده از سیم کشی میسر می گردد و تنها کافی است قسمت ریلی را به منبع تغذیه منتصل نمایید و آن را برقدار کنید. سپس از طریق قرار دادن چراغ های مگنتی و ایجاد ارتباط مغناطیسی میان چراغ و ریل چراغ ها نیز دارای برق خواهند شد و روشن می گردند. 

بنابراین به محض قرار دادن چراغ بر روی ریل می توانید از نور متساعد شده توسط آن بهره ببرید و در همان لحظه که نیازی به استفاده از چراغ ندارید با برداشتن آن، چراغ را از مدار خارج نموده اید و با انجام این کار خللی در نوررسانی به بقیه چراغ ها و تجهیزات نوری وارد نمی آورید. 

بنابراین می توان نتیجه گرفت که چراغ های مگنتی هر آنچه را که از داشتن یک محصول بدون نقص و راحت که استفاده آسانی را رقم می زند، انتظار دارید برآورده می سازد. ما تلاش کرده ایم در این مطلب اطلاعات مفیدی در رابطه با این محصول در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بر اساس آنها خرید خود را انجام دهید.

مزایای ریل مگنتی در مقایسه با چراغ های معمولی

چراغ مگنتی

چراغ مگنتی ریلی مزیت های بسیاری در مقابل محصولات نورپردازی معمولی و قدیمی به همراه دارد و به همین دلیل است که افزایش فروش را در سالیان اخیر تجربه کرده است. از جمله مهمترین و بارزترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • انعطاف پذیری در چیدمان: شما می توانید چراغ های مگنتی را در هر قسمت از ریل که خواسته باشید قرار بدهید و در صورتی که نیاز به تغییر کاربری پیدا کردید یا قصد تغییر دکوراسیون داشتید می توانید به راحتی و با برداشتن و گذاشتن چراغ در قسمت دیگری از ریل یا در یک ریل دیگر دکوراسیون را عوض کنید و به شیوه دلخواه چیدمان را انجام دهید. 
  • تغییر زوایا: برخی از چراغ های مگنتی قابلیت تغییر زاویه را دارند و به کاربر این امکان را می دهند تا بتواند نور را قسمت مورد نظر متمرکز کند. این ویژگی در چراغ های معمولی یا قدیمی و همچنین پروفیل های نور خطی وجود ندارد و در تجهیزات نورپردازی قدیمی تر مجبور هستید تنها برای یک بار زاویه بندی را انجام دهید و امکان تغییر زاویه پس از نصب وجود نخواهد داشت مگر اینکه محصول را از مکان اولیه جابجا کنید و سپس دوباره نسبت به نصب آن اقدام نمایید. 
  • آینده نگری: ساختمان هایی که نیاز به انجام نورپردازی متحرک دارند می توانند از ریل مگنتی استفاده کنند. با استفاده از چراغ مگنتی ریلی و نصب ریل ها در مکان هایی که حدس می زنید در آینده نیاز به نور داشته باشند در واقع آینده نگری انجام داده اید و در صورتی که نیاز به تغییر کاربری در فضا داشته باشید می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. 

جلوگیری از شلوغی با نورهای لاینی مگنتی

چراغ مگنتی ریلی به گونه ای طراحی و ساخته شده است که از ایجاد شلوغی در پروژه نورپردازی جلوگیری می کند. بسیاری از طرح های مدرن و خلاقانه امروزی به دور از شلوغی هستند و اکثر مشتریان نیز چنین دکوراسیون هایی را بیشتر می پسندند. 

در واقع وجود تزیینات بیش از حد باعث برهم ریختگی تمرکز شده و نظم فضا را از بین می برد بنابراین بسیاری از خریداران مشتاق به دریافت محصولاتی هستند که علاوه بر داشتن زیبایی و شکوه قطعات اضافی نداشته باشد و تنها وظیفه اصلی خود که همان ایجاد نور مطلوب است را به درستی انجام دهد. 

چراغ ریلی مگنتی توسط دستگاه های مجهز طراحی شده است و به صورت بسیار حرفه ای مونتاژ و تهیه می شود. ایجاد نور متمرکز و منظم توسط این محصول نیز باعث می شود المان های موجود در فضا به خوبی دیده شوند و بدین ترتیب ذهن افراد نیز به سامان یافتگی دست پیدا کند و احساس آشفتگی ننماید. 

یکی از مهمترین خصوصیات چراغ های مگنتی این است که می توانید آنها را به تعداد مشخص بکار ببندید و تنها به همان اندازه که نیاز دارید از لامپ های مگنتی استفاده کنید. این موضوع در جهت مرتب شدن پروژه و عدم ایجاد شلوغی تاثیر بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. 

چگونه چراغ ریلی مگنتی را در ویترین نصب کنیم 

چراغ مگنتی ریلی بسیار آسان نصب می شود و پیچیدگی خاصی ندارد و افرادی که ماهر و حرفه ای نیستند نیز می توانند این محصول را در داخل ویترین به مکان مورد نظر نصب کنند. شما تنها به یک منبع تغذیه، پیچ و رولپلاک احتیاج دارید. 

در قدم سوراخ هایی را مطابق با ریل مگنتی در ویترین ایجاد کنید. پس از انجام این عملیات و به وجود آوردن سوراخ ها لازم است با استفاده از پیچ و رولپلاک ریل مگنتی را در مکان مورد نظر محکم کنید. 

توجه داشته باشید که در این مرحله باید از وجود استحکام در دیواره ویترین اطمینان حاصل نمایید. پس از انجام این مرحله لازم است منبع تغذیه را به ریل مگنتی متصل نموده و آن را به برق بزنید. در اینجا انرژی الکتریکی در ریل مگنتی جاری شده و آماده برای قرار دادن لامپ های مگنتی می گردد. 

در آخرین مرحله نیز می توانید چراغ های مگنتی را به ریل نزدیک نموده و آنها را در جایگاه مورد نظر قرار دهید. وجود خاصیت مغناطیسی میان ریل و چراغ موجب می شود لامپ ها در امنیت کامل به محل مورد نظر بچسبند و نوردهی را آغاز کنند. در اینجا شما لازم است زاویه بندی نوری را به صورت حرفه ای انجام دهید تا تمرکز نور بر روی محصولات صورت بپذیرد و توجه مشتریان را به خود جلب نماید. 

مزیت تلفیق چراغ ریلی و نورخطی مخفی 

چراغ مگنتی ونور مخفی

نصب چراغ مگنتی ریلی در ساختمان های بزرگ ممکن است منجر به ایجاد نور پرقدرتی نگردد زیرا این محصول به گونه ای طراحی شده است که وظیفه اصلی آن تمرکز نور بر روی اشیا است. یک راه برای اینکه بتوانید نور فراوانی در محیط ایجاد کنید این است که تعداد زیادی از این محصول را نصب نموده و فضا را غرق نور کنید. 

اما به کارگیری این روش ممکن است موجب شلوغی در پروژه نورپردازی گردد و زیبایی و کارایی آنها را تا حد زیادی پایین بیاورد. بنابراین بایستی تعادل را در استفاده از تعداد چراغ مگنتی ریلی در نظر بگیرید تا نتایج دلچسب را به دست بیاورید. 

بهترین روش برای ایجاد نور پرقدرت و در عین حال متمرکز این است که چراغ های مگنتی را با پروفیل های نور خطی مخفی یا روکار ترکیب کنید. پروفیل های نور خطی می توانند نور گسترده و یکنواخت و آرامش بخشی را به محیط متساعد سازند. وجود این نور مانند یک زیرساز عمل نموده و زمینه را برای تزیین دکوراسیون نوری توسط چراغ های مگنتی فراهم می آورد. 

محیطی را تصور کنید که با استفاده از چراغ مگنتی و ترکیب آن با پروفیل های نور خطی نورپردازی شده است. چنین مکانی علاوه بر اینکه بازدهی حداکثر از تجهیزات نوری را دریافت می کند از لحاظ روشنایی کمبودی ندارد و ظاهری بسیار جذاب خواهد داشت. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور انواع چراغ مگنتی ریلی و همچنین نمونه های مختلفی از پروفیل نور خطی را تولید می کند و در این زمینه همرده بزرگترین شرکت های ایرانی قرار گرفته است. محصولاتی که توسط این مجموعه تولیدی به بازار ارائه می شوند کیفیتی رقابت برانگیز با محصولات خارجی دارند و بسیاری از خریداران به جای اینکه هزینه های زیادی را جهت خریداری محصولات خارجی صرف کنند به سمت تولیدات این شرکت می روند. 

کارشناسان حرفه ای و با تجربه شرکت تولیدی پاخور نیز همواره آماده هستند تا هرگونه سوال را درباره پروفیل های نور خطی داشته باشید پاسخ بدهند و شما را در جهت انجام خریدی منطقی راهنمایی نمایند.