چراغ خطی توکار نوعی وسیله نورپردازی کم مصرف است که در ازای استفاده از انرژی الکتریکی ناچیز نور زیادی تولید می کند و از آنجا که به صورت خطی در قسمت های مختلف ساختمان نصب می شود به آن لاین نوری نیز می گویند. 

نصب راحت و ساده این نورهای لاینی سبب شده است مورد توجه افراد بسیاری قرار بگیرند و به عنوان یک وسیله جدید و مدرن برای طراحی نورپردازی فضاهای مختلف به کار گرفته شود. این محصول برای ایجاد دکوراسیون های نورپردازی پیوسته و باریک و بلند بهترین گزینه محسوب می شود و با استفاده از آن می توان ساختمان های طویل یا کوتاه را نورپردازی نمود. 

شاید تا به حال ساختمان هایی را دیده باشید که در قسمت نمای بیرونی خود از نورپردازی های جذابی بهره برده اند. به کارگیری چراغ خطی توکار یا روکار در انجام این نورپردازی ها جلوه ای خیره کننده به وجود آورده است که نمای ساختمان را تا حد بسیار زیادی جذاب نموده است. 

نصب پروفیل های نور خطی یا همان نورهای لاینی در قسمت نمای ساختمان ها به صورت توکار بسیار مرسوم شده است و باعث می شود این قسمت به صورت مخفی و هوشمندانه زیبا گردد. از آنجا که اجرای این نوع نورپردازی با استفاده از پروفیل های نور خطی بسیار ساده انجام می شود می توان در عرض چند ساعت پروژه نورپردازی را به پایان رسانید. 

مطلبی که در پیش رو دارید حاوی اطلاعات مفیدی درباره انواع محصولات پروفیل نور خطی است که به شما کمک می کند بتوانید با آگاهی بیشتر به سراغ خرید این محصولات بروید و انتخاب خود را منطقی تر و مقرون به صرفه تر انجام دهید. 

نورهای لاینی؛ نوری اصلی یا دکوری؟

نورخطی توکار

چراغ خطی توکار بسته به شرایط ساختمان و کاربرد مد نظر می تواند به عنوان نور اصلی یا دکوری مورد استفاده قرار بگیرد و تشخیص و تصمیم آن بر عهده کارفرما یا فرد دکوراسیون کار است. هر چقدر بتوانید هماهنگی بیشتری میان اجزای موجود و نوع پروفیل نور خطی برقرار بسازید در واقع به نتایج جذاب تری دست پیدا خواهید کرد. 

انعطاف پذیری موجود در نورهای لاینی دست نورپردازان را برای به کارگیری آنها در موقعیت های مختلف باز گذاشته است و این افراد می توانند محصولات نور خطی را برای کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار دهند. به عنوان مثال شما می توانید از چراغ خطی توکار یا روکار برای تزیین دکور یک فروشگاه استفاده کنید و بدین ترتیب اجناس موجود را نمایان تر جلوه بدهید.     

در چنین حالتی نیازی به نور خیلی زیادی نخواهید داشت و تنها کافی است چراغ نور خطی را به سمت محصول مورد نظر بتابانید تا نگاه بیننده به همان زاویه معطوف گردد. اما گاهی اوقات هدف از نصب نورهای لاینی این است که نوری قوی در فضا به وجود بیاورید تا به عنوان نور اصلی از آن بهره گیری شود. 

در چنین حالتی لازم است بر تعداد ال ای دی های نصب شده در پروفیل نور خطی بیفزایید و بدین ترتیب نوری پرقدرت تر خلق کنید تا نیاز محیط را از داشتن نوری کامل و قوی برآورده سازید. بنابراین می توان نتیجه گرفت که محصولات نور خطی و انواع چراغ های لاینی تک کاربردی نبوده و می توانند به عنوان نور اصلی و همچنین عنصری دکوراتیو به کار گرفته شوند. 

ثابت نگه داشتن دمای نور با چراغ خطی

چراغ خطی توکار وسیله ای مجهز است که نتیجه ساعت ها تلاش طراحان و مهندسان و همچنین متخصصین دانشمند است. این محصول به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می تواند برای مدت زمانی زیاد مورد استفاده قرار بگیرد و نگرانی از بابت ایجاد آسیب در آن یا تجهیزات داخلی وجود نداشته باشد. 

نورهای لاینی خطی که توسط شرکت های معتبر و پرسابقه تولید می شوند از نوعی فلز آلومینیوم آنادایز شده در قسمت محفظه بهره می برند. این قسمت فلزی دارای ساختاری است که به خوبی می تواند دمای چراغ های ال ای دی را ثابت نگه داشته و از گرم شدن بیش از حد آنها جلوگیری خواهد کرد. 

وجود محفظه ای به نام هیت سینک در این چراغ ها وظیفه تهویه هوا و سرد کردن تجهیزات داخلی نورهای لاینی را بر عهده دارد. با وجود چنین ساختاری نگرانی از بابت آسیب رسیدن به ال ای دی ها و همچنین منبع تغذیه و همچنین دیفیوزر وجود نخواهد داشت. بنابراین می توان گفت که پروفیل های نور خطی و انواع چراغ خطی توکار تجهیزاتی هستند که از همه لحاظ مورد بررسی قرار گرفته اند و قادرند نیازهای استفاده کننده را از داشتن محصولی مدرن و همه چیز تمام برآورده سازند. 

مطابقت محصولات ایرانی و اروپایی

نورخطی

چراغ خطی توکار ساخت ایران که توسط شرکت های پرسابقه و حرفه ای تولید می شود کیفیت بسیار بالایی داشته و ساخت آن بر اساس استانداردهای به روز انجام گشته است. این محصول رقابت تنگاتنگی با محصولات مشابه خارجی دارد و از آنجا که پروفیل های نور خطی اروپایی قیمت بالاتری نسبت به محصولات داخلی دارند می توان گفت مشتریان نورهای لاینی ایرانی نیز بیشتر هستند. 

تولید کنندگان معتبر که با استفاده از تجهیزات پیشرفته اقدام به تولید نورهای لاینی نموده اند قادرند محصولات خود را به تعداد انبوه تولید نموده و کیفیت بالایی برای آنها بیافرینند. این شرکت های تولیدی همواره در تلاش هستند تا سطح کیفی محصولات را افزایش دهند و بدین ترتیب رضایت حداکثری مشتریان را به دست بیاورند. 

چنین پیشرفت هایی کمک بزرگی به جلوگیری از خروج ارز از کشور داشته و رغبت مردم را به خرید محصولات داخلی بیشتر می کند. طول عمر مطلوبی که در انواع چراغ خطی توکار ساخته شده توسط تولید کنندگان ایرانی وجود دارد نیز باعث شده است بسیاری از هزینه های مربوط به تعویض یا تعمیر این محصولات کاهش پیدا کرده و خریداران بیشتری علاقمند به تهیه این اجناس بشوند. 

پوشاندن نواقص معماری با چراغ خطی توکار

چراغ خطی توکار وسیله مناسب و بی نظیر برای پوشانیدن انواع نواقص معماری و همچنین معایب موجود در قسمت های مختلف ساختمان به شمار می رود. از جمله کاربردهای گوناگونی که می توان در این زمینه از این محصول به دست آورد عبارتند از: 

  • ترک های موجود در دیوار: ترک های موجود در دیوار به راحتی با استفاده از چراغ خطی پوشش داده می شوند و بدین ترتیب نواقص این چنینی از دید افراد پنهان گشته و علاوه بر آن چهره ظاهری جذابی برای محیط فراهم خواهد آمد. 
  • سوراخ های غیرقابل پوشش: گاهی اوقات در قسمت ستون ها و دیگر بخش های ساختمان سوراخ هایی وجود دارد که امکان پر کردن آنها وجود نداشته یا بسیار زمانبر است. در چنین مواقعی استفاده از نورهای لاینی کمک کننده بوده و می تواند این معایب را پوشش دهد. 
  • زوایای ناهماهنگ: زوایای ناهماهنگ و دارای نقص نیز با استفاده از چراغ خطی توکار در معرض دید قرار نخواهند گرفت و توجه بیننده به زیبایی نورهای لاینی جلب خواهد شد و از وجود این معایب بی خبر خواهد ماند. 
  • آسیب دیدگی : ممکن است در قسمت هایی از مصالح ساختمانی به کار گرفته شده در قسمت دیوار یا سقف و همچنین کف آسیب دیدگی هایی به وجود آمده باشد که رفع آنها نیازمند عملیات پیچیده ای است. در چنین مواقعی استفاده از چراغ خطی به صورت مخفی یا دفنی کمک بسیاری به ایجاد ظاهری مرتب و تمیز خواهد داشت. 

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور از آن دست مجموعه های تولیدی است که برای ساخت چراغ خطی توکار وسایل پروفیل های نور خطی تمام تلاش خود را به کار گرفته است و محصولات خود را هماهنگ با استانداردهای جهانی تولید می کند. 

مواد اولیه مرغوبی که در آلومینیوم آنادایز شده محصولات این شرکت وجود دارند طول عمر آنها را به شدت بالا برده و به همین دلیل است که نورهای لاینی شرکت تولیدی پاخور شهرت بسیاری در میان مردم پیدا کرده اند. 

این مجموعه تولیدی همواره آماده است تا راهنمایی های کارشناسان با تجربه و حرفه ای خود را در اختیار متقاضیان قرار دهد و خریداران را در جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین محصول راهنمایی کند. شما عزیزان می توانید از طریق شماره تلفن های قرار داده شده در سایت با ما تماس بگیرید.