برای داشتن منظره‌ای زیبا، دلنشین و جذاب در نمای داخلی ساختمان باید از عناصر دکوراتیو استفاده کرد. یکی از این عناصر نورپردازی لاین نوری در سقف است. در زمان ورود به یک مکان نورپردازی آن محیط اگر درست و اصولی انجام شده باشد توجه شما را به خود جلب می‌کند. دکوراسیون داخلی ساختمان نقش تعیین کننده در انتخاب طرح و مدل نورپردازی دارد.

انواع لاین نوری در سقف

لاین نوری در سقف همان چراغ‌های خطی هستند که به صورت روکار، توکار و معلق در سقف قابل اجرا هستند.

لاین نوری روکار: در این روش نصب چراغ‌های خطی همراه با لبه یا فریم روی سقف نصب می‌شوند و همان طور که از اسم آن مشخص است به دلیل نصب روکار فریم چراغ‌ها دیده می‌شود. لبه این چراغ‌ها از جنس آلومینیوم اکسترود شده می‌باشد.

لاین نوری توکار: این لاین نوری به صورتی در سقف نصب می‌شود که پس از نصب شما فقط هاله‌ای از نور را می‌بینید و منظره‌ای رؤیایی پدید می‌آورد. قبل از نصب لاین نوری در سقف باید مکان نصب و مقدار فضای لازم برای نصب لاین نوری مشخص شود. لاین نوری توکار در سقف کاذب قرار می‌گیرد. بنابراین قبل از نصب باید با توجه به ابعاد چراغ لاین باکس‌هایی در سقف کاذب یا کناف ایجاد کرد و پس از آن چراغ لاین را در آن باکس ها قرار دهید. لاین نوری در سقف اگر به صورت توکار باشد زیبایی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند و تحولی بزرگ در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند.

لاین نوری آویز: برای نصب لاین نوری در سقف می‌توانید از لاین آویز یا معلق در سقف‌هایی که ارتفاع زیادی دارند استفاده کنید. برای نصب لاین معلق از سیم بکسل با قابلیت انتقال برق یا کابل‌های رشته‌ای می‌توانید استفاده کنید.

کاربرد لاین نوری در سقف

برای افزایش زیبایی در محیط داخلی ساختمان باید چراغ لاین متناسب با نمای داخلی ساختمان نصب و اجراشود؛ بنابراین در اجرای لاین نوری در سقف یکی از موضوعاتی که باید حتما در نظر گرفته شود هماهنگی نورپردازی با طراحی داخلی ساختمان است. لاین نوری در سقف از سیستم‌های روشنایی است که برای اجرا در مکان‌های مختلف از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و متناسب با شرایط محیط می‌توانید رنگ نور، شارنوری و ابعاد لاین نوری را تنظیم کنید. گاهی اوقات نرپردازی در سقف روی دیوار نیز امتداد پیدا می‌کند و منظره زیبایی را پدید می‌آورد. به طور مثال در محیط‌های مسکونی نورپردازی لاین نوری در سقف به دیوار پشت تلویزیون ختم می‌شود و فضای جذاب و خاصی را به وجود می‌آورد. در بیمارستان این نورپردازی مانند یک راهنما عمل می‌کند تا افراد بتوانند به راحتی پذیرش را پیدا کنند.  در هتل‌ها و آپارتمان‌ها نیز این نورپردازی افراد را راهنمایی می‌کند تا به کانتر لابی برسند.

خصوصیات لاین نوری

  • طراحی

لاین نوری در سقف، طرح و مدل‌های متنوعی دارد و طراحان داخلی ساختمان با استفاده از تنوع بالایی که لاین نوری در طرح و رنگ دارد می‌توانند ایده‌های بهتر و با کیفیت بالاتری را به نمایش بگذارند. طراحی و تولید لاین نوری در سقف به گونه‌ای است که قابلیت هماهنگی با سبک‌های با دکوراسیون‌های مختلف را دارد. لاین نوری در سقف به شکل‌های موازی، متقاطع و مورب قابل اجرا است. یکی دیگر از خصوصیات لاین نوری امکان اجرای آن هم در سقف و هم در دیوار می‌باشد.

  • نور یکدست

نور یکدست و یکنواخت لاین نوری در سقف یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت نورپردازی لاین می‌باشد. نوری که  چراغ لاین تولید می‌کند بدون سوسو زدن و چشمک زدن است و نور یکپارچه‌ای که این سیستم روشنایی در محیط به وجود می‌آورد باعث القای حس آرامش در ساکنان محیط مورد نظر می‌شود. انتشار نور یکدست به دلیل چیت‌های نوری است که به شکل یک خط در کنار هم قرار گرفته‌اند. در سراسر لاین پراکندگی چیت‌های نوری به شکل یکسان می‌باشد. همچنین دیفیوزری که در روی لاین قرار دارد نیز در پخش نور یکنواخت تاثیر زیادی دارد.

  • طول عمر

لاین نوری در مدت طولانی می‌تواند روشنایی بخش محیط شما باشد. چراغ‌های لاین در میزان مصرف برق، چراغ‌های کم مصرفی هستند و برعکس دارای شار نوری بالا هستند در ضمن این چراغ‌ها حرارت کمی تولید می‌کنند  و هزینه‌ ‌برق مصرفی را کاهش می‌دهند. لاین نوری در سقف نه تنها زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد بلکه چون سیستم با دوامی است شما تا مدت‌ها نیازی به خرید تجهیزات روشنایی ندارید.

لاین نوری روکار

یکی از شیوه‌های نصب لاین نوری در سقف، به صورت روکار می‌باشد. این روش که در مکان‌های مختلفی مانند فضاهای مسکونی، هتل‌‌ها، مراکز تجاری و رستوران‌ها به کار می‌رود. در نصب روکار، چراغ لاین به طور مستقیم روی سقف یا دیوار نصب می‌شود. لاین نوری روکار نیز از جمله نورپردازی‌هایی است که زیبایی و جذابیت دکوراسیون را افزایش می‌دهد. لاین نوری روکار در موارد زیر پرکاربرد است:

  • نورپردازی سقف

یکی از سبک‌های نورپردازی نصب لاین نوری در سقف می‌باشد. استفاده از عنصر دکوراتیو نور در سقف بیشتر از قسمت‌های دیگر ساختمان مانند کف و دیوارها می‌تواند طراحی داخلی را شیک و جذاب کند. در معماری مدرن سقف خانه اهمیت زیادی دارد و استفاده از عناصری که جنبه تزئینی دارند در سقف محیط‌های مختلف تاثیر بیشتری در زیبا کردن طراحی داخلی آن‌ها دارد. اجرای لاین نوری در سقف یکی از زیباترین و مدرن ترین شیوه‌های نورپردازی در سقف می‌باشد که طرفداران زیادی دارد.

  • نورپردازی دیوارها

نورپردازی لاین در دیوارها نیز جلوه‌های بصری زیبایی به وجود می‌آورد. این نورپردازی به قدری تاثیر گذاراست که می‌تواند عیب‌ها و خرابی‌های دیوار را بپوشاند.

  • نورپردازی در راهروهاوپله‌ها

استقاده از سیستم روشنایی لاین نوری در پله‌ها و راهروها نه تنها روشنایی مورد نیاز این بخش‌ها را تامین می‌کند بلکه منظره زیبایی نیز در این قسمت‌ها به وجود می‌آورد.

سخن آخر

برای تامین روشنایی در بخش‌های مختلف ساختمان بهتر است تجهیزات روشنایی به صورتی استفاده شوند که علاوه بر ایجاد روشنایی، از لحاظ طراحی داخلی نیز تاثیر گذار باشند. لاین نوری در سقف نیز یکی از روش خای به روز و زیبا برای نور پردازی داخلی می باشد که امروزه بسیار مورد توجه و استقبال طراحان و معماران قرار گرفته است .

اگر تمایل دارید با محصولات دیگر مجموعه تولیدی پاخور نیز آشنا شوید می‌توانید به فروشگاه آنلاین مراجعه کنید. همچنین برای استعلام قیمت واقعی این محصول و دریافت مشاوره رایگان کافی است با واحد فروش تماس بگیرید. متخصصان این مجموعه تولیدی آماده هستند راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند تا شما با آگاهی کافی بهترین محصول را انتخاب کنید و اقدام به خرید کنید.