نور خطی توکار، نور منتشر شده از چراغ‌های خطی می‌باشد که برای نصب در داخل سقف و دیوار طراحی شده است. این چراغ‌ها در ابعاد مختلف تولید می‌شوند؛ یعنی از نظر عرض و ارتفاع در سایز‌های مختلف ساخته‌ می‌شوند. نورخطی توکار زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد؛ زیرا چراغی که از آن نور ساطع می‌شود نمی بینید و فقط شعاع نور قابل رؤیت می‌باشد. در نور خطی توکار، لبه و فریم چراغ‌ها در داخل باکس‌ قرار می‌گیرند و پرتوی نوری که منتشر می‌شود فضایی شیک و منحصر به فرد به وجود می‌آورد.

نورخطی توکار در داخل کمد لباس و کابینت نه تنها باعث دید بهتر می‌شود بلکه منظره جذابی نیز پدید می‌آورد. ابعاد چراغ خطی با توجه به سفارش مشتری تولید می‌شود. در ضمن رنگ چراغ‌‌ها در انواع آفتابی، نور طبیعی و مهتابی بر اساس سلیقه مشتری قابل تغییر می‌باشد.   تولید کنندگان محصولات روشنایی، این چراغ‌ها را در سه اندازه ۴۰، ۶۰ و ۹۰ به بازار عرضه می‌کنند. بدنه این تجهیزات روشنایی از آلومینیوم ساخته شده‌اند. خواص حرارتی این فلز سبب می‌شود که گرمای تولید شده در منبع ال ای دی دفع شود و دمای این چراغ‌ها بیش از اندازه بالا نرود. در حقیقت آلومینیوم به کار رفته در بدنه چراغ‌ها یک کنترل کننده دما می‌باشد.

موارد استفاده از نورخطی توکار

نور خطی توکار و کاربرد های آن در محیط های داخلی و بیرونی

نور خطی توکار در محیط‌‌های مختلفی استفاده می‌شود در بخش‌های مختلفی از ساختمان از جمله دیوار و سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نور خطی توکار در قسمت‌های مختلف آشپزخانه از جمله سقف، زیر کابینت‌ها استفاده می‌شود همچنین نورپردازی توکار در داخل کابینت‌های قدی، زیبایی خاصی به آن‌ها می‌دهد. از چراغ‌های دکوراتیو توکار می‌توانید در داخل کمد لباس و زیر شلف‌های چوبی استفاده کنید. استفاده از نور خطی توکار در بخش‌های مختلف یک خانه تحول عظیمی در چیدمان داخلی آن ایجاد می‌کند. نحوه نصب چراغ‌های خطی به صورت افقی و عمودی قابل انجام است.

نحوه نصب چراغ خطی توکار

برای نصب چراغ‌های توکار باید به اندازه این چراغ‌ها شیارهایی در سقف و دیوار ایجاد کنید. برای اجرای نور خطی توکار در داخل کمد لباس یا کابینت نیز نیاز به چنین شیارهایی است. قبل از هر کاری در بدنه داخلی کمد و کابینت این شیارها را ایجاد کنید سپس گردو غبار داخل این شیارها را تمیز کنید. پس از این مرحله باید چراغ‌ها را درون این محفظه‌ها قرار دهید. با استفاده از چسب‌هایی که مخصوص نصب نور خطی هستند چراغ‌ها را در محل نصب ثابت کنید. در یونیت و کابینت‌هایی که عمودی هستند برای این که نور این چراغ‌ها در هنگام باز کردن در کابینت به صورت مستقیم به چشم برخورد نکند چراغ‌ها را در دیواره مخالف لولای در نصب می‌کنند. اگر وسایل روشنایی که در آشپزخانه استفاده می‌کنید به اندازه کافی نور ندارند با نصب نور خطی توکار در سقف روشنایی آشپزخانه بهبود پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که برای داشتن نورخطی توکار در سقف باید سقف کاذب وجود داشته باشد و یا ‌ امکان برش در سقف وجود داشته باشد.

چرا از ولتاژ ۱۲ در چراغ‌های خطی استفاده می‌شود؟

  • عمر نور خطی توکار را افزایش می‌دهد.
  • گرمای کمتری در نوار ال ای دی به وجود می‌آید در نتیجه کارآیی منبع نور افزایش می‌یابد.
  • بالا بردن سطح ایمنی چراغ‌های خطی و جلوگیری از بروز خطر برق گرفتگی
  • ولتاژ ۱۲ در چراغ‌های خطی امکان اضافه کردن سنسور را تسهیل می‌کند.
  • قابلیت تنظیم شدت نور در نور خطی توکار از طریق دیمر و سنسور فراهم می‌شود.
  • ابعاد نور خطی توکار طبق سفارش مشتری تعیین می‌شود.

کیفیت نور خطی توکار به چه عواملی بستگی دارد؟

نور خطی توکار و کاربرد های آن در محیط های داخلی و بیرونی

دیفیوزر

یکی از اجزای تجهیزات نوری است که به تولید نور یکنواخت کمک می‌کند. و از سوسو زدن و چشمک زدن نور جلوگیری می‌کند همچنین مانع از ایجاد سایه در نور منتشر شده می‌شود.

کیفیت چیپ‌های SMD

مهمترین عاملی که نشان می‌دهد آیا نور خطی توکار کیفیت بالایی دارد یا نه، منبع نوری است که در چراغ‌های خطی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  نور خطی توکار که برای کاربری‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد خصوصیات فنی متفاوتی دارد. تفاوت‌های مهم شامل نوع ال ای دی، روش اتصال و تعداد ال ای دی ها می‌باشند. در ضمن ماده اولیه تشکیل دهنده مدار پایه ال ای دی  نیز در کیفیت نور خطی توکار تاثیر گذار می‌باشد.

جنس بدنه چراغ‌های خطی

در چراغ‌های خطی که برای انتشار نور خطی مورد استفاده قرار می‌گیرند قطعه‌ای وجود دارد که دمای ال ای دی را تعدیل می‌کند و به اصطلاح خنک کننده است. این قطعه که هیت سینک گفته می‌شود دمای ال ای دی‌ها را کاهش می‌دهد سبب طول عمر بیشتر منبع نور می‌شود.

هرچند در فناوری ال ای دی، اندازه لامپ‌های ال ای دی کوچک شده است؛ ولی گرمایی که توسط این تجهیزات روشنایی تولید می‌شود افزایش پیدا کرده است. بنابراین وجود هیت سینک ضروری و لازم می‌باشد. در سال‌های اخیر در نور خطی توکار، بدنه چراغ‌ها از آلیاژ آلومینیوم ساخته می‌شود. در حال حاضر آلومینیوم بهترین آلیاژ برای تعدیل دمای ال ای دی‌ها می‌باشد. آلومینیوم ۶۰۰۰ بیشترین کارآیی را در دفع حرارت منابع نور چراغ‌های خطی می‌باشد.

برخی از کاربردهای نورخطی توکار

  • نورپردازی در وسایل چوبی مانند کابینت‌ها و کمد البسه
  • نورپردازی در هند ریل
  • روشنایی راه‌ پله‌ها
  • نورپردازی در سقف و دیوار پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی

نور خطی توکار در مکان‌های مختلف هم جنبه تزئینی  دارد و هم یک منبع روشنایی محسوب می‌شود به طور مثال در پذیرایی و اتاق خواب نه تنها به عنوان منبع نور مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه  به دلیل انعطاف پذیری که نور خطی توکار دارد می‌توانید برای طراحی داخلی نیز از آن استفاده کنید. نور خطی توکار به دلیل تنوع در طرح و مدل با دکورهای متفاوت هماهنگ می‌شود.

سخن آخر

نور خطی توکار و کاربرد های آن در محیط های داخلی و بیرونی

نور خطی توکار نوعی سیستم روشنایی با دوام است که مدت طولانی می‌تواند نور و روشنایی مورد نیاز در محیط‌های مختلف را تامین کند همچنین فضای منزل و محل کار شما را جذاب و شیک می‌کند. این تجهیزات نوری همچنین هزینه‌های شما را نیز کاهش می‌دهند و درصد مصرف برق را پایین می‌آورند. در ضمن عمر طولانی این سیستم روشنایی شما را از خرید محصولات دیگر بی نیاز می‌کند.  

برای آگاهی از نحوه خرید و استعلام قیمت می‌توانید با همکاران ما در قسمت فروش تماس بگیرید. برای آشنایی با دیگر محصولات نیز می‌توانید به بخش خرید از فروشگاه آنلاین مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از نظرات کارشناسی متخصصان ما و مشاوره رایگان آن‌ها استفاده کنید و خریدی رضایت بخش را تجربه کنید.