استفاده از قرنیز نوری در ساختمان یعنی از نقش جزئی ترین نکات در افزایش زیبایی و جذابیت محیط نباید غافل باشیم. در بیشتر ساختمان‌ها بین کف و دیوار محصولاتی قرار می‌دهند که هم جنبه تزئینی دارد وهم یک محافظ می‌باشد. یکی از این محصولات که فواید زیادی دارد قرنیز نوری است که جلوه بصری زیبایی در ساختمان ایجاد می‌کند. قیمت قرنیز نوری را عوامل مختلفی تعیین می‌کند که جنس قرنیز یکی از مهم ترین فاکتورها در قیمت گذاری این محصول می‌باشد. منبع نور قرنیزهای نوری لامپ‌های ال ای دی می‌باشد. این نور که کف ساختمان را روشن می‌کند زیبایی را نیز به همراه دارد.

در سال‌های اخیر جنبه دکوراتیو نور اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و در بخش‌های مختلف ساختمان از نورپردازی با طرح‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از این نورپردازی‌های که در کف ساختمان نور و زیبایی پدید می‌آورد قرنیز نوری است. این محصولات که جنبه تزئینی آن‌ها در ساختمان سازی نقش پر رنگی دارد در طرح‌ها و مدل‌های متنوع توسط تولید کننده‌ها به بازار عرضه می‌شوند و یکی از موضوعاتی که در قیمت قرنیز نوری تاثیر دارد مدل آن می‌باشد. مدل‌ها و سبک‌های شیک تر قیمت بیشتری دارند.

قرنیز را از آلومینیوم ، سنگ، چوب یا پلاستیک می‌سازند.  در داخل قرنیز نوری نوار ال ای دی وجود دارد که علاوه بر محافظت از دیوار، نور و روشنایی در قسمت تحتانی دیوار به وجود می‌آورد.

دلایل استفاده از قرنیز نوری

قیمت قرنیز نوری با توجه به چه عواملی تعیین می شود ؟

  • نورپردازی محیط و روشن کردن کف ساختمان
  • حفاظت از دیوار در برابر ضربه و رطوبت

در ساختمان‌های آپارتمانی و ویلایی، حیاط، راهروها و محل کار این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول را می‌توانید به وسیله پیچ و رولپلاک و یا چسب  به دیوار و کف متصل کنید. نوع ال ای دی که در قرنیز نوری به کار می‌رود از جمله عواملی است که در قیمت قرنیز نوری موثر است.

فواید استفاده از قرنیز نوری در ساختمان

  • ایجاد فضایی زیبا و مدرن

قرنیز نوری یکی از مظاهر زیبایی ساختمان می‌باشند. ال ای دی‌های موجود در قرنیز رنگ‌های متنوعی دارند که استفاده از هر کدام از آن‌ها منظره‌ خاصی به وجود می‌آورد.

  • منبع نور مخفی

وجود یک منبع نور پنهان در پایین دیوار جذابیت خاصی پدید می‌آورد و روشنایی یکنواختی در این قسمت از ساختمان به وجود می‌آورد.

  • پنهان کردن سیم‌ها

وجود سیم‌ها و کابل‌ها در محیط خانه یا محل کار، باعث بی‌نظمی می‌شود؛ ولی در پشت قرنیزهای نوری فضایی قرار دارد که می‌توانید سیم‌ها را از محیط خانه و کار جمع‌آوری کنید و در پشت قرنیز‌ها قرار دهید و این کار سبب نظم بیشتر در محیط کار و منزل می‌شود.

  • قرنیز پوششی برای محافظت از دیوار است 

 این محصول مانع رسیدن رطوبت به کف و دیوار می‌شود و از ساییدگی بخش پایینی ساختمان جلوگیری می‌کند. گردو غبار و آلودگی بین کف و دیوار جمع می‌شود و پایین دیوار را کثیف می‌کند؛ اما قرنیز فاصله بین کف و دیوار را به صورتی زیبا پر می‌کند؛ بنابراین قرنیز نوری علاوه بر نقش زیبایی که در ساختمان دارد فواید کاربری نیز دارد. متراژ قرنیز از جمله دیگر عواملی است که در قیمت قرنیز نوری نقش تعیین کننده دارد هرچه متراژ قرنیز بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

انواع قرنیز نوری

قیمت قرنیز نوری با توجه به چه عواملی تعیین می شود ؟

قرنیزهای نوری با توجه به ماده‌ای که تشکیل دهنده بدنه آن است به چند گروه تقسیم می‌شوند:

  • قرنیز آلومینیومی

قرنیز آلومینیومی محصولی با دوام و بسیار کار آمد در زمینه دکوراسیون می باشد و قرنیز نوری های شرکت پاخور از جنس آلومینیوم آنادایز شده می باشند که استحکام و ماندگاری بالایی نسبت به سایر قرنیز ها دارند .

  • قرنیز چوبی

برای تهیه این قرنیز نسبت به دیگر قرنیزها باید پول بیشتری را پرداخت کنید. قرنیز چوبی ظاهری شیک و مدرن دارد و یکی از قرنیزهای گران می‌باشد. برای تهیه این قرنیز از چوب درختان افرا و بلوط استفاده می‌شود. نوارهای ال ای دی که به صورت توکار در قرنیز نوری قرار می‌گیرد جلوه زیبایی از نور مخفی ایجاد می‌کنند.

  • قرنیزMDF

ماده اصلی تشکیل دهنده این قرنیز چوب مصنوعی است. افرادی که علاقه مند هستند از این نوع قرنیز استفاده کنند می‌توانند از بین چندین طرح و رنگ زیبا، مدل دلخواه خود را انتخاب کنند. این محصول در مقایسه با بعضی از قرنیزها قیمت ارزان  تری دارد. ماده  MDF وزن کمی دارد در نتیجه قرنیزی که از این ماده تشکیل می‌شود نیز سبک وزن است.

  • قرنیزPVC

افرادی که بودجه اندکی برای خرید قرنیز دارند بهتر است این قرنیز را انتخاب کنند زیرا نسبت به محصولات دیگر قیمت ارزان‌ تری دارد. اگر به دنبال محصولی مناسب برای پارکینگ و انباری هستید قرنیزPVC گزینه ایده‌الی برای این مکان‌ها می‌باشد؛ زیرا نسبت به آب و رطوبت نفوذ ناپذیر است. این محصول را به اسم قرنیز وینیل نیز می‌شناسند.

  • قرنیز سرامیکی

این قرنیز قدمت طولانی دارد و از قدیمی ترین قرنیزها می‌باشد.  قیمت قرنیز سرامیکی نسبت به قرنیزهای پی وی سی گران تر است. در ساختمان‌هایی که کفپوش آن‌ها سرامیکی است از قرنیز سرامیکی نیز در پایین دیوار استفاده می‌شود.

  • قرنیز سنگی

قیمت قرنیز نوری که بدنه آن از سنگ باشد بیشتر از انواع دیگر قرنیز نوری است. سنگ‌های طبیعی که در ساخت این قرنیزها مورد استفاده قرار می‌گیرند متنوع هستند و نقش و نگار زیبایی دارند. همچنین نورپردازی در این قرنیزها به جذابیت آن‌ها اضافه می‌کند و زیبایی آن‌ها را دو چندان می‌کند. در خانه‌های لوکس و مجلل اغلب قرنیزهای سنگی نور دار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت قرنیز نوری

قیمت قرنیز نوری با توجه به چه عواملی تعیین می شود ؟

علاوه بر تغییرات بازار جهانی و نرخ ارز فاکتورهایی از جمله قیمت مواد اولیه، جنس بدنه، طرح، رنگ و متراژ در قیمت نهایی قرنیز نوری تاثیر بسزایی دارد‌. همچنین نوع چراغی که برای نورپردازی در این محصول استفاده می‌شود نیز در قیمت تاثیر دارد. افرادی که به دنبال قرنیزهایی با قیمت ارزان هستند قرنیزهای پی وی سی برای آن‌ها گزینه مناسبی است؛ زیرا در بین انواع قرنیز، قرنیز پی وی سی کمترین قیمت را دارد. از نظر قیمت، قرنیز سنگی، چوبی، سرامیک و ام دی اف به ترتیب بیشترین قیمت را دارند. در پشت قرنیزهای نوری فضایی وجود دارد برای جمع آوری سیم‌ها و کابل‌ها که این موضوع سبب می‌شود محیط نظم بیشتری پیدا کند داشتن این قابلیت در قیمت قرنیزها تاثیر گذار است و قیمت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

سخن آخر

قرنیز نوری یکی از عناصر معماری نوین را تشکیل می‌دهد که علاوه بر زیبایی مانع از صدمه دیدن دیوار در اثر رطوبت و ضربه می‌شود.

برای آشنایی با قرنیز های نوری و کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر محصولات تولید شده توسط شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش  محصولات یا فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه کنید. درضمن از طریق تماس با شماره‌های موجود در سایت می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای تخصصی رایگان مشاوران مجموعه پاخور استفاده کنید.