هر روزه شاهد پیشرفت و ترقی های فراوان در زمینه های مختلفی از جمله دکوراسیون و طراحی داخلی هستیم به همین منظور سالانه محصولات بسیار زیادی در این زمینه برای زیبا سازی و راحتی طراحی در محیط داخلی تولید و به بازار عرضه می شوند . یکی از محصولات بسیار کاربردی که هم برای دکور و هم برای نور پردازی به صورت خاص تولید شده است قرنیز های نوری می باشند .

یکی از بخش های بسیار مهم در محیط های مختلف که طراحان داخلی برای دکوراسیون آن با چالش رو به رو می شوند ، دیوار ها می باشند به ویژه اگر این دیوار دچار فرسودگی نیز شده باشند . دیوار های محیط های مختلف یکی از بخش های مهم در دکوراسیون محسوب می شوند گاهی ممکن است به دلیل برخی از خرابی ها در قسمت انتهایی و نزدیک به زمین دیوار ها ، زیبایی وجذابیت این دیوار ها از بین برود اما یک گزینه ی بسیار مناسب که هم موجب کمک به طراحان شده و هم جذایت ظاهری دو چندانی به محیط و دیوار ها می دهد قرنیز های نوری هستند که علاوه بر پوشانندگی ، نور دهی متناسبی در محیط ایجاد می کنند .

پروفیل های نور خطی دارای انواع مختلفی هستند که قرنیز های نوری یکی از انواع متنوع این لاین های نوری می باشد . در این مقاله قصد داریم با پروفیل های نور خطی و قرنیز نوری بیشتر آشنا شوید .

پروفیل های نور خطی

 

پروفیل های نور خطی که انواع مختلفی دارد و با نام های دیگری از جمله لاین نوری ، چراغ نوری ، لاینر ، چراغ خطی ، لاین لایت ، نور مخفی و ... نیز شناخته می شود . پروفیل های نور خطی در واقع یکی از محصولات بسیار کاربردی در زمینه ی روشنایی و نور پردازی در محیط های مختلف می باشند .

لاین های نوری یکی از محصولات کاربردی برای افراد سخت پسند نیز می باشد زیرا با توجه به ویژگی های فراوانی که دارند و هم چنین تنوع در خود پروفیل های نور خطی می توانند به راحتی در تمامی محیط های مورد استفاده قرار بگیرند .

قرنیز نوری

همانطور که پیش تر گفته شد قرنیز های نوری یکی از انواع نور خطی ها می باشند که برای محیط های مختلفی از جمله رستوران ها، سالن های نمایش ، مراکز خرید ، فروشگاه ها و ... بسیار کاربرد دارند . قرنیز های نوری نیز دارای انواع مختلفی است که هر کدام برای محیط های مختلفی طراحی شده اند .قرنیز های نوری را با نام های دیگری از جمله قرنیز چراغ دار ، قرنیز LED دار ، قرنیز نور مخفی ، قرنیز داکتی نیز می شناسند . قرنیز نوری شرکت تولیدی پاخور از جنس آلومینیم آنادایز شده با آلیاژ 6063 می باشد دلیل استفاده از آلومینیوم آنادایز شده دوام و ماندگاری بالای این آلومینیوم می باشد . آنادایز کردن در واقع به معنای تشکیل یه لایه ی اکسیدی بر روی آلومینیوم است که مقاومت و ماندگاری آلومینیوم را بالا می برد .

قرنیز نوری یا قرنیز چراغ دار دارای اجزای مختلفی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

اجزای سازنده قرنیز های نوری

طراحی جذاب و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی با استفاده از قرنیز نوری

قرنیز های نوری اجزای پیچیده ای ندارند و از سه بخش اصلی تشکیل شده اند که شامل بدنه ، ال ای دی و دیفیوزر می شود و در بعضی از قرنیز های نوری از هیت سینک نیز استفاده می شود .

بدنه قرنیز نوری

بدنه های قرنیز نوری همان طور که گفته شد از آلومینیوم آنادایز شده ساخته شده است تا مقاومت بالایی در شرایط مختلف داشته باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آنادایز آلومینیوم می توانید به مقاله ی آنادایز آلومینیوم به چه معناست مراجعه فرماید .

ال ای دی قرنیز نوری

ال ای دی ها در قرنیز نوری یا قرنیز نور مخفی منبع روشنایی و نور دهی هستند برای روشنایی قرنیز نوری می توان از ال ای دی با رنگ های مختلفی استفاده نماید تا جذابیت نوردهی آن ها را بیشتر کنید .

دیفیوزر قرنیز نوری

طلق ماتی که بر روی قرنیز نوری استفاده می شود دیفیوزر نام دارد که وظیفه ی یکدست سازی نور و جلوگیری از نقطه ای شدن نور ال ای دی ها را بر عهده دارد .

هیت سینک

هیت سینک در اصل بخشی است که وظیفه ی خنک نگه داشتن بدنه و ال ای دی های به کار رفته در قرنیز نوری را بر عهده دارد اما قرنیز نوری های شرکت پاخور به دلیل اینکه از جنس آلومینیوم آنادایز شده می باشند نیازی به هیت سینک ندارد .

ویژگی و کاربرد های قرنیز نوری

طراحی جذاب و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی با استفاده از قرنیز نوری

قرنیز نوری های شرکت پاخور به دو دسته  تقسیم می شود که شامل دسته بندی زیر می شود .

هریک از این قرنیز نوری ها دارای ویژگی های فراوانی می باشند که این محصول مناسب برای استفاده در بسیاری از مکان ها کرده است در ادامه به چند مورد از ویژگی ها و کاربرد های قرنیز نوری یا قرنیز LED دار اشاره خواهیم کرد .

  • اولین ویژگی مهم در قرنیز نوری ها خاصیت پوشانندگی این محصول است . قرنیز نوری این خاصیت را دارد هر گونه ایراد در نقاشی و یا گچ کاری در انتهای دیوار و یا گوشه های کناف پوشش دهد .
  • مانع از نفوذ رطوبت به و آسب به ظاهر دیوار در قسمت های انتهایی دیوار می شود .
  • می تواند به عنوان یک پوشش دهنده و داکت برای سیم ها عمل کنند .
  • قابلیت استفاده در مکان های مختلفی از جمله منازل مسکونی ، مراکز تجادری و اداری ، فروشگاه ها ، سالن های نمایش ، ایستگاه های قطار و مترو ، رستوران ها و ...
  • امکان سفارش قرنیز نوری با توجه به رنگ کوره ای در رنگ بندی های مختلفی از جمله مشکی ، نقره ای ، سفید
  • زیبایی و مدرن سازی فضای داخلی و متناسب برای طراحی داخلی
  • امکان رنگ بندی های مختلف نور با استفاده در از ال ای دی هایی که در آن تعبیه می کنید .
  • قابلیت سفارش در ابعاد دلخواه
  • مصرف کم و بهینه ی انرژی
  • دوام و مقاومت در شرایط مختلف
  • قابل استفاده در بخش های مختلف ساختمان از قبیل سالن ، اتاق ها ، راهرو ها و ...
  • امکان نصب راحت و سریع
  • و ...

موارد ذکر شده بخشی از کاربرد ها و ویژگی های قرنیز نوری می باشد که این محصول را به یک گزینه ی ایده عالی برای استفاده در محیط های مختلف کرده است .

نحوه ی نصب قرنیز نوری

قرنیز نوری یا نور خطی قرنیز روش نصب آسانی دارد و می توانید به راحتی با استفاده از پیچ و رولپلاک قرنیز نوری مورد نظر را در محل مورد نظر نصب نماید و از زیبایی و نور دهی آن لذت ببرید .

طراحی جذاب و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی با استفاده از قرنیز نوری

 شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .