هر روزه با محصولات جدید تر و راحت تری برای نور پردازی در محیط های داخلی آشنا می شویم یکی از محصولات بسیار کاربردی در این زمینه پروفیل های نور خطی هستند . پروفیل های نور خطی دارای انواع مختلفی می باشند که یکی از انواع این چراغ خطی ها قرنیز های نوری هستند که امروزه برای نور پردازی در محیط های مختلفی مانند منازل ، ساختمان های اداری ، تجاری و ... بسیار استفاده می شوند .

در این مقاله با پروفیل های نور خطی ، قرنیز های نوری و کاربرد های آن ها آشنا می شویم .

پروفیل های لاین نوری

طراحی منحصر به فرد در محیط های داخلی با استفاده از قرنیز های نوری

لاین های نوری محصولاتی جهت روشنایی و نور پردازی در محیط های مختلف هستند .

 پروفیل های نور خطی دارای انواع مختلفی است که هرکدام با توجه به کاربرد هایی که دارد متناسب با فضا های مختلف طراحی شده اند . نور خطی ها با ساختار غیر پیچیده ی خود تبدیل به محصولات پرطرفدار در زمینه ی طراحی دکور و دکوراسیون داخلی ساختمان شده اند .

قرنیز نوری

قرنیز های نوری که یکی از انواع پروفیل های نور خطی می باشد یک محصول بسیار کاربردی و پرطرفدار برای طراحان و معماران محسوب می شود . این قرنیز های نوری برای طراحی ساختمان ها و محیط های مختلف بسیار کاربردی هستند که از جنس آلومینیوم با آلیاژ 6063 ساخته شده است .

شرکت تولیدی پاخور به منظور استحکام بیشتر قرنیز های نوری علاوه بر اینکه از آلومینیوم با آلیاژ 6063 استفاده می کند آلومینیویم های خود را آنادایز می کند تا استحکام قرنیز های نوری بسیار افزایش دهد .

سوال پیش آمده این است که آنادایز کردن آلومینیوم به چه معناست ؟

آنادایز کردن آلومینیوم در واقع به معنای ایجاد یک لایه ی محافظتی بر روی آلومینیوم می باشد تا دوام وماندگاری بسیار بیشتری را داشته باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آلومینیوم آنادایز شده می توانید مقاله آنادایز کردن آلومینیوم به چه معناست را مطالعه فرماید .

اجزای تشکیل دهنده قرنیز های نوری

قرنیز نوری از سه بخش مختلف تشکیل می شود که شامل بدنه ، ال ای دی و دیفیوزر می باشد که البته هرکدام پروفیل های نور خطی امکان دارد بخش های بیشتری مانند هیت سینک و ... نیز داشته باشند در ادامه این مطلب با اجزای قرنیز های نوری بیشتر آشنا خواهیم شد .

بدنه

همانطور که در مطلب قبل گفته شد جنس بدنه قرنیز های نوری از آلومینیوم با آلیاژ 6063 می باشد که جهت دوام بیشتر آلومینیویم به کار رفته آنادایز می شود .

ال ای دی

ال ای دی ها منبع نوری در قرنیز های نوری هستند که موجب روشنایی و نوردهی در محیط می شوند ال ای دی ها شامل طیف رنگی های متفاوتی هستند که می توانید رنگ های مختلف و متناسب با محیط خود را انتخاب نماید .

دیفیوزر

و بخش آخری که بر قسمت رویی بدنه نصب می شود دیفیوزر هامی باشند .

 دیفیوزر ها طلق منعطف و ماتی هستند که از جنس های مختلفی نظیر پلی کربنات ساخته می شوند و موجب یکنواختی و زیبایی نور در قرنیز های نوری نیز می شوند .

انواع قرنیز های نوری

طراحی منحصر به فرد در محیط های داخلی با استفاده از قرنیز های نوری

به طور کلی قرنیز های دارای انواع مختلف و از جنس های مختلفی هستند . قرنیز های می توانند از جنس چوب ، لاستیک ، آلومینیوم و ... باشند اما قرنیز های نوری شرکت تولیدی پاخور از جنس آلومینیوم می باشد که به دو دسته تقسیم می شود .

این نور خطی های ذکر شده هر کدام کاربرد و کارایی خاص خود را دارند و می توان در بسیاری از مکان ها از این قرنیز های نوری جهت نور پردازی های خاص استفاده نمود و از نور دهی زیبای آن لذت برد .

کاربرد های قرنیز نوری

قرنیز های نوری دارای ویژگی های زیادی می باشند که با توجه به کاربرد ها و ویژگی های فراوانی که دارند در مکان ها و محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند در این بخش از مقاله می خواهیم به چند مورد از کاربرد های قرنیز نوری بپردازیم .

  • نورپردازی خاص و جذاب
  • امکان نصب به صورت روکار و توکار
  • قابلیت پوشانندگی قسمت های خرابی در گچ کاری یا نقاشی در انتهای دیوار ها
  • طیف رنگی بالا در ال ای دی هایی که به کار برده می شوند
  • قابل استفاده در بخش ها مختلف ساختمان مانند دیوار های پذیرایی و اتاق ، سقف ، راهه پله ها
  • و ...

موارد ذکر شده بخشی از کاربرد های قرنیز نوری در ساختمان ها می باشد .

از قرنیز های نوری در چه مکان هایی می توان استفاده کرد ؟

با توجه به این که قرنیز های نوری محدودیت برای استفاده در مکانی را ندارند می توان از آن ها در تمامی مکان ها و محیط ها استفاده نمود که به بخشی از مکان هایی که می توان از قرنیز های نوری در آن استفاده نمود اشاره خواهیم کرد .

  • می توان از قرنیز های نوری در مکان هایی مانند ساختمان های مسکونی ، اداری ، تجاری و ... استفاده نمود .
  • برای استفاده در محیط های مختلف ساختمان ها مانند راهرو ها ، سالن ها ، اتاق ها ، راه پله ها ، آشپزخانه و ...
  • برای ایجاد یک نور پردرازی دلنشین در محیط های آرایشی و بهداشتی ، سالن های زیبایی
  • برای استفاده جهت طراحی های خاص برای کافه ها و رستوران ها
  • می توان از قرنیز های نوری برای نوردهی در محیط های بیرونی ساختمان ها مانند حیاط ، فضای باز ، تراس و ... نیز استفاده نماید .

نحوه ی نصب و اجرای قرنیز های نوری

طراحی منحصر به فرد در محیط های داخلی با استفاده از قرنیز های نوری

قرنیز های نوری به دو صورت روکار و توکار در محیط نصب می شوند .

نصب قرنیز های نوری در هر دو صورت توکار و روکار نیازمند پیچ و رولپلاک می باشد . با استفاده از پیچ و رولپلاک می توانید در جای مورد نظر قرنیز نوری خود را فیکس و نصب نماید .

نحوه ی خرید و سفارش قرنیز های نوری

جهت خرید و سفارش قرنیز های نوری می توانید از طریق بخش خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین اقدام به خرید و ثبت سفارش کنید و یا از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با مشاوران ما در ارتباط باشید و سفارشات خود را ثبت نماید .

درباره ما

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .