یکی از روش های دکوراسیون و زیبا تر کردن محیط های داخلی ساختمان ها کناف کاری می باشد که امروزه در طراحان داخلی و عموم مردم بسیار پر طرفدار شده است . کناف کاری بر روی سقف و یا دیوار می تواند در ابعاد و مدل های مختلفی انجام شود تا زیبایی بیشتری به محیط ارائه دهد اما کناف کاری به تنهایی نمی تواند زیبایی محیط داخلی را تامین کند یکی از المان های تاثیر گذار بر زیبایی محیط های داخلی ترکیب نور پردازی با کناف کاری است . نصب و اجرای محصولات روشنایی در کناف امروزه تبدیل به یکی از محبوب ترین روش های نور پردازی در محیط شده است به همین منظور محصولات بسیار زیادی در این زمینه تولید و عرضه شده اند .

نور خطی های کناف  از این دسته محصولات می باشد که به صورت تخصصی برای کناف کاری در سقف و دیوار طراحی شده اند . نور خطی کناف یکی از بهترین گزینه ها هم برای نور پردازی و هم برای دکوراسیون در کناف است . در این مطلب سعی داریم با کاربرد ها و ویژگی های نور خطی کناف بیشتر آشنا شویم .

پروفیل نور خطی کناف

نور خطی کناف و تاثیر آن بر زیبایی و نور پردازی در محیط های مختلف

نور خطی کناف نیز یکی از انواع پروفیل های لاین نوری می باشد که در زمینه ی روشنایی و نورپردازی از این محصول استفاده می شود . نور خطی های کناف شرکت تولیدی پاخور دارای انواع مختلفی است تا متناسب با محیط و کناف کاری مورد نظر بهترین انتخاب را داشته باشید . نور خطی کناف را با نام های دیگری از جمله کناف خطی ، پروفیل نور خطی کناف و لاین نوری کناف نیز می توانید تهیه نماید . لاین های نوری کناف مانند پروفیل های نور خطی دارای اجزای مختلفی می باشند که در ادامه با اجزای نور خطی های کناف آشنا خواهیم شد .

اجزای تشکیل دهنده نور خطی کناف

نور خطی کناف از چند اجزای مختلف تشکیل شده است که هر یک ویژگی و کاربرد خود را دارد . اجزای نور خطی های کناف شامل محفظه ، دیفیوزر و لامپ ال ای دی می شود . در بسیاری از نور خطی ها از هیت سینک ها نیز استفاده می شود اما در نور خطی های شرکت تولیدی پاخور از هیت سینک استفاده نمی شود در ادامه دلیل عدم استفاده از هیت سینک را خواهیم گفت .

محفظه

محفظه یا بدنه اصلی نور خطی های کناف در واقع بخش اصلی تشکیل دهنده این لاین های نوری می باشد . جنس محفظه از آلومینیوم 6063 آنادایز شده می باشد . آنادایز کردن آلومینیوم سبب دوام و ماندگاری بیشتر و بهتر بر  روی محفظه ی نور خطی های کناف می شود . آنادایز کردن آلومینیوم موجب می شود تا محفظه در برابر شرایط جوی بسیار مقاوم تر باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آناایز کردن آلومینیوم می توانید به مقاله آنادایز کردن آلومینیوم به چه معناست مراجعه فرماید .

دیفیوزر

دیفیوزر ها نیز بخشی از نور خطی های کناف می باشند که وظیفهی نوردهی یک دست و زیبا را بر عهده دارد . دیفیوزر های لاین نوری کناف از پلی کربنات می باشد تا انعطاف لازم جهت نصب را داشته باشد .

لامپ های ال ای دی

در این پروفیل های نور خطی کناف برای روشنایی از لامپ های ال ای دی می توانید استفاده نماید . ال ای دی ها را می توان در رنگ های مختلفی در پروفیل های نور خطی اجرا نمود تا رنگ بندی های زیبا تری داشته باشید .

هیت سینک

و در آخر هیت سینک ها که وظیفه ی خنک نگه داشتن محفظه ی لاین ها نوری را برعهده دارند . اما سوال اصلی این است که چرا در پروفیل های نور خطی شرکت پاخور از هیت سینک استفاده نمی شود ؟ در جواب این سوال می توان گفت که شرکت پاخور به دلیل استفاده از آلومینیوم های آنادایز شده در لاین نوری های خود نیازی به استفاده از هیت سینک ندارد و آنادایز آلومینیوم موجب خنک ماندن محفظه نیز می شود .

انواع نور خطی های کناف

نور خطی کناف و تاثیر آن بر زیبایی و نور پردازی در محیط های مختلف

لاین های نوری کناف دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای کاربرد ها و یژگی های خاص خود است تا بتوان از آن ها در تمامی مکان ها استفاده نمود . از انواع نور خطی های کناف می توان به مورد های زیر اشاره نمود .

  • پروفیل نور خطی کناف کد N9
  • پروفیل نور خطی کناف فنر خور کد N10
  • پروفیل نور خطی کناف 3 سانتی کد N11
  • پروفیل نور خطی کناف 3 سانتی تریم لس کد N26
  • پروفیل نور خطی کناف مخصوص کنج کد N27

این پنج محصول به صورت اختصاصی برای کناف طراحی شده است تا بتوانید به راحتی از آن ها در کناف کاری استفاده نماید .

کاربرد های نور خطی کناف

نور خطی کناف دارای مزیت های بسیاری برای استفاده در کناف کاری است و موجب شده این محصول بسیار پر طرفدار باشد . لاین نوری های کناف را می توان در محیط ها و مکان های مختلفی نیز استفاده نمود و زیبایی نور پردازی در کناف لذت برد . برخی از ویژگی های لاین نوری کناف عبارتند از

  • نصب راحت و آسان لاین نوری کناف در کناف ها
  • مقرون به صرفه بودن
  • نور دهی زیبا و متناسب با محیط
  • رنگ بندی های متفاوت در صورت استفاده از ال ای دی هایی با رنگ متفاوت
  • قابلیت استفاده در محیط های مختلف از جمله منازی ، مراکز خرید و ...
  • طراحی منحصر به فرد و متناسب با کناف
  • مصرف بهینه ی انرژی به دلیل استفاده از ال ای دی ها
  • مدرن و به روز
  • قابلیت استفاده در کناف به صورت نور مخفی
  • و ...

این موارد بخشی از ویژگی های نور خطی کناف است که این محصول را به یکی از گزینه ای بسیار مناسب برای کناف کاری تبدیل کرده است .

همان طور که گفته شد از این نور خطی های کناف می توان در محیط ها و مکان های مختلفی استفاده کرد که می توانیم به چند مورد از مکان هایی که از نور خطی های کناف بیشتر استفاده می نماید آشنا شویم .

  • متناسب برای استفاده در منازل مسکونی و ساختمان ها
  • متناسب برای استفاده در مراکز خرید ها و پاساژ ها
  • متناسب برای استفاده در لابی و اتاق های هتل ها
  • قابل استفاده در فروشگاه ها
  • متناسب برای استفاده در محیط های مختلف ساختمان ها از جمله سالن ها ، آشپز خانه ، راهرو ها ، ورودی ساختمان ها و ...

قیمت لاین نوری کناف

نور خطی کناف و تاثیر آن بر زیبایی و نور پردازی در محیط های مختلف

قیمت گذاری لاین نوری کناف بسته به عوامل مختلفی از جمله جنس آلومینیوم ، ابعاد مورد نظر و ... بستگی دارد که موجب می شود قیمت این محصول دارای نوساناتی باشد .

می توانید جهت خرید و سفارش لاین نوری کناف از طریق فروشگاه اینترنتی آنلاین ثبت سفارش انجام دهید و یا از طریق راه های ارتباطی موجود با مشاوران ما در ارتباط باشید و سفارش خود را ثبت کنید .

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید