هنگامی که نام پروفیل نور خطی را می شنویم نورپردازی های مدرن و روشنایی های دلچسب در ذهن ما تداعی خواهد شد. این محصولات که جدیداً و در طی سال های اخیر به بازار وارد شده اند مورد استفاده دیزاینرها و دکوراسیون پردازان قرار داشته و می توانند تمام انتظارات آنها را از انجام پروژه های نورپردازی پیچیده برآورده سازند. یکی از نمونه های خارق العاده نور خطی، لاین نوری سیلیکونی است که با نام پروفیل نور خطی خم شونده نیز شناخته می شود.

این پروفیل نور خطی انقلابی در صنعت نورپردازی به وجود آورده و با استفاده از آن می توان خلاقانه ترین اشکال نورپردازی را در سقف یا دیوارها به وجود آورد. در واقع می توان گفت با وجود این محصول هر آنچه مشتری از شما خواسته باشد را می توانید به صورت دکوراسیون نورانی به مرحله اجرا درآورید. لاین نوری سیلیکونی دارای انعطاف پذیری جالب توجهی است که می توانید آنها را در هر زاویه ای که خواسته باشید خم کنید و سپس در هر نقطه ای که لازم باشد نصب نمایید.

ایجاد انحنا در لاینر سیلیکونی باعث افت عملکرد آن نشده و تغییری در نوردهی ایجاد نخواهد کرد. محصول پرطرفدار توسط شرکت تولیدی پاخور ساخته می شود و امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع نور خطی سیلیکونی پرفروش آشنا نموده و نحوه نصب آن را بیان کنیم. 

 

مقایسه پروفیل نور خطی فلزی و سیلیکونی در کیفیت نوردهی

پروفیل نور خطی خم شونده و 3 مدل پرطرفدار

فلزی در واقع محصولاتی هستند که در جهت انجام پروژه های نورپردازی مورد استفاده قرار می گیرد.  این محصولات دارای یک محفظه آلومینیومی آنادایز شده هستند که استقامت مناسبی در برابر ضربه در فشار دارد. نوردهی محصولات پروفیل نور خطی فلزی به اندازه ای است که می تواند تمام محیط را روشن نموده و نیاز به داشتن لامپ های اضافه را از بین ببرد.

لاین نوری سیلیکونینیز چنین قابلیتی را دارد ولی تنها تفاوت آنها با نور خطی های فلزی این است که قابلیت خم شدن را نیز دارا هستند. بنابراین می توان نتیجه گرفت این دو نوع محصول در تامین روشنایی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و هر دو با قدرت فوق العاده اقدام به روشن نمودن فضا می کنند. 

اما باید توجه داشت که به کارگیری هر کدام از آنها در موقعیت مناسب و با در نظر گرفتن شرایط مکان باید انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.  یاری گرفتن از پیشنهادات یک کارشناس با تجربه می تواند در انتخاب گزینه مناسب جهت انجام پروژه های نورپردازی خاص بسیار کمک کننده باشد. 

 

 

نصب پروفیل نور خطی سیلیکونی بصورت توکار

لاین نوری سیلیکونی عمدتاً در قسمت های دیوار و سقف به صورت روکار استفاده می شود. اما امکان به کارگیری این محصول به صورت توکار نیز وجود دارد و می توان آن را در قسمت های گوناگون مانند درس های بین دیوارها یا کمدها و کابینت ها نیز به کار گرفت. حتی در بعضی مواقع امکان به کارگیری این محصول در قسمت کف زمین هم وجود دارد.

به عبارت دیگر می توان گفت نور خطی سیلیکونی هیچ محدودیتی برای استفاده به وجود نمی آورد و می توان با دست باز آن را در هر نقطه ای که بخواهید نصب کنید از نور و روشنایی متساعد شده از آن لذت ببرید. به کارگیری این نور خطی در قسمت های داخلی کناف و جایگاه های مخفی اتاق یا پذیرایی باعث می شود یک نور غیر مستقیم و ملایم در فضا پراکنده شده و بدین ترتیب جلوه های نورانی خمیده و کم نظیری به وجود بیاید.

یک ایده جذاب برای خلق آثار نورانی توسط نور خطی سیلیکونی استفاده از آن در میان قفسه های کتاب است که باعث می شود منظره بسیار چشم نواز داشته باشید. از آنجا که این نور خطی قابلیت خم شدن دارد می تواند به راحتی در قسمت های مختلف کتابخانه قرار گرفته و فیکس شود و بدین ترتیب شکل مورد نظر به صورت نورانی خلق گردد. 

 

 

انواع نور خطی سیلیکونی (20*20 – 20*12 – 13*6 – 14*20)

پروفیل نور خطی خم شونده و 3 مدل پرطرفدار

پروفیل های لاین نوری سیلیکونی در انواع مختلفی تولید می شوند که از لحاظ ابعاد با یکدیگر متفاوتند. به کارگیری هر یک از این نور خطی ها می تواند با در نظر گرفتن ابعاد فضای مورد نظر یا شیارهای موجود در بخش های مختلف ساختمان مانند کناف انجام گردد. در ادامه به بیان مشخصات و کاربردهای انواع نور خطی سیلیکونی خواهیم پرداخت: 

  • 20*20: این نور خطی که بزرگترین سایز نور خطی سیلیکونی است برای انجام نورپردازی های به کار گرفته می شود که در سطح گسترده  صورت می پذیرند و استفاده از این محصول برای انجام پروژه های بزرگ نورپردازی و قرار گرفتن در سقف های بلند بسیار رایج و متداول است. 
  • 14*20: این لاین نوری سیلیکونی برای قرار گرفتن در شکاف های عمیق کناف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند به خوبی گرمای حاصل از ال ای دی ها را به بیرون هدایت کند. 
  • 20*12: این محصول دارای یک دیفیوزر قوی است که پراکندگی نور را به طور کامل انجام داده و علاوه بر آن می تواند روشنایی جذابی را در قسمت پذیرایی و دیوارهای رستوران یا کافی شاپ به وجود بیاورد. 
  • 13*6: کوچک ترین مرخصی سیلیکونی همین مدل است که انعطاف بیشتری در قرارگیری در جاهای مختلف ساختمان را دارد و با توجه به ابعاد کوچک آن می توان این محصول را به راحتی در نقاط مختلف جای داد. به کارگیری این محصول در کمد لباس، جاکفشی،  زیر کابینت،  کتابخانه و یا حتی دیوار و سقف صورت می پذیرد. 

یکی از عوامل تاثیرگذار در داشتن یک پروژه نورپردازی قوی و کم نظیر این است که بتوانید نوع لاین نوری سیلیکونی مورد نظر را به درستی انتخاب کنید. کارشناسان با تجربه شرکت تولیدی پاخور همواره در تلاشند تا با ارائه راهنمایی های همه جانبه و پربار به شما کمک کنند تا بتوانید بهترین محصول را جهت انجام کاربرد خاصی که مد نظر دارید انتخاب کنید. 

 

 

قیمت لاینر نوری سیلیکونی در مقایسه با آلومینیومی

محصولات نورهای لاینی تجهیزاتی هستند که به صورت نوظهور در بازار وجود دارند و در واقع می توان گفت این محصولات در همین چند دهه اخیر تولید شده اند و قدم به عرصه وجود گذاشته اند. کارایی این تجهیزات نسبت به قیمتی که دارند بسیار بالاتر است و اگر بخواهیم مقایسه ای در میان پروفیل های نور خطی فلزی و لاین نوری سیلیکونی در مقابل تجهیزات نورپردازی قدیمی انجام دهیم می توانیم بگوییم محصولات امروزی بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

علت ارزان بودن محصولات نور خطی این است که از مواد اولیه ارزان تر در ساخت آنها استفاده شده است و علاوه بر آن کیفیت نوردهی این محصولات افزایش پیدا کرده است. اما در میان نورهای خطی نیز تفاوت هایی وجود دارد که به صورت اختلاف قیمتی ظهور می کند. اختلاف قیمت مذکور به واسطه اختلاف وزن،  ابعاد و مواد اولیه به کار رفته شده در ساخت هر یک از آنها  نمود پیدا کرده است. در ساخت لاینر نوری سیلیکونی از مواد سیلیکون مرغوب استفاده شده است در صورتی که نور خطی آلومینیومی با استفاده از آلومینیوم آنادایز شده تولید می شود.

به عنوان یک نتیجه کلی و جمع بندی در این بحث می توان گفت که قیمت دور خطی سیلیکونی تا حد نه چندان زیادی از لاین های نوری آلومینیومی بیشتر است. اما باید در نظر داشته باشید که کارایی پروفیل نور خطی سیلیکونی نیز با توجه به داشتن حالت انعطاف پذیر می تواند بیشتر باشد و به کارگیری این محصول در قسمت های مختلف میسر بوده و با استفاده از آن می توان انواع اشکال مختلف را به صورت نورانی خلق کرد. 

 

شرکت تولیدی پاخور

پروفیل نور خطی خم شونده و 3 مدل پرطرفدار

شرکت تولیدی پاخور با در اختیار داشتن ماشین آلات پیشرفته و مجهز و همچنین در نظر گرفتن استانداردهای به روز دنیا قدرت تولید انواع پروفیللاین نوری سیلیکونی و آلومینیومی را دارد و در این زمینه سابقه طولانی مدت کسب نموده است. انجام تحقیقات و پژوهش ها در زمینه تولید این محصولات توسط شرکت تولیدی پاخور انجام پذیرفته است و بدین ترتیب این مجموعه تولیدی توانسته است شهرت بسیاری کسب نموده و در میان رقبا جایگاه مناسبی به دست بیاورد.

هم اکنون این مجموعه یکی از شرکت های تولیدی مطرح در سطح کشور به شمار می رود که تمام محصولات خود را با استفاده از دانش و تجربه متخصصین مجرب و کارآزموده به عرصه تولید رسانده است. اگر مایلید تنوع گسترده ای از محصولات نور خطی تولید شده توسط این شرکت را مشاهده کنید به بخش های دیگر سایت ما سر بزنید جهت دریافت مشاوره های رایگان تماس بگیرید.