نورپردازی با استفاده از پروفیل های نور خطی امروزه در میان دارندگان ساختمان و بناهای لاکچری بسیار مرسوم شده است و افرادی که قصد دارند داخل یا خارج ساختمان خود را به بهترین نحو ممکن بیارایند و علاوه بر آن تامین نور مناسبی برای آن داشته باشند به استفاده از محصولات نورخطی روی آورده اند. یکی از تجهیزاتی که از لحاظ فنی بسیار کارآمد است و جز اصلی تجهیزات نورپردازی ساختمان به شمار می رود دیفیوزر چراغ خطی است.

دیفیوزر پلی کربنات در قسمت بیرونی پروفیل نور خطی قرار می گیرد. پروفیل نور خطی دارای یک محفظه آلومینیومی است که در برابر ضربه و فشار و همچنین زنگ زدگی بسیار مقاوم است. این محفظه فلزی تجهیزات داخلی پروفیل را در مقابل عوامل آسیب زا محافظت می نماید. اما قسمت بیرونی پروفیل برای اینکه نوردهی مناسبی را نتیجه دهد توسط آلومینیوم پوشانده نمی گردد.

محصول دیفیوزر چراغ خطی دقیقاً در همین قسمت نصب شده و علاوه بر ایجاد امنیت لازم برای ال ای دی های درون پروفیل باعث می شود نور پراکنده شده از آنها در جهات مناسب پخش شود. نقش دیفیوزر در پراکندگی یکدست اشعه های نوری بسیار پر اهمیت است و پروژه های نورپردازی که بدون استفاده از این وسیله به پایان می رسند نمی توانند بازدهی مناسبی را برای مشتری به ارمغان بیاورند.

به عبارت دیگر می توان گفت انجام نورپردازی با استفاده از نورهای لاینی بدون به کارگیری دیفیوزر چراغ خطی تقریباً غیر ممکن است و امروزه هیچ کدام از دیزاینرها بدون بهره گیری از این محصول اقدام به اجرای دکوراسیون های نوری نخواهند کرد. 

 

وظیفه اصلی دیفیوزر در لاین نوری چیست؟

نورپردازی بدون سایه با پروفیل نور خطی دیفیوزر دار

پروفیل های نور خطی یا همان لاین های نوری در مدل های گوناگونی تولید می شوند که هر کدام از آنها ابعاد و اندازه های مختلفی دارند. به عنوان مثال پروفیل های مرخصی روکار و توکار از لحاظ ساختار با یکدیگر متفاوتند و هر کدام از مدل های ساخته شده برای لاین نوری توکار یا روکار در ارزهای متفاوتی تولید می شوند. گاهی برای اجرای نورپردازی نیاز به پروفیل های باریک تر و کوچکتر خواهیم داشت.

به عنوان مثال پروفیل نور خطی در قسمت زیر کابینت باید از مدل های کوچک و باریک انتخاب گردد تا بتواند به خوبی در قسمت زیرین کابینت جای گرفته و در معرض دید قرار نداشته باشد. این پروفیل های نوری کوچک نوری نقطه ای را به اطراف منتشر می کنند که ممکن است باعث خستگی چشم گردد. اما دیفیوزر چراغ خطی در این لاین نوری مشکل مذکور را برطرف نموده و نور یکنواخت و آرامش بخش را برای فرد استفاده کننده به ارمغان می آورد شخص می تواند به کارهای روزمره خود در آشپزخانه بپردازد و حتی متوجه وجود لامپ ال ای دی نگردد.

ایجاد دکوراسیون های نوری در قسمت سقف یا دیوارهای اتاق و پذیرایی نیز با استفاده از پروفیل های نورخطی انجام می شود. با توجه به اینکه ال ای دی های به کار گرفته شده در نورهای لاینی معمولا پخش نور را به صورت صد در صد انجام نمی دهند ممکن است در روند نوردهی این محصولات سایه هایی ایجاد گردد.

به کارگیری دیفیوزر چراغ خطی باعث می شود از ایجاد سایه های ناخواسته که باعث کاهش کیفیت پروژه نورپردازی می گردند پیشگیری شود و زیبایی دکوراسیون ساختمان تا چند برابر افزایش پیدا کند.

 

علت نیمه شفاف بودن دیفیوزر

همانطور که گفته شد وظیفه اصلی دیفیوزر چراغ خطی این است که بتوان نور را به اطراف پراکنده سازد تا افراد متوجه وجود منبع نور نگشته و دچار خستگی چشم نشوند. همچنین این محصول می تواند از ایجاد سایه جلوگیری نموده و نور را به طور دقیق و در تمام نقاط اتاق یا پذیرایی و محل کار منتشر کند.

اما رسیدن به این هدف تنها با نیمه شفاف بودن دیفیوزر تحقق می پذیرد زیرا در صورتی که دیفیوزر کاملاً شفاف ساخته شود عملاً تاثیر و تغییری در نوردهی ال ای دی نداشته و مانند یک شیشه معمولی عمل می کند. بدین ترتیب نور متساعد شده از ال ای دی ها عیناً به اطراف منتقل شده و ممکن است علاوه بر ایجاد استرس و خستگی چشم برای افراد تنها باعث روشن شدن نقاط مشخصی از فضا گردد.

حالت نیمه شفاف موجود در دیفیوزر باعث می شود پرتوهای نور شکسته شده و هر کدام از آنها چندین نقطه را روشن کنند و بدین ترتیب نور به صورت کاملاً یکدست و همگن در محیط قرار بگیرد. امروزه استفاده از مواد پلی اتیلنی و پلی کربناتی در ساخت دیفیوزرهای مرغوب باعث شده است این محصولات بهترین عملکرد را از خود نشان داده و در تحقق پخش نور به صورت مطلوب نقش موثری داشته باشند. 

 

ویژگی های دیفیوزر استاندارد

نورپردازی بدون سایه با پروفیل نور خطی دیفیوزر دار

دیفیوزرهایی که امروزه در بازار موجود هستند و بر روی پروفیل های مرخصی قرار می گیرند توسط شرکت های تولیدی مختلف ارائه شده اند که هر کدام از آنها کیفیت های گوناگونی دارند. یک دیفیوزر چراغ خطی مرغوب و استاندارد دارای ویژگی های منحصر به فردی است که لازم است در هنگام خرید دیفیوزر چراغ خطی در نظر گرفته شود. این مشخصات عبارتند از: 

  • رنگ مات: همانطور که گفته شد وجود رنگ مات و نیمه شفاف در دیفیوزر مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به پخش یک دست و همگن نور اشاره کرد بنابراین یک دیفیوزر مرغوب بایستی رنگ مات داشته باشد. 
  • فیکس شدن دقیق در پروفیل نور خطی: دیفیوزرهایی که با استفاده از استانداردهای دقیق و مشخص و بدون نقص ساخته شده اند به راحتی در داخل پروفیل نور خطی فیکس شده و جای می گیرند و باعث به وجود آمدن زوایای ناخواسته نخواهند شد. 
  • کثیف نشدن زود به زود: به کارگیری مواد اولیه مرغوب در ساخت دیفیوزر باعث می شود این محصول به راحتی تمیز شده و گرد و غبار و چربی را به خود جذب نکند. بدین ترتیب استفاده کننده نیازی به نظافت زود هنگام این وسیله نخواهد داشت. 
  • از بین برنده نقاط خیلی روشن: یک دیفیوزر استاندارد که توسط برند با اصالت ساخته شده باشد باید بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام داده و پرتوهای نور را طوری پراکنده سازد که از به وجود آمدن نقاط خیلی روشن یا خیلی تاریک جلوگیری کند. 
  • پخش پرتوها در تمام جهات: دیفیوزرهای قدرتمند می توانند با ایجاد شکست مناسب در پرتوهای نور باعث پراکنده شدن آنها به صورت یکدست در تمام زوایا گردند. بدین ترتیب بیشترین بازدهی را برای پروفیل نور خطی به ارمغان خواهند آورد. 
  • سبک: دیفیوزرهای سبک طرفداران بیشتری داشته و برای کاهش وزن کلی پروفیل نور خطی موثر هستند. 
  • عدم ایجاد سایه: یکی از مهم ترین ویژگی های دیفیوزر استاندارد این است که در جهت از بین بردن سایه ها موثر باشد و شده را در حالت یکنواخت پخش کند. 

 

اهمیت بکارگیری دیفیوزر در نورپردازی اتاق خواب

همانطور که دانستیم دیفیوزر چراغ خطی وسیله ای است که باعث به وجود آمدن نوری آرامش بخش و یکدست در محیط مسکونی یا اداری می گردد.  یکی از کاربردهای پروفیل نور خطی در ایجاد دیزاین نوری اتاق خواب است که امروزه بسیار متداول شده است. استفاده از دیفیوزر در این پروفیل ها مزایای زیر را به همراه خواهد داشت: 

  • خواب راحت: اگر از پروفیل نور خطی به عنوان چراغ خواب استفاده می کنید و نور آن را به گونه ای تنظیم کرده اید که در حد یک چراغ خواب باشد می توانید با استفاده از دیفیوزر این نور را آرام تر کنید و پخش آن را به صورت یکنواخت ترتیب دهید تا بدین صورت خواب آرام و راحتی را در سرتاسر طول شب تجربه کنید. 
  • مطالعه بدون خستگی: انجام مطالعه در نور نقطه ای و غیر یکنواخت می تواند خستگی چشم ها را به دنبال داشته باشد و فرد مطالعه کننده پس از مدت زمان کوتاهی از خواندن خسته شده و محیط مطالعه را ترک کند. به کارگیری دیفیوزر تاثیر قابل توجهی بر از بین بردن این مشکل خواهد داشت. 
  • عدم ایجاد مشکل بینایی: از بین بردن مشکلات خستگی چشم توسط دیفیوزر چراغ خطی می تواند در افزایش طول عمر چشم ها موثر بوده و باعث می شود چشم ها بتوانند با قدرت بیشتری نسبت به دیدن جزئیات عمل کنند. 
  • روشن شدن همه نقاط اتاق: استفاده از دیفیوزر باعث روشن شدن تمام نقاط اتاق شده و در قسمت های مختلف آن سایه ای بر جای نخواهد گذاشت.

 

شرکت تولیدی پاخور

نورپردازی بدون سایه با پروفیل نور خطی دیفیوزر دار

شرکت تولیدی پاخور تمام تجهیزات مربوط به نورپردازی پروفیل های نور خطی را با استفاده از تجهیزات پیشرفته و کارآمد تولید می کند و توانسته است رتبه خوبی در میان تولید کنندگان کشور به دست بیاورد. این شرکت تولیدی با بهره گیری از متخصصین مجرب و مهندسان کارآزموده محصولات با کیفیتی را روانه بازار کرده است.

پروفیل های نورخطی و همچنین دیفیوزر چراغ خطی با کیفیت تولید شده توسط این شرکت بهترین عملکرد را جهت نوردهی برای دکوراسیون های نوری مختلف به ارمغان آورده و دیزاینرها می توانند با استفاده از این محصولات تجربه های کاری موفقی را برای خود رقم بزنند. با ما تماس بگیرید و از راهنمایی های رایگان توسط کارشناسان با تجربه شرکت تولیدی پاخور بهره مند شوید.