نور خطی کناف محصولی است که برای ایجاد سقف های روشن و زیبا کاربرد دارد و با استفاده از آن می توان پروژه های کوچک و بزرگ نورپردازی را به اتمام رسانید. بسیاری از متخصصین نورپردازی با استفاده از نور خطی کناف می توانند پروژه های چشمگیری را از خود بر جای گذاشته و بدین ترتیب تبلیغات مناسبی داشته باشند.

در نورپردازی مخفی پروفیل های نور خطی را طوری به کار می گیرند که محفظه فلزی و تجهیزات نوری آنها قابل رویت نباشد و تنها چیزی که توسط بیننده نظاره می گردد روشنایی متقاعد شده از ال ای دی ها باشد. برای به ثمر رساندن چنین نورپردازی لازم است نکات متعددی را رعایت نمود و در تمام مراحل انجام کار دقت لازم را به خرج داد.

یکی از موارد مهمی که در هنگام نصب نور خطی باید در نظر گرفته شود این است که عمق شیار دیوار یا سقف را به اندازه مناسب در نظر بگیریم تا بتوانیم پروفیل نور خطی را در قسمت مورد نظر قرار دهیم. با رعایت این اصل مهم می توان نور خطی کناف را به صورت کاملاً فیکس شده در محل مورد نظر نصب نمود و بدین ترتیب به نورپردازی دقیق و تمیز دست یافت.

پیشنهاد می شود نور خطی سقف که قرار است خریداری کنید را با در نظر گرفتن عمق شیار موجود در کناف انتخاب کنید تا بتوانید از نور کناف خطی پذیرایی بیشترین بازدهی را دریافت کنید و از نورپردازی و دکوراسیون ایجاد شده لذت ببرید. 

 

انواع چراغ خطی توکار

عمق شیار مورد نیاز برای نصب نور مخفی خطی

نورهای لاینی که به صورت توکار نصب می شوند نیز در نوع خود گسترده هستند و مدل های مختلفی از این محصولات توسط شرکت های تولیدی روانه بازار شده اند. برای اینکه بتوانید با این محصولات آشنا شوید و در نتیجه انتخاب مناسبی برای به کارگیری محصولات نور خطی جهت زیباسازی داخلی یا خارجی ساختمان خود داشته باشید بهتر است موارد زیر را مطالعه کنید: 

  • چراغ خطی کناف: این پروفیل نور خطی مخصوص به کارگیری در قسمت کناف موجود در سقف یا دیوار تولید می شود که ساختار آن تطابق کامل را با چنین بخش هایی دارد. مدل ساخت پروفیل فلزی موجود در این محصول باعث می شود بتوانید به راحتی آن را در قسمت کناف نصب کنید و در انجام این عمل به مشکل خاصی بر نخورید. 
  • نور خطی سیلیکونی: خلق آثار هنری نورانی به صورت منحنی و اشکال دیگر با استفاده از این نور خطی انجام پذیر است و امروزه استفاده از مرخصی سیلیکونی بسیار متداول شده است. 
  • نور خطی مگنتی توکار: نور خطی  های مگنتی نمونه ای از لاکچری ترین و راحت ترین پروفیل های نور خطی هستند که طرفداران بسیاری دارند زیرا این نورخطی ها به راحتی نصب می شوند و بعد از نصب به آسانی جابجا می گردند و شما می توانید در هر نقطه ای از پروفیل که خواسته باشید از لامپ های استفاده شده در آن بهره گیری نمایید و آنها را در قسمت های مورد نظر جابجا کنید. 
  • نور خطی دفنی: اگر علاقمند به انجام نورپردازی در قسمت کف ساختمان یا محوطه بیرون هستید استفاده از این محصول را به شما پیشنهاد می دهیم. 

 

ضخامت و استحکام محفظه فلزی پروفیل کناف

نورهای لاینی مخصوص به کارگیری در کناف ساختمان بایستی استقامت لازم را در برابر فشار و ضربه داشته باشند. این محصولات با قرارگیری در قسمت های مخفی کناف معمولا در معرض فشارهای ناشی از مصالح ساختمانی یا تجهیزات قرار گرفته در کناف هستند و در نتیجه ممکن است تجهیزات موجود در آنها تحت تاثیر آسیب ها و صدمات وارد آمده قرار بگیرد. 

بنابراین بسیار ضروری است که نور خطی کناف توسط یک محفظه مستحکم محافظت شوند. شرکت تولیدی پاخور برای این نورهای خطی یک محفظه آلومینیومی آنادایز شده را در نظر گرفته است که از مراحل آنادلیزاسیون عبور کرده و استحکام لازم را در برابر ضربه و فشار و همچنین زنگ زدگی به دست آورده اند. با این وجود دیگر نگرانی از بابت ایجاد آسیب در تجهیزات داخلی نور خطی وجود نخواهد داشت و شما می توانید با خیال راحت نسبت به نصب این محصول در داخل کناف ها اقدام کنید.

همچنین از آنجا که فلز آلومینیوم زنگ نمی زند می توانید این محصول را در نقاط مرطوب یا خارج از ساختمان نیز به کار بگیرید. با وجود این تفاسیر می توان گفت شما با یک محصول انعطاف پذیر و همه چیز تمام روبرو هستید که حداکثر آسایش و راحتی در نصب را برای شما به ارمغان آورده و نوری با کیفیت و قدرتمند را هدیه می دهد.

 

فیکس کردن پروفیل نور خطی در شیار سقف

عمق شیار مورد نیاز برای نصب نور مخفی خطی

همانطور که گفته شد نصب نور خطی کناف نیاز به کمک گرفتن از افراد متخصص و تکنسین های ماهر ندارد اما با انجام و رعایت چند نکته کوتاه و آسان می توان یک پروژه نورپردازی کامل و بدون نقص را به ثمر رسانید. برای آنکه بتوانید پروفیل لاین نوری را به خوبی و بدون نقص در داخل شیار مورد نظر جای دهید لازم است مراحل زیر را دنبال کنید: 

  1. پروفیل نور خطی را دقیقاً متناسب با شیار موجود در سقف یا دیوار انتخاب کنید تا برای فیکس کردن آن دچار مشکل نشوید.  انتخاب یک پروفیل کوچکتر از شیار باعث می شود محفظه فلزی در آن قسمت به خوبی فیکس نشده و فضای باز اطراف آن مشکلات متعددی از جمله ایجاد سایه را به دنبال داشته باشد. 
  2. لاین نوری را با اعمال فشار مناسب در داخل شیار قرار داده و با استفاده از پیچ و رولپلاک نسبت به نصب آن اقدام کنید. در نظر داشته باشید که قبل از استفاده از پیچ با به کارگیری یک دریل سوراخ های مورد نیاز را در قسمت های مورد نظر ایجاد کنید. تشخیص دقیق نقاط دریل کاری باید با حداکثر توجه انجام شود تا بتوانید به راحتی پروفیل را در مکان مورد نظر پیچ کنید. 
  3. پس از انجام این مرحله لازم است ال ای دی های تهیه شده را در درون پروفیل جای دهید و آنها را با استفاده از بست های مخصوص محکم کنید. 
  4. انجام برق رسانی برای ال ای دی ها توسط یک منبع تغذیه انجام می گردد که در هنگام خریداری ال ای دی به شما ارائه خواهد شد. منبع تغذیه می تواند برق مورد نیاز ال ای دی ها را با ولتاژ مخصوص آنها فراهم نماید. 
  5. فراموش نکنید که بعد از نصب پروفیل نور خطی نسبت به تست آن اقدام کنید تا از صحت عملکرد آنها مطمئن شوید. 

 

 

هزینه برق مصرفی نورهای لاینی

نورهای لاینی اولین محصولاتی هستند که پس از چندین دهه کمترین میزان مصرف انرژی را به خود اختصاص داده اند. مصرف برق در این محصولات به حد تامل برانگیزی پایین است و این موضوع به چند علت برمی گردد. یکی از دلایل مصرف پایین انرژی توسط کناف خطی پذیرایی این است که عوامل نورزا در این محصولات ال ای دی ها هستند.

چراغ های ال ای دی که دارای ساختار منحصر به فرد و طراحی پیشرفته ای هستند با استفاده از کمترین میزان انرژی قادر به تولید روشنایی زیادی بوده و بدین ترتیب حداکثر بازدهی را از انرژی مورد استفاده خواهند داشت. همچنین نور خطی کناف با استفاده از دیفیوزر مجهز شده که این قطعه جذاب و پرکاربرد باعث می شود نور متساعد شده از ال ای دی ها تقویت شده و به تمام نقاط موجود در فضا منتشر شود.

بدین ترتیب شما با به کارگیری چند عدد ال ای دی کم مصرف می توانید نور مورد نیاز برای محیط را فراهم نموده و دیگر احتیاجی به استفاده از تجهیزات قدیمی پرمصرف نداشته باشید. این امر در جهت کاهش هزینه های برق و پایین آمدن تعداد ارقام قبض تاثیر چشمگیری خواهد داشت. 

 

شرکت تولیدی پاخور

عمق شیار مورد نیاز برای نصب نور مخفی خطی

شرکت تولیدی پاخور تمام محصولات خود را در سطوح کیفی بالا عرضه داشته است و با ارسال محصولات به سرتاسر کشور توانسته است مشتریان خود را راضی نگه دارد. نور خطی کناف تولید شده توسط این شرکت تولیدی حداکثر رضایتمندی را از خریداران به خود اختصاص داده اند و دوام و قدرت نورهای لاینی پاخور علت وجود آن است.

این مجموعه تولیدی همیشه آماده است تا راهنمایی های کلیدی و کاربردی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد تا بتواند به آنها در انجام یک تصمیم درست برای تهیه محصولات مناسب که هماهنگ با شرایط آنها باشد کمک کند. با ما تماس بگیرید.