نور و روشنایی محیط از دیر باز تا به امروز یکی از مسائل زیبایی شناسی در محیط و کاربردی در منازل محسوب می شود . در دهه های گذشته به دلیل تنوع کم در بخش محصولات روشنایی و نور پردازی تنها از یک مدل لامپ برای روشن نمودن محیط استفاده می کردند که علاوه بر نوردهی غیر زیبا  دارای مضرات فراوانی از جمله تولید حرارت ، مصرف بالای انرژی و تولید اشعه های مضر فراوان برای انسان ها بودند . امروزه محصولات نوینی جهت نور پردازی در محیط به بازار ارائه شده است که یکی از این محصولات چراغ های سیلندری می باشند . چراغ های سیلندری از جمله محصلات جدید جهت نور پردازی در محیط های مختلف می باشند که می توان از آن ها به عنوان لوستر در طراحی دکور نیز استفاده نمود . چراغ های سیلندری با توجه نور دهی وسیع خود می تواند به عنوان یکی از منابع اصلی نور دهی در هر محیطی استفاده شود .

چراغ های سیلندری

همان طور که گفته شد چراغ های سیلندری یکی از متریال های نوین جهت نور پردازی و روشنایی هستند که می توان از آن ها به عنوان یکی از منابع اصلی نور در محیط استفاده نمود .

چراغ سیلندری در مدل ها و طرح های مختلفی وجود دارند تا با توجه به محیط خود و طراحی مد نظر انتخابی راحت و متناسب با محیط خود داشته باشید .

چراغ های سیلندری را می توان بدون محدودیت در هر مکانی استفاده نمود به دلیل راحتی نصب و زیبایی ویژه ای که این پروفیل های نوری دارند در طراحی های ویژه برای نور پردازی می توان از این چراغ های سیلندری استفاده نمود و از زیبایی نور در محیط لذت ببرید .

بخش های تشکیل دهنده چراغ سیلندری

چراغ های سیلندری از چند بخش کوچک تشکیل می شوند که در کنار هم یک متریال نوین و زیبایی را جهت روشنایی تشکیل می دهند در ادامه این مطلب با بخش ها و اجزای چراغ های سیلندری آشنا خواهیم شد .

بدنه اصلی

بدنه این چراغ های سیلندری از جنس آلومینیوم است . به طور کلی آلومینیوم فلز بسیار ماندگاری است به همین دلیل چراغ های سیلندری نیز با توجه به آلومینیومی بودن بدنه ی آن محصولی بسیار ماندگار و بادوام جهت استفاده در همه ی محیط ها می باشد . می توان برای بدنه ی آن از رنگ های متفاوتی استفاده نمود اما چراغ های سیلندری شرکت پاخور به رنگ مشکی می باشد . بدنه ی اصلی چراغ های سیلندری را می توان به اشکال مختلف طراحی نمود ولی متداول ترین طرح برای چراغ های سیلندری استوانه می باشد تا طراحی بهتر و زیبا تری در محیط داشته باشند .

پایه ی هالوژن

همانطور که از نام این بخش پیداست این متریال محصولی جهت نگه داشتن هالوژن ها چراغ سیلندری در ارتفاع مختلف در بدنه است .

هالوژن

هالوژن ها لامپ های رشته ای کوچکی هستند که در بدنه اصلی چراغ های سیلندری تعبیه می شوند و با استفاده از پایه هالوژن در بدنه اصلی در جای مورد نظر قرار می گیرند . هالوژن ها منبع اصلی نور در چراغ های سیلندری هستند که می توان آن ها در رنگ ها ی مختلف تهیه نمود . هالوژن ها با اتصال به پایه هالوژن در ارتفاع های مختلفی در بدنه قرار می گیرند که می توانند سطح نور دهی بهتری داشته باشند .

مزیت های استفاده از چراغ های سیلندری

چراغ های سیلندری به دلیل طراحی خاص و زیبایی که دارند می توانند در تمامی محیط ها مورد استفاده قرار بگیرند به همین جهت دارای مزیت ها و یژگی های فراوانی در محیط می باشند در ادامه به چند مورد از این ویژگی ها می پردازیم .

  • تنوع رنگ در هالوژن ها
  • نوردهی زیبا و طیف وسیع نور
  • ابعاد و سایز های متفاوت
  • دوام و استقامت بالا
  • پخش نور متناسب با محیط
  • نصب آسان
  • و ...

در این مطلب به بخشی از مزیت های چراغ سیلندری اشاره کردیم تا بتوانید آزادانه انتخاب بهتری در رابطه با چراغ های سیلندری داشته باشید .

چگونگی نصب چراغ های سیلندری

چراغ های سیلندری از جمله موارد روشنایی هستند که می توان از آن ها به صورت توکار ، روکار و آویز استفاده نمود . نصب چراغ های سیلندری نیازمند اتصالاتی مانند سیم بکسل و پیچ و رولپلاک است که می توانید با استفاده از این متعلقات چراغ سیلندری خود را در محل مورد نظر تعبیه نماید . چراغ های سیلندری آویز نیز با استفاده از سیم بکسل هایی با قابلیت انتقال برق مورد استفاده قرار می گیرند . چراغ های سیلندری با توجه به قابلیت اتصال در هر سه حالت روکار ، توکار و آویز می توانند به عنوان منبع اصلی نور در محیط قرار بگیرند .

از چراغ هایی سیلندری در چه محیط هایی می توان استفاده نمود ؟

چراغ هایی سیلندری دارای محدودیت زمانی و مکانی نیستند و می توان از این چراغ های نوری در تمامی محیط ها استفاده نمود و از زیبایی نور در محیط لذت برد .در ادامه این مطلب به بخشی از مکان های که می توان در آن از چراغ های سیلندری استفاده نمود می پردازیم .

  • نور پردازی و روشنایی در منازل مسکونی
  • نور پردازی و روشنایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی
  • نورپردازی و روشنایی در سینما ها و رستوران ها
  • نورپردازی و روشنایی در کافه ها
  • نورپردازی و روشنایی در فروشگاه ها و مراکز خرید
  • و ...

این موارد نیز بخشی از مکان هایی می باشد که می توان از چراغ های سیلندری در آن ها استفاده نمود .

 

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .