دکوراسیون و نور پردازی در محیط های بیرونی و داخلی ساختمان دو عامل تاثیر گذار در زیبایی و به روز سازی محیط ها می باشند . این دو عامل همیشه در کنار یک دیگر موجب زیبایی هر چه تمام تر محیط و مدرن سازی فضای مورد استفاده می شود .

در دکوراسیون های امروزی نور پردازی یکی از عوامل مکمل برای طراحی دکور در محیط ها می باشد که در این روز ها لاین های نوری جایگزین مناسبی برای لامپ های قدیمی شده اند . لاین نوری از جمله محصولات به روزی هستند که در دکوراسیون ساختمان ها بسیار مورد توجه و استقبال طراحان و معماران قرار گرفته است .

دکوراسیون های داخلی و خارجی با توجه به سبک هایی مختلفی که جهت طراحی دکور در ساختمان ها وجود دارند نیاز مند نور پردازی و روشنایی به سبک های مختلفی نیز هستند در ادامه این مطلب با سبک های دکوراسیون و نوردهی در هر یک از این سبک ها بیشتر آشنا خواهیم شد .

دکوراسیون و طراحی داخلی ساختمان ها

دکوراسیون و طراحی داخلی یک هنر تخصصی در زمینه زیبایی و مدرن سازی محیط های داخلی می باشند . فضای داخلی ساختمان ها باید محیطی زیبا ، پر از آرامش و در عین حال مطابق با ذهنیت و سیلقه شما باشد .

نورپردازی در دکوراسیون داخلی نیز یکی از عوامل مهم در آرامش ذهنی و کارکرد بهتر مغز انسان است . دکوراسیون داخلی ساختمان دارای سبک های بسیار متفاوتی می باشد که در ادامه این مطلب به چنر مورد از سبک های دکوراسیون داخلی اشاره خواهیم کرد .

  • دکوراسیون کلاسیک

  • دکوراسیون مدرن

  • دکوراسیون مدیترانه ای

  • دکوراسیون نئوکلاسیک

  • دکوراسیون ساحلی

  • دکوراسیون سنتی ایرانی

  • دکوراسیون مینیمال

  • دکوراسیون روستیک

  • دکوراسیون ژاپنی

  • و ...

تمامی این سبک ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که مطابق با میل و سلیقه ی افراد مختلف در محیط ها اجرا می شوند که جهت روشنایی و نور پردازی در این محیط ها باید از محصولات نور پردازی مختلفی استفاده شود یکی از محصولات کاربردی در زمینه ی نور پردازی لاین های نوری یا پروفیل های نور خطی می باشند که امروزه بسیار مورد توجه و استقبال طراحان و معمارن قرار گرفته اند .

 لاین های نوری یک گزینه بسیار مناسب برای طراحی نور در سبک های مختلف دکوراسیون است .

سبک های پر طرفدار دکوراسیون داخلی

متداول ترین و پر طرفدارترین سبک دکوراسیون در محیط های داخلی در کشور ما دکوراسیون های مدرن و کلاسیک می باشند که در ادامه این مطلب با این دو سبک بیشتر آشنا خواهیم شد .

دکوراسیون به سبک مدرن

سبک مدرن در دکواسیون داخلی از جمله سبک های پر طرفدار امروزه در جهان می باشد سادگی و در عین حال زیبایی منحصر به فردی که در این سبک وجود دارد موجب جذب افراد به این مدل از دکوراسیون می شود . استفاده از رنگ های خنثئ مانند سفید ، طوسی ، کرم باعث می شود محیط داخلی ساده ، زیبا و مدرن به نظر بیاید . نور پردازی در سبک مدرن نیز یکی از عوامل مهم در طراحی دکور است که می توان در این سبک نیز اط لاین های نور ی جهت نوردهی و روشنایی با توجه به سادگی این سبک بهر مند شد . پروفیل های نور خطی با توجه به انواع مختلفی که دارند یک گزینه ی مناسب برای روشنایی و طرحی در در سبک مدرن هستند .

از دلایل خاص بودن این سبک می توان به سادگی بسیار زیاد ، نور پردازی ملایم و رنگ بندی های آرامش بخش اشاره نمود .

دکوراسیون به سبک کلاسیک

این سبک دکوراسیون که در کشور ما بسیار مورد توجه و استقبال قرار دارد در واقع نقطه ی مقابل سبک مدرن در دکوراسیون می باشد . سبک کلاسیک با بهره گیری از رنگ های بژ ، طلایی و کرم سبک نوین در طراحی داخلی را به ارمغان می آورد .

برخلاف سبک مدرن که اصرار بر سادگی اشیا محیط داخلی دارد سبک کلاسیک دارای اشیا و اکسسوری هایی با زرق و برق فراوان می باشد . تمامی مبلمان ، محصولات دکورایتو و ... دارای طرح های برجسته و بسیار حجیم می باشند . نور پردازی در این سبک نیز بسیار باید به گونه ی خاصی باشد تا موجب جلوه ی بهتر اکسسوری در محیط شود .

نور پردازی در محیط های داخلی و بیرونی

همانطور که در ابتدای مطالب گفته شد دکوراسیون داخلی و نور پردازی در محیط های داخلی و بیرونی دو عامل متصل به یک دیگر است که در کنار هم یک مکمل زیبا برای آرامش خاطر افراد می شود . پروفیل های نور خطی از جمله موارد نور پردازی در محیط ها می باشند که به آن اشاره شد .

لاین هایی نوری دارای انواع مختلفی هستند که جهت نور پردازی هر چه بهتر و متناسب با سبک دکوراسیون محیط طراحی و اجرا می شوند .

لاین نوری چیست ؟

لاین نوری یک متریال نوین و به روز جهت روشنایی محیط داخلی و بیرونی ساختمان می باشد که لاین های نوری را با نام های چراغ نوری ، نور خطی سقفی ، نور خطی ، لاین لایت ، نور خطی کناف و ... نیز می شناسند . چراغ های نوری از اجرای مختلفی ساخته شده اند که در ادامه مطلب به آن می پردازیم .

اجزای تشکیل دهنده لاین نوری

پروفیل های لاین نوری از قسمت های مختلفی نظیر بدنه ، هیت سینک ، دیفیوزر و ال ای دی تشکیل  می شوند . بدنه پروفیل های نور خطی از جنس آلومینیوم آنادایز شده هستند که دارای مقاومت و ماندگاری بالایی در برابر شرایط جوی مختلفی می باشند و به دلیل آنادایز بودن آلومینیوم لاین های نوری نیاز به هیت سینک جداگانه نمی باشد .

ویژگی های پروفیل های لاین نوری

استفاده از این لاین های نوری دارای مزیت های و ویژگی های نیز می باشن که شامل موارد زیر می شود .

  • زیبایی و نوردهی وسیع

  • قابلیت استفاده در تمامی محیط

  • قابلیت اجرا به صورت های روکار ، توکار ، اویز و دفنی

  • زییبایی منحصر به فرد و کنترل نور

  • رنگ بندی نور با استفاده از ال ای دی های رنگی

  • راحتی نصب

  • مقرون به صرفه

  • و ...

شرکت تولیدی پاخور با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در راستای تولید انواع پادری آلومینیومی ، انواع ترمز پله ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های دکوراتیو و انواع پروفیل های نور خطی همواره در همراهی شما عزیزان پیشگام بوده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید به بخش محصولات و یا خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین مراجعه فرماید  همچنین می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت از مشاوره ی رایگان ما برای انتخاب بهتر و مناسب با کار خود بهره مند شوید .