پروفیل نوری ، لاین نوری ، چراغ خطی ، نور مخفی ، پروفیل نوری کناف و ... از جمله اسامی است که پروفیل های نور خطی را با آن ها ممکن است بشناسیم . پروفیل های نور خطی به دلیل تنوع هایی که در مدل های خود دارد در بازار با اسامی متفاوت و زیادی شناخته می شود . پروفیل نور خطی دفنی نیز یکی از انواع مختلف پروفیل های نور خطی می باشد . چراغ های نوری دفنی یکی از محصولات به روز و جدید در نور خطی ها می باشد که یک لاین نوری بسیار پر کاربرد و زیبا جهت استفاده در محیط های مختلفی مانند نمای محوطه ی ساختمان ها ، پارک ها و ... است . در واقع پروفیل های نور خطی یک متریال آلومینیومی به همراه LED است که موجب روشنایی محیط ، نوردهی زیبا و دلنشینی می شود . پروفیل های لاین نوری که دارای انواع مختلفی است جهت راحتی شما عزیزان و هم چنین ظرافت در نور پردازی طراحی شده است .

پروفیل نور خطی دفنی

رهایی از ظلمات با پروفیل های نور خطی دفنی

همان طور که در مطلب قبل به آن اشاره شد پروفیل نور خطی دفنی یکی از انواع چراغ نوری ها می باشد که برای روشنایی در محیط های مختلف از آن ها استفاده می کنند . از نام گذاری این محصول پیداست که این پروفیل نور خطی در جای تعبیه شده به صورت دفنی تعبیه می شود . در برخی از محیط ها مانند پارک ها ، باغ ها ، محوطه های بیرونی ساختمان و ... ممکن است نور کافی در فضا وجود نداشته باشد و نمی توان از لامپ های سقفی و آویز برای روشنایی کف زمین و راه یابی استفاده نمود پروفیل های نور خطی دفنی گزینه ی مناسب و کاربردی برای استفاده در این محیط ها می باشد . نور خطی های دفنی در کف زمین نصب می شوند و نوردهی بسیار سیع و جذابی را به محیط مورد استفاده هدیه می دهند .

کاربرد های پروفیل نور خطی دفنی

پروفیل های نور خطی دفنی نیز مانند بقیه ی پروفیل های لاین نوری محصولی جهت روشنایی و نورپردازی در محیط های مختلف است . اما این پروفیل نور خطی کمی متفاوت تر از بقیه ی خانواده ی خود است . پروفیل های نور خطی دفنی متریالی پر کاربرد با نوری زیبا و دلنشین است .

این چراغ خطی ها یک محصول پر کاربرد هستند و در محیط های متفاوتی قابل استفاده و اجرا می باشند . با کمک پروفیل های نور خطی می توان محیط های داخلی و بیرونی ساختمان را به زیبایی نور پردازی کرد به همین جهت دارای ویژگی ها و کاربرد های فراوانی نیز هستند که به چند مورد از آن ها در ادامه می پردازیم .

  • استفاده در نمای ساختمان
  • استفاده برای نور پردازی در محوطه ی بیرونی ساختمان ها
  • قابلیت استفاده در کف زمین
  • قابلیت استفاده در محیط های مختلف مانند پارک ، فضای سبز
  • نور پردازی در کف راهرو ها ، ورودی های ساختمان و ...

این موارد بخشی از کاربرد های پروفیل نور خطی دفنی می باشد .

اجزای سازنده پروفیل های نور خطی دفنی

رهایی از ظلمات با پروفیل های نور خطی دفنی

پروفیل های نور خطی دفنی از اجزای مختلف ، کاربردی و با کیفیتی ساخته شده است و هر یک از این اعضا ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند .

پروفیل های نور خطی دفنی یکی از گزینه های بسیار مقرون به صرفه در طراحی نمای محوطه ی ساختمان ها می باشد ، در ادامه این مطلب با اجزای سازنده این پروفیل آشنا می شویم که شامل :

ال ای دی

هر چراغ نوری با توجه به ال ای دی هایی که در آن به کار می رود طیف نوری متفاوتی خواهد داشت . ال ای دی ها منبع نور در پروفیل های نور خطی دفنی می باشد که می توان وسعت نور دهی را با آن کنترل نمود .

هیت سینک یا خنک کننده

این بخش در لاین های نوری یکی از بخش های مهم به حساب می آید . هیت سینک در واقع بخش خنک کننده در پروفیل های چراغ خطی می باشد اما به علت نوع آلیاژ آلومینیوم به کار رفته در پروفیل های نور خطی شرکت تولیدی پاخور نیازی به هیت سینک به صورت جداگانه نیست ، آلومینیوم استفاده شده خود موجب خنک ماندن محفظه و فضای ال ای دی می شوند .

تنه آلومینیومی

بدنه یا تنه پروفیل های نور خطی قسمتی از جنس فلز آلومینیوم است . این بدنه ها از آلومینیوم آنادایز شده با آلیاژ 6063 ساخته شده است به همین دلیل دارای ماندگاری و استحکام بالایی می باشد و می توتن به راحتی از آن در محیط های مختلف استفاده نمود . آنادایز کردن آلومینیوم موجب استقامت آلومینیوم در برابر شرایط جوی نیز می شود به همین علت می توان از پروفیل های نور خطی دفنی در شرایط جوی مانند باران استفاده کرد .

دیفیوزر

این قسمت از پروفیل های چراغ نوری بخش رویه می باشد که یک طلق از جنس پلی کربنات است . دیفیوزر های شرکت پاخور به صورت مات است تا از نقطه ای دیدن شدن نور جلوگیری کند و باعث شود نور به شکل یکنواخت در فضا ساطع شود .

نحوه ی نصب پروفیل نور خطی دفنی

رهایی از ظلمات با پروفیل های نور خطی دفنی

برای نصب این پروفیل ها ابتدا محل مورد نظر را برای نصب تعبیه می نمایم سپس با استفاده از سیم بکسل ، فنر و یا با استفاده از پیچ و رولپلاک پروفیل نور خطی را در محل مورد نظر فیکس و نصب می کنیم .

شرکت تولیدی پاخور دارای سابقه درخشان در زمینه تولید  انواع ترمز پله ها ، پادری های آلومینیومی ، محصولات ایمنی پارکینگ ، پروفیل های نور خطی و پروفیل های دکوراتیو می باشد  . با توجه به تنوع محصولات شرکت تولیدی پاخور امکان  انتخاب برای شما عزیزان بسیار راحت است . جهت کسب اطلاعات دقیق تر و اطلاع از لیست قیمت محصولات شرکت تولیدی پاخور می توانید با مشاوران فنی ما از طریق شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرماید و یا با مراجعه به بخش خرید از فروشگاه اینترنتی آنلاین اطلاعات کاملی در مورد محصول مورد نظر خود دریافت نماید .