پروفیل های نور خطی امروزه به عنوان کلیدی ترین عناصر در زمینه انجام پروژه های نورپردازی محسوب می شوند و تاثیرهای شگفت انگیز و قابل توجهی بر افزایش زیبایی ظاهری ساختمان دارند. کارایی این محصولات به حدی است که می توان آن را در هر نوع ساختمانی به کار گرفت و در هر مکانی که انرژی الکتریکی وجود داشته باشد می توان از مزایای آن بهره برد. 

لاین نوری آشپزخانه کار نورپردازان و دکوراسیون کاران را بسیار آسان نموده است و این افراد با در دست داشتن این محصول دیگر نیازی به استفاده از تجهیزات پیچیده و قدیمی ندارند و می توانند در کمترین زمان ممکن چراغ های خطی را در قسمت های مورد نظر نصب کنند و نتایج رضایتمندانه ای را به کارفرما ارائه دهند. 

تحقیقات و پژوهش های انجام شده بر روی ساختار نورهای لاینی حاکی از آن است که این محصولات می توانند انتظارات افراد را از داشتن ابزاری کامل و بدون نقص برآورده سازند. لاین های نوری از آنجا که نور یکنواخت و با کیفیتی را از خود متساعد می سازند بهترین گزینه در جهت نورپردازی آشپزخانه محسوب می شوند و فرد استفاده کننده می تواند با نور موجود ظریف ترین کارها را با حداکثر دقت به پایان برساند. 

زیبایی ظاهری پروفیل های نور خطی نیز به اندازه ای است که می توان از آنها به عنوان عنصری دکوراتیو در آشپزخانه بهره گیری نمود و بدین ترتیب فضای لاکچری را به وجود آورد. این موضوع برای صاحبان کافی شاپ یا رستوران نیز حائز اهمیت فراوانی بوده و دارندگان این مکان ها می توانند از طریق نصب این محصول فضای جذاب را در قسمت آشپزخانه یا میز کار به وجود بیاورند تا جذب بیشتر مشتری را تجربه نمایند. 

ایده های کارآمد برای نصب لاین نوری آشپزخانه

لاین نوری آشپزخانه

لاین نوری یا همان پروفیل نور خطی وسیله ای است که از لحاظ انعطاف پذیری در کاربرد حرف اول را می زند و ساختار آن توسط متخصصین به گونه ای طراحی شده است که محدودیتی برای نصب در مکان های مخصوص به همراه نخواهد داشت. 

اما با این وجود برخی از افراد خلاق که علاقمند به اجرای دکوراسیون های جدید نورپردازی هستند مدل ها و ایده های نوظهوری را در پیش گرفته و فضاهای شیک و زیبایی را خلق نموده اند. از جمله پرطرفدارترین و محبوب ترین این طرح ها و کاربردها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • حذف سایه زیر کابینت: یکی از روش های متداول و رایج برای نورپردازی آشپزخانه نصب پروفیل های نور خطی در زیر کابینت ها است که بازدهی کاملی را از نصب تجهیزات نوری به همراه خواهد داشت. با نصب پروفیل های نور خطی در زیر کابینت ها می توانید مصرف انرژی الکتریکی را به حداقل ممکن رسانده و از نور به وجود آمده به طور کامل استفاده نمایید و علاوه بر آن دقت بیشتری در انجام فعالیت ها داشته باشید و از خستگی چشم جلوگیری کنید. 
  • نورپردازی رنگی: استفاده از نورهای رنگی باعث می شود جو پر انرژی در فضای آشپزخانه به وجود بیاید و شخص استفاده کننده از این نور با انرژی و انگیزه بیشتری به فعالیت های خود بپردازد. 
  • سقف اپن: قسمت نمای آشپزخانه محلی است که بیشتر از همه جا در معرض دید قرار داشته و ایجاد جلوه های جذاب نوری در این قسمت می تواند کمک بزرگی به وجود فضای لاکچری در آشپزخانه داشته باشد. استفاده از پروفیل های نور خطی آویز در این قسمت بهترین گزینه محسوب شده و در رسیدن به این هدف تاثیر زیادی دارد. 
  • ترکیب با تجهیزات نوری دیگر: تک بعدی نبودن در پروژه های دکوراسیون و نورپردازی یکی از فنون حرفه ای شدن در این شغل است و استفاده از چند محصول با اشکال متفاوت و کارایی های مختلف در کنار هم می تواند پاسخگوی نیاز مشتریان با سلایق گوناگون گردد. 

نصب نور لاینی کنج برای گوشه ها

نور لاینی کنج

معمولا انجام نورپردازی در آشپزخانه به گونه ای انجام می شود که به گوشه ها و کنج ها توجه چندانی نشده و این نواحی خالی می مانند. در واقع یکی از اشتباهات نورپردازی غافل ماندن از کنج ها است. 

نصب پروفیل های نور خطی کنج سبب می شود فضا بزرگتر به نظر برسد و علاوه بر آن پخش نور از گوشه ها بسیار وسیع تر و یکنواخت تر انجام می گردد. لاین نوری آشپزخانه در مدل های گوناگونی تولید شده است که شما می توانید با توجه به میزان گوشه های موجود و مدل آشپزخانه خود نسبت به تهیه آنها اقدام نمایید. 

با نصب لاین نوری آشپزخانه در گوشه ها و کنج ها می توانید محیط سامان یافته تر داشته باشید و تمرکز بهتری را تجربه کنید. همچنین با استفاده از این روش اشیا موجود در آشپزخانه بهتر دیده می شوند و جذابیت بیشتری به دست خواهند آورد. 

لاین نوری دورنگ؛ جلوگیری از خستگی چشم

لاین نوری

استفاده از نور تک رنگ همیشه خستگی ذهن و چشم را به دنبال داشته و بسیاری از متخصصین توصیه می کنند برای جلوگیری از این حالت رنگ های مختلف نوری را با یکدیگر ترکیب کنید و نسبت استاندارد به کارگیری لامپ های مختلف با رنگ های گوناگون را رعایت نمایید. 

معمولاً از کنار هم قرار گرفتن نورهای سفید و زرد ترکیب جذابی به وجود می آید که با استفاده از این نور می توانید تا ساعات طولانی به فعالیت بپردازید و دقت بیشتری داشته باشید. وجود نور زرد یا سفید به تنهایی می تواند باعث پخش سیگنال های ناخوشایند شده و تحریکات عصبی نامتعادلی را به مغز ارسال کند. 

نور سفید به عنوان یک نور سرد در کنار نور گرم زرد رنگ تعادل مربوط به تونالیته رنگی را به وجود می آورد و باعث می شود کاربران بتوانند تمرکز بیشتری داشته باشند.                         

شرکت تولیدی پاخور

شرکت تولیدی پاخور تنوع بی سابقه ای را برای محصولات خود در نظر گرفته است و انواع پروفیل های نور خطی و نورهای لاینی را در ابعاد و مدل های گوناگون به صورت جزئی یا کلی به فروش رسانده و روانه بازار نموده است. 

یکی از مهم ترین شاخصه ها در روند تولید محصولات این شرکت طراحی مدرن آنها است که روز به روز در حال ارتقا یافتن است.